ggdh  Dołączył: 06 Sty 2008
Box dachowy na automobil
Temat na sile pasuje do watku campingowego / carawaningowego, ale moze tym sposobem nie zginie w gaszczu.

Jestem na etapie wyboru boksu na autko. Relingi mamy, wiec chociaz tyle z glowy. Pozostaje kwestia trumny.

Czy macie jakies doswiadczenia z innymi niz tylko Jedynie Sluszny Producent? Na tyle ile bedzie uzywany to slabo widzi mi sie wydac 1500 pln na 15kg plastiku. Bylem w Krakowie w Norauto, zeby cos zobaczyc i pomacac. Mieli jakies swoje wlasne trumny, troche liche, ale chociaz zorientowalem sie w jakie wymiary celowac.

Trumna bedzie uzywana glownie na narty i campingi. Tak sobie wymyslilem, ze rozkrecony rower (spory) tez moglby sie zmiescic, wiec szerokosc w okolicach 80cm.
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Cytat
Czy macie jakies doswiadczenia z innymi niz tylko Jedynie Sluszny Producent?

Ale jedynie słusznych jest co najmniej dwóch. W każdym razie ja, nie będąc oblatanym w temacie, o tylu wiem - jeden na T., drugi na M. Choć rzeczywiście w nadwiślańskim kraju ten na T. jakoś bardziej jest widoczny.
 
b-bar01  Dołączył: 09 Lip 2010
ggdh,
od lat używam box firmy Junior 430(Włochy) własnie na narty, wtedy wybrałem wersję niemalowaną bo była najtańsza. Box był wielokrotnie pożyczany znajomym, którzy również byli z niego zadowoleni.
http://www.hossa.pl/box-junior-430-easy.html
 

ggdh  Dołączył: 06 Sty 2008
Ten easy 430 wyglada dokladnie jak Taurus:

http://www.taurus.info.pl...taurus-easy-430

Wlasnie ten model jest w tej chwili na szczycie listy zainteresowan.

Jeszcze zapytam o limity predkosci z trumna na dachu, bo producenci raczej ich nie podaja.
 
plis  Dołączył: 12 Paź 2011
ggdh napisał/a:
Jeszcze zapytam o limity predkosci z trumna na dachu, bo producenci raczej ich nie podaja.


Generalnie piszą o 130 km/h.
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
Ważne, żeby nie przeciążyć. Kiedyś pokazywali w TV test i box przeciążony o 10 kg odleciał w siną dal.
 
b-bar01  Dołączył: 09 Lip 2010
ggdh napisał/a:
Ten easy 430 wyglada dokladnie jak Taurus

tak bo skorupy robi jedna firma, ja kupiłem Juniora bo górny dekiel nie był pomalowany i tańszy o ok 170pln od pomalowanego na srebrny metalik Taurusa.
co do aerodynamiki, nie zauważyłem jakiegoś, znaczącego wzrostu spalania, uważać trzeba jedynie na boczny wiatr np. przy wyjeździe z lasu na otwartą przestrzeń lub przy wyprzedzaniu ciężarówek.
od siebie dodam iż warto kupić do kompletu najtańszą karimatę i położyć na dno boxa i dopiero na to narty
 
b-bar01  Dołączył: 09 Lip 2010
espresso,
byłem z tym boxem na nartach w Austrii, w lato w Chorwacji, wszędzie autostradami z prędkością ok. 120-130 czasem więcej przy wyprzedzaniu. Spalanie mi wzrosło może o jakieś 0,5-0,7l/100km, to na pewno było spowodowane oporem boxa ale także szybszej niż normalnie jazdy.
 
plis  Dołączył: 12 Paź 2011
A może przenieść bagaż na hak? Ja właśnie planuję zmianę ze względu na ograniczenie prędkości, wrażliwość na podmuchy wiatru, hałas oraz wzrost spalania. Opcji jest kilka, ale niestety dość kosztownych.
 
b-bar01  Dołączył: 09 Lip 2010
plis napisał/a:
A może przenieść bagaż na hak?

nie wiem jak jest z boxami na hak, ale robiono testy w Niemczech z bagażnikami na rowery w tunelu aerodynamicznym i wyszło że najmniejszy opór jest jak rowery leżą na płasko na bagażniku dachowym, następne w kolejności były rowery na stojąco w uchwytach wzdłuż, długo, długo nic i rowery na uchwycie na haku w poprzek. Generalnie w/g nich rowery z tyłu na haku działały ja spadochron.
 
plis  Dołączył: 12 Paź 2011
Trudno mi oceniać, ale myślałem o głównie o innych aspektach (prędkość, stabilność, łatwość dostępu). Odnośnie oporów to pewnie dużo zależy o typu nadwozia.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach