Cytat
Wczoraj wywoływałem slajd jak w temacie. Bardzo rzadko mam z tym filmem styczność. I racze nie cenię go wysoko.
Po wywołaniu byłem mocno zdziwiony efektami. Nie mogłem uwierzyć, że ten film może tak ładnie wyglądać.
Oto małe porównanie dwóch pomiarów densytometrem w świetle odbitym.
AgfaPHOTO CT 100 Precisa
Emulsja - 0,84 R 0,65 G 1,21 B 1,20
Podłoże - 1,66 R 1,67 G 1,66 B 1,70
Provia 100F
Emulsja - 0,83 R 0,62 G 1,21 B 1,17
Podłoże - 1,67 R 1,67 G 1,65 B 1,68
Wnioski wyciągnijcie sobie sami.
http://www.korex.net.pl/f...cisa-vt7351.htm
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
M.W napisał/a:Czy obecna Agfa 100 CT Precisa to nadal przepakowana Fuji Provia 100F?
Fuji x100, X-Pro1 + XF 18/2 + XF 35/2, Nikon N90s (aka F90x) + 50/1.8D
Zdanie na temat slajdów trzeba sobie wyrabiać ramkując je i rzucając na ścianę/ ekran. Ramkowanie, bo slajdy niektóre, np. na podłożu plastikowym a nie żelatynowym są bardzo upierdliwe w ramkowaniu. Rzucanie, bo jeśli kolory i feeling na ścianie nam się podoba, to się nie ma co przejmować dominantami i innymi aberracjami kolorystycznymi, które daje dam skaner.szybkiparowoz napisał/a:Przy cenach innych slajdów ta Agfa jest w tej chwili jak za darmo.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Zdanie na temat slajdów trzeba sobie wyrabiać ramkując je i rzucając na ścianę/ekran.
Fuji x100, X-Pro1 + XF 18/2 + XF 35/2, Nikon N90s (aka F90x) + 50/1.8D
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:IMHO przy tych cenach slajdy nie mają sensu innego niż ściana. Jako ciekawostka historyczna do pokazywania dzieciom i wnukom.
ME Super
CytatOferuję wywoływanie materiałów odwracalnych w procesie E-6 trójkąpielowym, przy użyciu chemii produkcji Tetenala i Fuji.
CytatWSZYSTKIE PROCESY SĄ PRZEPROWADZANE NA NAJWYŻEJ JAKOŚCI MASZYNACH JOBO ATL - BEZDOTYKOWO
ZAWSZE JEDNORAZOWA CHEMIA FUJI PRZY E-6 i C-41
PEŁNY PROCES DAJE PRAWDZIWE NASYCENIE KOLORÓW I PEŁNĄ SKALĘ BARW I PRZEJŚĆ TONALNYCH BEZ ZBĘDNYCH ZAFARBÓW.
PRAWDZIWY PROCES E-6 (9 KĄPIELI ) A NIE E-6 (3 KĄPIELOWY ) JAK W PRZYPADKU CHEMII TETENALA
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Rzeczywiście Pisałem "pentax forum slajd" i tego akurat nie wyrzuciło.CytatMW, już założyłeś taki wątek, pamiętasz? http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=28815
CytatOd siebie dodam może jedno: nie wiem w jakich zestawach wywoływano moje slajdy, ale mam takie wywoływane przed 30 laty i trzymają się świetnie.
Cytattrzymają się świetnie
CytatCo rozumieć pod pojęciem "trwałość archiwalna"? 50? 100? 200 lat?
CytatCzy ktoś miał okazję bezpośrednio porównać slajdy z jednego i drugiego procesu?
Czy ktoś bawi się w 6-kąpielowe E6 w "swojej łazience"? :)
Dlaczego Fuji dla swoich profesjonalnych materiałów (Velvia, Provia) podobno nie zaleca procesu 3-kąpielowego?
Piszę "podobno", bo gdzieś o tym czytałem, ale nie potrafię teraz przytoczyć źródła, więc nie pytajcie o szczegóły...
CytatJuż od półtora roku używam tylko 7-kąpielowego E-6 Kodaka. Były
wtedy jakieś wahania pomiędzy dolarem i euro i firma w której
zaopatrywałem się w Tetenall E-6 - przestała go sprowadzać. Z tej
przymuszonej zamiany jestem bardzo zadowolony, gdyż slajdy wołane w
tym nowym E-6, wyglądają dużo lepiej niż z 3-kąpielowego tetenala.. Np.
taka sensja 200, kiepska jak zawsze w tetenalu,... odżywa
niesamowicie po moczeniu jej w tym 7-kąpielowym E-6 kodaka. Pięknie
wychodzą tez kodaki, velvia i provia. Proces trwa dłużej i poprzez
wielość chemii, pilnować się trzeba bardziej, ale do 3-kąpielowego
tetenala już nie powrócę:)
http://www.grupy.banzaj.p...73,2009_12.html
CytatMam również slajdy ORWO i AGFA wołane w zimnych procesach
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
To inny proces, oparty na innych reduktorach, o innych składach, chociaż opierający się na tej samej zasadzie: najpierw obraz cz-b, zaświetlanie/zadymianie, potem wywoływacz barwny, odbielacz/utrwalacz. Wszystko trwało około godziny (już teraz nie pamiętam) albo ponad. Zaletą tego procesu było to, że po każdym roztworze następowało co najmniej 5-minutowe płukanie. Jakość barw i trwałość zależała od rodzaju użytych komponentów barwnych i technologii samego materiału. Wszystkie barwniki używane w produkcji materiałów fotograficznych blakną i rozkładają się. Nawet te używane w procesie Dye-transfer, nawet te Cibachrome. Taka już ich uroda.M.W napisał/a:Czyli proces wołania przebiega znacznie dłużej ?
Chyba nie. To moloch, kombinat. Można poszukać na stronie Ce-We, ale podejrzewam, że informację o tym można uzyskać dopiero jak się do nich zadzwoni. Tylko czy E6 robią w Polsce? Raczej w Niemczech - u nas slajd nie był aż tak popularny, by otwierać dla niego linię.M.W napisał/a:Rossmann podaje jaką kąpiel stosuje w E6 ?
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
CytatHistoria
E-6 został wprowadzony przez Kodaka pod koniec XX wieku. Zastąpił on Procesy E-3 i E-4. Wadą E-3 była konieczność zaświetlenia (w E-6 używa się chemicznego zadymiacza) oraz szybkie blednięcie slajdów. E-4 zaś wykorzystywał w charakterze zadymiacza TBAB (boran tetraaminobutylu), który jest silnie toksyczny.
Etapy procesu E-6
Ogólnie w procesie E-6 można wyróżnić następujące etapy:
- pierwsze wywołanie (wywołanie negatywowe czarno-białe),
- zaświetlanie (lub zadymianie chemiczne),
- drugie wywołanie (wywołanie pozytywowe barwne),
- odbielanie/utrwalanie,
- płukanie,
- stabilizacja.
W wersji „domowej” procesu E-6, pomiędzy poszczególnymi etapami stosuje się płukanie w wodzie. Często także stosuje się wstępne płukanie, mające na celu „wygrzanie” koreksu i filmu, dzięki czemu po wlaniu pierwszego wywoływacza temperatura kąpieli nie zmniejsza się gwałtownie.
Wersje E-6
Na rynku są dostępne zestawy E-6 do wywoływania slajdów w maszynach (dla punktów usługowych) lub w koreksie/tanku (dla osób wywołujących slajdy we własnym zakresie). Dodatkowo występują dwa rodzaje zestawów do wywoływania na małą skale: 3- i 6-kąpielowe. W wersji trójkąpielowej jako samodzielne kąpiele nie występują: zadymiacz (połączony z 2-gim wywoływaczem) oraz odbielacz (połączony z utrwalaczem). Istnieje również 7-kąpielowa wersja tego procesu produkowana przez Kodaka. Różni się ona występowaniem etapu kondycjonowania po wywoływaczu kolorowym, przed odbielaniem.
CytatObecnie z powodu zmniejszenia popytu na wywoływanie tradycyjnych materiałów światłoczułych wzrosła cena usługi oraz, w większości przypadków, znacznie spadła jakość wywoływania. Dotyczy to głównie mniejszych zakładów foto, gdzie często używana jest zużyta chemia. Dlatego też wielu amatorów fotografii tradycyjnej wywołuje slajdy samodzielnie.
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl