Tomek B.  Dołączył: 07 Sty 2012
W Tamronie to nie jest macro tylko "macro" :-P
 
kapselleek  Dołączył: 13 Wrz 2014
Wygląda na to, że z powodów głównie materialnych muszę na razie zrezygnować z zakupu 55-300 WR od Pentaxa, na rzecz Sigmy 70-300 APO, którą na dzisiaj można za niecałe 600zł kupić. Potrzebuję zakresu powyżej 200mm głównie na Airshow i do motocrossu. Parę innych tematów również by mi to ułatwiło ogarnąć. Tyle że boję się że mały zakres użytecznej czułości w kadyszce, może mi trochę pomieszać szyki. Co prawda na niebie w czasie pokazów lotniczych jest z reguły bardzo jasno, ale nie wiem czy na tyle, by przy przymkniętej przysłonie utrzymać czasy w okolicach 1/500 i krócej przy ISO 100. O AF się mniej obawiam, gdyż aktorzy pokazów dynamicznych swe najdziksze ewolucje wykonują w odległości minimum 50m od publiczności, co pozwoli ustawić na nieskończoność w MF i się tym nie zajmować. Ale czy to wyjdzie w praktyce? Robił ktoś tą Sigmą na Airshow lub jakimś pikniku lotniczym? Mojej aktualnej Sigmie 18-200 brakuje w moim odczuciu około 50mm, by coś zdziałać w tym temacie, chociaż ostatnie 10 lat robiłem kompaktem z przelicznikowymi 190mm, co sprawiało wrażenie że niewiele do szczęścia brakuje. Ale przecież im dłuższa ogniskowa, tym więcej trzeba dołożyć by uzyskać widoczne przybliżenie. W każdym razie nadal biję się z myślami. Na zawodowe szkło mnie nie stać i muszę się podeprzeć czymś amatorskim, które da szanse na dobre zdjęcia przy odpowiednim podejściu.
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
kapselleek napisał/a:
Wygląda na to, że z powodów głównie materialnych muszę na razie zrezygnować z zakupu 55-300 WR od Pentaxa,[......] Potrzebuję zakresu powyżej 200mm głównie na Airshow i do motocrossu.


To może wybierz jednak FA 80-320. Nawet kolory możesz wybierać : czarny albo srebrzysty. ;-) Jakość porównywalna, o ile nie lepsza.
 
kapselleek  Dołączył: 13 Wrz 2014
Tylko oferta używek bardzo skromna (do tego same srebrne), a cenowo w okolicach nowej Sigmy ...
Inna sprawa że nie mam jak wypróbować 18-200 przy foceniu samolotów w locie. Jeszcze niedawno co chwila coś latało, czy to LPR, czy rządowy Mi8, albo jakaś Bryza czy Casa, na wysokościach "pokazowych", a od czasu jak mam K10 z tą Sigmą, nie lata nic ... Jakieś małe popierdółki nie dadzą mi właściwej oceny sytuacji. A 18-200 ma dość wąski zakres przysłon przy którym można uzyskać prawie żyletkę. Fajnie by było gdyby się okazało że wystarczy, ale z drugiej strony lubię nowe zabawki :roll: .
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
kapselleek, zakup nowego obiektywu i samochodu to to samo : tracisz na wartości już po wyjściu ze sklepu. :evilsmile: W przeciwieństwie do korpusów, obiektywy są dużo mniej zawodne, a i standardy jakościowe w przeszłości bywały dużo wyższe ( porównaj parametry optyczne takiego SMC-P F 4-5,6/70-210 i DA 4-5,6/50-200, zwłaszcza na najdłuższych ogniskowych; DA sprzedałem po roku, a eFki nie pozbędę się - naprawdę warty jest pieniędzy, jakich na niego wydałem).

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach