Zyklon  Dołączył: 22 Sie 2007
  TAMRON / SIGMA na scene
Witam!

Potrzebuje mocnej rady na temat kilku obiektywów do K10,i pracy z nimi ….
A mianowicie;

Poszukuje obiektywu do robienia zdjęć w ciemnych pomieszczeniach-w szczególności chodzi mi o kluby i sceny koncertowe, z dobrym i w miare szybkim AF (zawsze na scenie jest duzo ruchu) …

Z DA 18-55 jestem zadowolony na co dzień, jednak pod scena brakuje mi „swiatla”…
stad decyzja o zakupie dodatkowego obiektywu a w oko wpadło mi ;

-Sigma 28-70 f/2.8 EX DG

-Tamron AF SP 28-75 f/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)


Jako ze niedawno zaczalem pstrykac zdjecia moja wiedza jest mała …
Na forum zapoznałem się już ze starszymi postami … czytałem Test na optyczne.pl i photo.net

Ze strony Tamrona obawiam sie AF (choc to podobna zalezy od „trafnego”modelu)a planuje zakupy przez Internet ….

Czy ktos mial do czynienia z tymi modelami? Moze z doswiadczenie wiece ze taki zestaw sie nie sprawdzi w takich warunkach i warto jest zainwestowac w cos innego ..?
Na zakupy planuje kwote ok. 1500 zl ....

Czekam na wasze spostrzezenia i pozdrawiam …
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Vitaj Zyklon.
Jak już się wypowiadałem w postach, które zapewne czytałeś, mam Sigmę i jestem z niej bardzo zadowolony. Ostra od pełnej dziury - przy czym środek niewiele ustępuje stałce M28/2.8, zaś obszary bliższe krawędziom niestety już mydlane. Przy przymykaniu przysłony jakość się poprawia. Obiektyw świetny, niestety, to wielka krowa.
 

zy  Dołączył: 29 Lis 2006
Ja bym powiedzial ze swojego doswiadczenia ze na koncerty to raczej cos w rodzaju 50-150/2.8 czy 70-200/2.8, ale to zalezy jakie koncerty i jak blisko sie dopchasz. O konkretnych modelach nic nie powiem.

Ostatnio wyprobowalem taktyke RAW + -1 EV (a nawet -2EV), i nawet z kitem efekty byly conajmniej zadawalajace. Ale to byl koncert muzyki powaznej i siedzialem w pierwszym rzedzie.

Oczywiscie nic nie przebije 50/1.4 ...
 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
nie wiem jak serwis Sigmy ale Tamrona sugeruje że nie zależy mu na użytkownikach ,nie
życzę nikomu żeby kiedykolwiek musiał korzystać z serwisu, ale to też ma wpływ na wybór
marki szczególnie przy internetowych zakupach ,właśnie to przerabiam z polskim importerem
a zarazem serwsiem Tamrona .
 

gator  Dołączył: 24 Kwi 2007
ja mam sigme 28-70/2.8 (nie EX DG). Mialem obydwie i wydaje mi sie ze starszy model jest jeszcze lepszy od DG. Ciekawym szklem jest rowniez Tokina AF 28-70mm f/2.6-2.8 AT-X Pro II - wydaje mi sie ze jeszcze lepsza od Sigmy (to moje prywatne stwierdzenie, pozatym trudna do znalezienia). Jest jeszcze Tamron 28-105/2.8 ale to chyba praktycznie nie do kupienia.

Ale jak to powiedzial zy, wszystko zalezy od tego w ktorym rzedzie wyladujesz. Gdyz nieraz 70-200/2.8 moze byc malo (tylko niestety to szklo to 1500 x 2 )

BTW: ja kupuje szkla uzywane za granicą. Jak u kogos pochodzily rok czy dwa to i u mnie pochodza nastepne kilka. Jezeli szklo jest z wyzszej półki - obudowa metalowa a nie plastik to raczej problemu z nim nie bedzie, a plastik jest fantastic :lol:
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
zy napisał/a:
Ale to byl koncert muzyki powaznej i siedzialem w pierwszym rzedzie.

No - to wymarzone miejsce! Potem tylko zagryzając cytrynę głęboko patrzyć w oczy sekcji dętej. Szczególnie mocno działa na flety ;-)
 

zy  Dołączył: 29 Lis 2006
matb napisał/a:
No - to wymarzone miejsce! Potem tylko zagryzając cytrynę głęboko patrzyć w oczy sekcji dętej. Szczególnie mocno działa na flety


Bylo bardzo kameralnie


Fletow brak, chociaz byl jeden taki co kartki przewracal... :-)
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
zy, no tak. Na pianistów i skrzypaczki cytryna słabo działa. Gdyby choć jakaś śpiewaczka...
 

fotonyf  Dołączył: 24 Kwi 2006
Koncerty to zawsze brak odpowiedniego światła.
Drugi problem to odległość.
A ja chciałem jeszcze zapytać o trzeci, który mnie trochę gryzie ale nie miałem możliwości porównawczych, i nie wiem czy jest o co kruszyć kopie, czy nie.

Otóż chodzi o to, że zwykle robiąc na koncertach zdjęcia, mamy w kadrze światła reflektorów.
W efekcie różne plamy i bliki, zwykle nazywa się "artystycznymi". (Podobnie jak Ci co nie mają obiektywu z shiftem, walącą się architekturę nazywają artystycznym wygięciem krzywizn). Ja używam Vivitara ze stałym światłem 3.8 (http://fotonyf.republika.pl/sprzet/viv70205.htm) i myślę o długim obiektywie ale jasnym produkcji Pentaxa. Mam nadzieję, że zdjęcia pod światło będę lepsze.
Ale czy mam rację?
Czy ktoś miał możliwość porównać w takich koncertowych warunkach efekty zdjęć robionych pod światło Sigmą, Tamronem itp. oraz Pentaxem z jego słynnymi powłokami?
 

Gringo  Dołączył: 05 Lip 2006
fotonyf, www.pawelmika.com i zakłądka reporterskie. Z paru koncertów sa zdjecia. Używałem głownie Mki 200 f/4 i kita oceń sam
 
Zyklon  Dołączył: 22 Sie 2007
Michu napisał/a:
Vitaj Zyklon.
Jak już się wypowiadałem w postach, które zapewne czytałeś, mam Sigmę i jestem z niej bardzo zadowolony. Ostra od pełnej dziury - przy czym środek niewiele ustępuje stałce M28/2.8, zaś obszary bliższe krawędziom niestety już mydlane. Przy przymykaniu przysłony jakość się poprawia. Obiektyw świetny, niestety, to wielka krowa.


to juz mi daje jakies wyobrazenie o Sigmie, natomiast jezeli chodzi o gabaryty nie bede narzekal za taka "kase"

zy napisał/a:
Ja bym powiedzial ze swojego doswiadczenia ze na koncerty to raczej cos w rodzaju 50-150/2.8 czy 70-200/2.8, ale to zalezy jakie koncerty i jak blisko sie dopchasz. O konkretnych modelach nic nie powiem


Masz racje-jednak na ta chwile nie mam az tak mocnego budzetu dlatego stawiam na mniejszy zakres, w przyszlosci planuje taki zakup ale do tych dwoch obiektywow dodałbym jeszcze znany juz i polubiony chyba SMC DA 50-135 f 2.8 ....
Koncerty sa rozne -raz w plenerze raz ciemnych klubach, odleglosc jest roznorodna dlatego stalki odpadaja ,choc sa bardzo kuszace ...
gezeb napisał/a:

nie wiem jak serwis Sigmy ale Tamrona sugeruje że nie zależy mu na użytkownikach ,nie
życzę nikomu żeby kiedykolwiek musiał korzystać z serwisu, ale to też ma wpływ na wybór
marki szczególnie przy internetowych zakupach ,właśnie to przerabiam z polskim importerem
a zarazem serwsiem Tamrona


mam to na uwadze-juz kilka razy spotkalem sie z bardzo negatywnymi wypowiedziami na temat wspomnianego servisu Tamrona ...

gator napisał/a:
Ale jak to powiedzial zy, wszystko zalezy od tego w ktorym rzedzie wyladujesz. Gdyz nieraz 70-200/2.8 moze byc malo (tylko niestety to szklo to 1500 x 2 )


w sumie to srednia odleglosc od "obiektow"to ok 2-5m ,jednak przyznam racje ze i to 200 to i za malo w niektorych sytuacjach -o cenie nawet nie wspominam ....

fotonyf napisał/a:
Koncerty to zawsze brak odpowiedniego światła.
Drugi problem to odległość.
A ja chciałem jeszcze zapytać o trzeci, który mnie trochę gryzie ale nie miałem możliwości porównawczych, i nie wiem czy jest o co kruszyć kopie, czy nie.

Otóż chodzi o to, że zwykle robiąc na koncertach zdjęcia, mamy w kadrze światła reflektorów.
W efekcie różne plamy i bliki, zwykle nazywa się "artystycznymi". (Podobnie jak Ci co nie mają obiektywu z shiftem, walącą się architekturę nazywają artystycznym wygięciem krzywizn). Ja używam Vivitara ze stałym światłem 3.8 (http://fotonyf.republika.pl/sprzet/viv70205.htm) i myślę o długim obiektywie ale jasnym produkcji Pentaxa. Mam nadzieję, że zdjęcia pod światło będę lepsze.
Ale czy mam rację?
Czy ktoś miał możliwość porównać w takich koncertowych warunkach efekty zdjęć robionych pod światło Sigmą, Tamronem itp. oraz Pentaxem z jego słynnymi powłokami?


podlaczam sie pod pytanie-do tego jeszcze dodam od siebie .....-czy moze ktos wie jak sie pozbyc "spalonych"twarzy przez czerwone reflektory? czasami ratuje sie lampa jednak przy wiekszych odleglosciach nie zdaje egzaminu ...

Gringo napisał/a:
fotonyf, www.pawelmika.com i zakłądka reporterskie. Z paru koncertów sa zdjecia. Używałem głownie Mki 200 f/4 i kita oceń sam


bardzo fajne zdjecia!!-w podobnych warunkach probuje pracowac-dodac jeszcze tylko ogromny scisk, mniejszy klub ,chaotyczny tlum ,mnostwo reflektorow ze wszystkich stron i kleby dymu ....
 

fotonyf  Dołączył: 24 Kwi 2006
Gringo napisał/a:
fotonyf, www.pawelmika.com i zakłądka reporterskie. Z paru koncertów sa zdjecia. Używałem głownie Mki 200 f/4 i kita oceń sam


Zdjęcia fajne, zaiste.
Unikasz skutecznie sytuacji, gdzie oświetlenie pcha Ci się w kadr ale w paru miejscach jest na wprost reflektorów i wygląda na to że ten obiektyw dobrze sobie z tym radzi, albo... przypadkiem się udało :-)
Żeby jeszcze był z działkę albo dwie jaśniejszy...

No i idealną sprawą, byłoby zrobić test np. tego obiektywu i jakiegoś nie-pentaxa w tych samych warunkach...
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Problem w tym, że 2.8 na dynamiczne koncerty klubowe, to już ciemnica, a stałki wymagają ciągłego przemieszczenia się, co nie zawsze jest możliwe...
 

fotonyf  Dołączył: 24 Kwi 2006
jaad75 napisał/a:
Problem w tym, że 2.8 na dynamiczne koncerty klubowe, to już ciemnica,


No, może nie ciemnica, ale dobrze nie jest.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach