Andrew  Dołączył: 16 Mar 2014
18-135 - 28-105 Al IF
Witam...!
Wiem, że to już kiedyś było, ale bardzo mało i nie o wszystkim.
Chodzi mi oto, czy obiektyw smc DA 18-135 mm f/3.5-5.6 ED AL [IF] DC WR + Pentax K-r
da takie same (lepsze lub gorsze) foty co by były z Pentaxa MZ-6 + Pentax smc-FA 28-105 AL-IF....?
Troche poczytałem o 18-135 i negatyw był taki, że ostrzy środek, a boki nie. Nie wiem
ile w tym jest prawdy, ale może to są opinie profesjonalistów, którzy widzą
najdrobniejsze szczegóły, a dla amatora może być to mało zauważalne.
Nadmieniam, że foce amatorsko i najważniwjsza jest dla mnie ostrość, a kolory raczej
nie....a przy okazji: czy 18-135 ostrzy na całej długości, czy tylko w jakichś zakresach...!?

Z góry dzięki za odpowiedź...
 

Lenin  Dołączył: 08 Lut 2007
Re: 18-135 - 28-105 Al IF
Andrew napisał/a:
Troche poczytałem o 18-135 i negatyw był taki, że ostrzy środek, a boki nie. Nie wiem
ile w tym jest prawdy, ale może to są opinie profesjonalistów, którzy widzą
najdrobniejsze szczegóły, a dla amatora może być to mało zauważalne.


Ostrość (na bokach) to nie jest najważniejsza cecha obiektywu. Jak potrenujesz trochę na różnych obiektywach w różnych warunkach to zrozumiesz. Często a gęsto ważna jest "szybkość" AF, która wynika z konstrukcji, zachowanie pod Słońce i takie tam jeszcze inne...

Andrew napisał/a:
Nadmieniam, że foce amatorsko i najważniwjsza jest dla mnie ostrość
A gdzie tą ostrość oglądasz? Na ekranie w skali 1:1, czy na odbitkach?
 
Andrew  Dołączył: 16 Mar 2014
Gdyby to było tylko na odbitkach, to by nie było problemu...wszystko było by ostre.
Wszystko jest odtwarzane na a kompie albo w TV 42cale, odbitki sporadycznie. A najgorsze jes to, że oglądają to goście co są fanami C i N i tylko krytykują, i jeszcze chcą, żeby powiększyć, żeby zobaczyć ostrość, a mi ciśninie skacze pod sufit. Ale jak kiedyś oglądali moje foty z 28-105 al. if, to im ciśnienie skakało w góre ...ale ja też mam palme na punkcie ostrości...!!!
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Andrew napisał/a:
jak kiedyś oglądali moje foty z 28-105 al. if, to im ciśnienie skakało

ciekaw jestem jak wyglądały na 42'' plaźmie ?
 

Lenin  Dołączył: 08 Lut 2007
Andrew napisał/a:
Wszystko jest odtwarzane na a kompie albo w TV 42cale, odbitki sporadycznie. A najgorsze jes to, że oglądają to goście co są fanami C i N i tylko krytykują, i jeszcze chcą, żeby powiększyć, żeby zobaczyć ostrość, a mi ciśninie skacze pod sufit. Ale jak kiedyś oglądali moje foty z 28-105 al. if, to im ciśnienie skakało w góre ...ale ja też mam palme na punkcie ostrości...!!!


Nie daj sobie robić wody sodowej w mózgu. Masz plazmę 4K? Ogląsz piksele na ekranie? HD to 1920x1080 pikseli, a z K-r masz 4288 x 2848 - to chyba słoikiem trzeba obrazować zamiast obiektywu, aby zobaczyć nieostrości :evilsmile:
Rób w RAW i zainwestuj w dobry program do RAW.

Poproś tych fanów C i N o odbitki A5 czy A4 z ich puszek.
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
Andrew napisał/a:
Pentax smc-FA 28-105 AL-IF....?


To przebrandowany tamron. Zmień go na SMC-P FA 4-5,6/28-105 PZ i zobaczysz różnicę.Wiem, że parametry ma bliżniacze, ale to nie jest plastikowa popier-dółka, tylko kawał solidnego szkła, o dobrej/wysokiej jakości optycznej w całym zakresie. Miałem takiego tamrona i nie zachwycał mnie (negatywy, nie cyfra). Od roku mam tego pentaxa i jestem zadowolony z efektów w postaci zdjęć.
Taka zmiana-jeśli wystarcza Ci zakres ogniskowych- będzie sensowniejsza ekonomicznie ,niż zakup DA 18-135. Tako rzeknę ja. ;-)
Ps. Oczywiście FA 28-105 PZ jest tylko używany, ale warto na niego cierpliwie polować.
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
MarWoj napisał/a:
Andrew napisał/a:
Pentax smc-FA 28-105 AL-IF....?

To przebrandowany tamron.

Wydaje mi się że chodzi o ten obiektyw:
Pentax IF_AL
Przebrandowanym Tamronem był natomiast ten:
Pentax IF
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
michal5150, sypię na łeb popiół. I odszczekuję : hau,hau. ;-)
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
Oj tam, bez przesady, parę literek w tą czy tamtą :) Swoją drogą ten FA AL IF to całkiem fajne szkło. Ale tylko na analogu i niezbyt gęsto upakowanych matrycach. W duecie z K100D sprawował się całkiem, całkiem, po przesiadce na K10D (10Mpx) już tak fajnie nie było. No i w porównaniu do 18-135 ma jedną, poważną wadę - brak szerokiego końca. Chociaż nie wszystkim może to przeszkadzać.
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
michal5150 napisał/a:
brak szerokiego końca.


FA 28-105 PZ chętnie używam w reportażu - praktycznie nie trzeba ruszać się z miejsca. :-D Wszędzie sięgnie. No, ale ja jeszcze nie wiem, że do tego używa się obiektywów typu sigma 1,8/18-35. :evilsmile: :mrgreen:
 
Andrew  Dołączył: 16 Mar 2014
rychu...
Na 42" plaźmie jest O.K. ale specjalnie dzisiaj poszedłem do kumpla (bo do dzisiaj
mnie nie było) i u niego odpaliłem foty na Samsungu 40" LED FUL HD, i jak zobaczyłem,
to....odpadłem..!!! Foty, te, co u mnie były lekko nieostre, to tam były ostre...a
już nawet nie mówie o jakości...hmmm..Chyba musze zmienić TV !?

Lenin...
W TV pikseli nie oglądam, ale na kompie już wszystko widać...powiększenie 100% ... i
właśnie w tym miejscu skacze mi ciśnienie...!

[ Dodano: 2014-07-29, 23:23 ]
michal5150...
To jest właśnie ten obiektyw, tylko srebrny.
MarWoj proponuje mi chyba wymiane lepszego analoga na gorszego i też analoga, a to
oznacza, że dalej będę miał ten sam problem tylko większy...
Poza tym gdzieś kiedyś wyczytałem, że AL-IF był robiony do analogów, ale z
przystosowaniem do cyfrówek.

Mój 28-105 al-if + K-r ostrzy zadymiście, ale .....i tu jest właśnie to "ale" !?
Jak ustawie w puszce ostrość z bliska (ok. 3m), to ostrość brzytwa, ale z daleka (ok
15m, a dalej nawt nie mówie), to totalna porażka. Jak ustawie na odwrót, to to
samo,tylko w drógą strone. Jak to wszysto wyśrodkuje, to wszędzie spada ostrość,ale
prawie równomiernie i pewnie bym sie nie czepiał, gdyby nie było powiększania do
100%, a w tym miejscu właśnie ciśnienie mi skacze. A do tego przy tym usawieniu foty
z 1m rozmazane. Wypada mi na foty z różnej odleglości przestawiać za każdym razem
ostrość w puszce, a to chyba nie o to chodzi i dlatego pytałem na początku o 18-135
czy da podobne foty jak 28-105 z analogiem.
A może można jakoś przeprogramować puszke do tego szkła?
Może ktoś ma taki zestaw i wie co ztym zrobić!?
 
AChmiel  Dołączył: 14 Lis 2009
Andrew kłania się zagadnienie głębi ostrości a jest ona zależna od paru czynników m.in. od ogniskowej, przysłon czy wielkości matrycy (elementu światłoczułego). Jeśli chcesz mieć ostro i plan główny i nieskończoność to kłania się hiperfokalna. Niestety nie podam adresu ale na forum jest jest autor programu, który bardzo ładnie to zagadnienie prezentuje.
 
sycamor  Dołączył: 10 Lut 2011
Andrew napisał/a:
Na 42" plaźmie jest O.K.


A może masz plazmę HD ready ??

Albo nie daj boże 1024x768 ??

Ostatnie taką widziałem i nie powiem, lekko się zdziwiłem ...

S.
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
Andrew napisał/a:
MarWoj proponuje mi chyba wymiane lepszego analoga na gorszego i też analoga


Nie sądzę. Proponowany obiektyw jest po prostu dobry. Fakt, że pojawił się do analoga ( bo cyfry jeszcze nie było), ale to był "kit" do Z 1p. Już jego masa 511g świadczy o konstrukcji. Jak na kita był też drogi : w 1998 r w Polsce kosztował 2200zł.

Andrew napisał/a:
Jak ustawie w puszce ostrość z bliska (ok. 3m), to ostrość brzytwa, ale z daleka (ok
15m, a dalej nawt nie mówie), to totalna porażka. Jak ustawie na odwrót, to to
samo,tylko w drógą strone.


Andrew, a nie myślałeś, by go "rzucić" na ławę optyczną i sprawdzić, czy nie jest rozregulowany ?
Jego masa świadczy, że oszczędzano na metalu i szkle. ;-) Może coś z optyki znajduje się już w innej pozycji, niż przewidział producent.
 

Lenin  Dołączył: 08 Lut 2007
Andrew napisał/a:
Lenin...
W TV pikseli nie oglądam, ale na kompie już wszystko widać...powiększenie 100% ... i
właśnie w tym miejscu skacze mi ciśnienie...!


Ja też oglądam 1:1 na ekranie komputera. I wiesz co? Mam dość Sigmy 18-50/2.8 EX DC Macro!!! Czemu? Jest cholernie wielka i ciężka, daje bliki pod światło, F2.8 nie używam zbyt często. Za to często wolę smc-DA 18-55/3,5-5,6 bo jest mały lekki, nie daje blików pod światło, kosztował używany dwie stówy. I co? Ano na odbitkach nie widać wielkiej różnicy. Mówimy oczywiście o amatorce, bo gdybym Sigmę używał w studio na statywie, to tych zastrzeżeń bym nie miał. Podstawa to RAW i dobra wołarka rawów, w której wiele wad obiektywów można skorygować.

A co do obiektywów używanych: Mogą zdarzyć się egzemplarze, które jakością, przede wszystkim ostrością odstają od tego, co sobie wymyślił producent. Weź to pod uwagę.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach