Maxi 7  Dołączył: 07 Mar 2007
Filtry - ale jakie?
Witam, nie dalej jak wczoraj obejrzałem kolejni odcinek filmu "Sherlock 2" emitowany z platformy Cyfrowego Polsatu. Nie wiem czy zwróciliście uwaga na odcienie kadrów w tym filmie, a mianowicie są one jakby lekko przebarwione w odcienie zieleni-turkusu oraz "wyszczególnione "są odcienie pomarańczy. Czy są to filtry nakładane na obiektywy, czy jakieś komputerowe sztuczki?
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Maxi 7 napisał/a:
"Sherlock 2" emitowany z platformy Cyfrowego Polsatu
Jakbyś podał, z którego transpondera i w jakiej polaryzacji, to pewnie byłoby łatwiej.
 
Maxi 7  Dołączył: 07 Mar 2007
HotBird 13 E 12188MHz, polaryzacja Pionowa, FEC=3/4
 

Apas  Dołączył: 26 Sty 2007
Re: Filtry - ale jakie?
Maxi 7 napisał/a:
Witam, nie dalej jak wczoraj obejrzałem kolejni odcinek filmu "Sherlock 2" emitowany z platformy Cyfrowego Polsatu. Nie wiem czy zwróciliście uwaga na odcienie kadrów w tym filmie, a mianowicie są one jakby lekko przebarwione w odcienie zieleni-turkusu oraz "wyszczególnione "są odcienie pomarańczy. Czy są to filtry nakładane na obiektywy, czy jakieś komputerowe sztuczki?

Nie oglądam polskiej telewizji, innych tez oglądam mało i raczej nie wiem, o jakim filmie mówisz, ale z doświadczenia - o ile jest to w miarę nowa produkcja, to stawiam na postprodukcję. Generalnie jest taki trYnd, żeby kręcić w miarę neutralnie i dodawać "klimat" - w tym zafarby wszelakie - w postprodukcji. W instytucji, z która współpracuję, wieksze rzeczy (a serial na zlecenia jakiejkowliek TV tak bylby postrzegany) robi się w video RAW i potem edytuje do uzyskania załozonego efektu.
Oczywiście moja odpowiedż jest prawdziwa o ile rzeczone zafarby nie były niezamierzone i wynikały z jakichs problemów eisji/odbioru :-)
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
Mania barwnej denaturalizacji scen to ostatnio jakaś chora moda, stosowana z uporem maniaka zarówno w fotografii jak i filmie.
O ile dotyka to filmów fabularnych czy zdjęć komercyjnych to pół biedy, ale to zaczyna coraz powszechniej włazić w filmy i fotografię reportażową i dokumentalną a to według mnie jest niedopuszczalne.
 

Atimis  Dołączył: 22 Lut 2009
Pozwolicie że podepnę się pod temat - wydaje mi się że kiedyś miałem taką paczkę różnych filtrów odpowiadających określonym filmom np. Kodaka niestety nie mogę teraz tego znaleźć. Orientuje się ktoś w temacie ? Zależałoby mi też na filtrach bazujących na negatywach stosowanych przy kręceniu filmów.
 
Maxi 7  Dołączył: 07 Mar 2007
Pomimo jakości HD to nie do końca widać ten efekt "farbowania" http://www.youtube.com/watch?v=Ys_lTdsmJVk na plaźmie z satelity to zupełnie inna jakość
 
igorrro  Dołączył: 18 Lip 2011
ktory polecacie dobry filtrt polówkowy i ND?
poprawione pytanie ;)

 
sycamor  Dołączył: 10 Lut 2011
igorrro napisał/a:
filter polówkowy ND


Hmm ;-)

albo połówkowy, albo ND ... Tak myślę ...

Z połówkowych kupiłem kiedyś 0,9 soft Hi-Tech'a do montażu w uchwycie Cokin'a, może nie taki wypas klasowy jak Lee, ale za to znośny finansowo.

Są także wersje 0.6 i 1.2, ale czytałem o nich, że albo za mało obcina, albo daje zafarb...

A ND mam już normalny nakręcany na 18-135 WR np. czyli 62 mm rodzimej HOYI model ND400 (-9 step), ale myślę nad ND 1000, lepiej wydłuży w dzień czas naświetlania...

S.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach