errorbypixel  Dołączył: 07 Kwi 2014
[K-5] D FA 100/2.8 Macro WR
Siema.
Mam problem, albo go nie mam skoro to nie jest problem bo to tylko "taki efekt"
O co chodzi?
Bawiłem się tym słoikiem, aż natrafiłem na małe zdziwienie przy przeglądaniu na kompie zdjęć.
Nie wierzyłem, powtórzyłem zdjęcia - wyszło tak samo:

no i

a jakby tego było mało:

i jeszcze:


Nie wiem jak mam to ugryźć :shock:

P.S.
W sumie muszę przyznać że podoba mnie się "to" :mrgreen:
Rafi napisał/a:
Bo errorów ten nie popełnia, kto pikseli nie obrabia

 
teta  Dołączył: 28 Kwi 2006
A to "to", to co to jest?
 

errorbypixel  Dołączył: 07 Kwi 2014
A "to" to te dziwne ostrzenie w kształcie schodów(?) :-?
Rafi napisał/a:
Bo errorów ten nie popełnia, kto pikseli nie obrabia

 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Ostre jest to co leży w płaszczyźnie ostrości. Co jest tutaj dziwnego?
 

errorbypixel  Dołączył: 07 Kwi 2014
Czytałem o Back-Focus, Front-Focus i efekcie Tilt-Shift ale żeby ostrość układała się w taki sposób:
Rafi napisał/a:
Bo errorów ten nie popełnia, kto pikseli nie obrabia

 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
errorbypixel, dla porównania zrób coś płaskiego np. kalendarz czy stronice z ksiazki. Warunek : to naprawdę musi być płaskie. Kilka planów przy tej ogniskowe i skali, nie może być ostre w całości.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
???
Ale jakiego rozkładu głębi ostrości się spodziewałeś przy tego typu obiekcie?
Jest tak, jak pisze Plwk...
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Płaszczyzna ostrości w kształcie windy, to byłoby coś.
 

errorbypixel  Dołączył: 07 Kwi 2014
Wybrałem ręcznie punkt af i małą głębię ostrości bo chciałem uzyskać a'la tilt-shift.
Faktem jest, że udałoby mi się bez problemu gdybym był ustawiony na wprost obiektu.
Byłem pewny, że to działa też pod kątem.

Jarek Dabrowski napisał/a:
Płaszczyzna ostrości w kształcie windy, to byłoby coś.

A co to za problem... :mrgreen:
Rafi napisał/a:
Bo errorów ten nie popełnia, kto pikseli nie obrabia

 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
errorbypixel napisał/a:
chciałem uzyskać a'la tilt-shift.


Obiektywem o sztywnej konstrukcji ? Przeca ten efekt wykorzystuje się do unikania zbieżności linii (choć może o czymś nie wiem).
 

errorbypixel  Dołączył: 07 Kwi 2014
Ok, może inaczej: Dlaczego tak się dzieje jak na obrazkach, które wstawiłem?
Konkrety mnie interesują.
Rafi napisał/a:
Bo errorów ten nie popełnia, kto pikseli nie obrabia

 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Ułóż dwie prostokątne listwy, spójrz na nie wzdłuż pod kątem i rozetnij je w płaszczyźnie prostopadłej do linii wzroku.
 

Makler  Dołączył: 09 Mar 2009
Ostre będzie wszystko w kadrze co znajduje się w odległości na jaką wyostrzyłeś od aparatu (matrycy). Jest to płaszczyzna (w przybliżeniu), która akurat przypada w tych miejscach na listwach. Powietrze obok również jest w ostrości, ale przecież go nie widać :mrgreen: więc pozostają listwy.
 

Robert N  Dołączył: 25 Lip 2007
Też mi się wydaje, że jak najbardziej ostrość leży prostopadle do osi obiektywu.

errorbypixel napisał/a:
Czytałem o Back-Focus, Front-Focus i efekcie Tilt-Shift

A nawiasem: Tilt to tilt, a shift to shift. Tilt służy do przekoszenia płaszczyzny ostrości a shift do przemieszczenia "klatki" w kierunku brzegu koła obrazowania obiektywu - nic tu się nie prostuje tylko aparat można trzymać prosto (poziomo), zamiast zadzierać do góry i wtedy piony mogą być pionowe :-P . Wspólne jest tylko to, że często oba mechanizmy umieszczane są w jednym obiektywie, czyli wash & go lub pralko-suszarka :-D
 

lukarch  Dołączył: 03 Lis 2012
Najbardziej łopatologicznie tłumacząc (zresztą pisał to już plwk) to wyobraź sobie jaki kształt miałaby płaszczyzna cięcia (tak jakbyś przekroił model prostopadle do osi obiektywu z zadanej odległości). Może weź sobie plastelinę ulep schodki i nożem ciachnij :roll:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach