Ice  Dołączył: 25 Sie 2007
Szkło na turniej
Witam szanowne grono.
Za kilka dni czeka mnie wyprawa z aparatem na turniej tenisowy, który będzie się odbywał w hali - nie wiem jak z oświetleniem ale pewnie stadion Barcelony to to nie będzie.
I teraz pytanie czy z Sigmą 70-300/4-5.6 DG (bez APO) mam wogóle po co wyciągać aparat? Jeśli tak to w jaki sposób można nadrobić niedostatki światła, poza ustawieniem ISO na 800 i żmudnym odszumianiem RAW?
Czy jeśli dysponowałbym Sigma 50-500mm F4-6.3 APO DG to zdziałam coś więcej czy tylko przybędzie mi ciemnej ogniskowej?

Z góry serdeczne dzięki

Pozdrawiam.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Ice, wyciągać to zawsze masz po co ;-)
Zmartwię Cię, do tego celu najlepszy 70(80)-200/2.8, niestety dosyć drogi. Przy każdym sporcie, może z wyjątkiem szachów i brydża ;-) , najważniejsze jest światło, a to nabija cenę :-/
 

Cobretti  Dołączył: 06 Lut 2007
Zależy jak daleko będziesz i co chcesz focić (twarze, sylwetki, kort). 70-300 coś się sfoci spokojnie, 50-500 raczej nie, bo jest zbyt ciemna i wymaga niezłej stablizacji, ideałem byłoby podejście do kortu i np. 100-300/4 lub 70-200/2.8
 

yourNIGHTMARE  Dołączył: 12 Maj 2007
Witam
Tak oto sie sklada, ze czesto chodze focic tenis stolowy na hali. Probowalem kiedys nawet zrobic cos z Sigmy 70-300 APO i niestety szkielko jest za ciemne. Dlatego staram sie poszukac czegos jasniejszego i w ostatnim czasie wszedlem w posiadanie Tokiny 28-70mm/2.8 Przy takim stalym swietle moge zaczac pokombinowac juz cos od 800 ISO co gwarantuje, ze szumy beda nie za duze. W Twoim przypadku to pozostaje wskakiwac na 1600 ale jak bedziesz robil fotki z daleka to automatycznie i przeslona bedzie sie przymykala co spowoduje naprawde niezbyt ciekawy efekt. Mam ten sam dylemat co Ty tylko, ze ja mam mozliwosc podejscia do stolu jak tylko mozliwie blisko sie da nie wiem jak Ty bedziesz blisko kadrowal. Z niewielkiego doswiadczenia wiem juz, ze szklo powyzej 2.8 nie zda egzaminu. Sprobowac zawsze mozesz, bo hala hali nie rowna, ale ja robilem juz fotki w kilku i we wszystkich szkla od 4 w gore nie radzily sobie. Choc kto wie moze to ja sobie nie radzilem ;-)
Marzeniem wlasnie na hale jest cos z zakresu 50-135mm 2.8 a nawet jak kolega wczesniej wspominal do 200mm tylko te ceny :mrgreen:
 

Ice  Dołączył: 25 Sie 2007
yourNIGHTMARE podłamałeś mnie :-|
Czyli najlepiej jakbym się zaopatrzył w SDM DA* 50-135mm 2.8 ED za bagatela 3000 PLN, a i to nie gwarantuje sukcesu po tym co pokazała krótsza gwiazdka. Ponadto nawet jakbym dysponował takim szkłem to nie wiem czy ogniskowa 135 pozwoliłaby mi uchwycić coś ciekawego, bo nie będę ryzykował zarobienia serwisową piłką pędzącą ponad 100km/h w centrum nowiutkiego obiektywu :-)
Jeśli chodzi o podejście do kortu to będę mógł czasem stanąć przy samej lini, ale raczej w mniej "gorących" momentach.

Zastanawiam się czy Tamronem 28-75 2.8 DI XR LD IF coś bym wyrzeźbił ciekawego na długim końcu, przy dobrym podejściu.
 

yourNIGHTMARE  Dołączył: 12 Maj 2007
Wiesz niekoniecznie musi to byc cos z * Pentaxa rownie dobrze mozna kupic cos z Sigmy czy Tamrona, co nie znaczy, ze duzo mniej to kosztuje. Co do podlamania to niestety tak to juz jest z halami, aby robic ciekawe fotki trzeba wydac sporo kasy. Nie wiem moze dlatego na sportach halowych (poza lekka atletyka) jest stosunkowo malo fotoreporterow bo sprzet trzeba posiadac nielichy. W sportach rozgrywanych na powietrzu tych pstrykaczy jest jednak sporo wiecej bo kupienie dlugiej stalki badz dlugiego zooma z mniejsza dziura zawsze bedzie kosztowac mniej.
W sumie jezeli bedziesz to nie zaszkodzi pstryknac kilka fotek ;-)

PS sam teraz mam nie lada dylemat bo moje 70mm na koncu moze okazac sie za krotkie i szukam jakiegos tanszego rozwiazania o czym mowa w tym LINKU
Jezeli nie zbuduje jakiegos zastepczego zestawu na telekonwerterze to pozostaje focic Tokina i zbierac na dluzszego zooma, a w miedzyczasie dokupic jakies szklo staloogniskowe okolo 100mm o dobrym swietle.
 

vertiico  Dołączył: 08 Maj 2007
tylko co takiego kupic, wiadomo ze najlepiej miec 2.8 a jakie obiektywy daja "ostry" obraz od pelnej dziury, skoro ma to byc obiektyw do "sportu" to nie moze "rysowac" ( czy jak to nazwac, moze zmiekczac ) przy pelnej dziurze.
sam szukam czegos jasnego i ostrego np na koncerty, imprezy sportowe i problem w tym jaki wybrac, 3k za nowa gwiazdeczke troche duzo jak dla mnie skoro to tylko hobby :]
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
używany FA* na ebayu albo Sigmę 70-200, przy czym Sigmę trzeba przed zakupem sprawdzić, ponieważ niektóre egzemplarze są ostre od 2.8, a niektóre dopiero od 4
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Ice, ja mam tyko jakotakie doswiadczenia z siatkowka, prawda jest taka ze nawet jasne szklo [2.5] a i tak musialo byc ciagniete do asa1600...

 

Ice  Dołączył: 25 Sie 2007
milo napisał/a:
Ice, ja mam tyko jakotakie doswiadczenia z siatkowka, prawda jest taka ze nawet jasne szklo [2.5] a i tak musialo byc ciagniete do asa1600...

Obrazek


Obrazek się nie wyświetla - przynajmniej u mnie.
A szumy przy 1600 nie zniweczyły wszystkiego?
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Ice, prosze na IS...

 

Ice  Dołączył: 25 Sie 2007
Kurcze nie mam czego szukać tą sigmą :)
A może moja FGZ-360 coś mi pomoże - jaki to cudo ma zasięg?
 

olgierd  Dołączył: 06 Cze 2007
Ice, Dawno temu wprawdzie i nieco inny sport, ale z powodzeniem pstrykałem 135 mm f/2,8 (, ale fakt, że klisza była 1600 lub nawet 3200.
Zważywszy na skutki założenia takiego obiektywu na aparat cyfrowy, można się spodziewać, że jeśli nie będziesz miał dalej niż 15 metrów od stołu to w miarę sensowne zdjęcia powinny Ci wyjść.
W niektórych halach są loże, myślę, że przy ping-pongu miałbyś także ciekawą perspektywę właśnie przy strzale znad stołu (mam coś takiego w mojej wyobraźni nawet ;-)
 

Ice  Dołączył: 25 Sie 2007
Słuchajcie nie wiem w którym miejscu nastąpiło przekłamanie ale ja bedę fotografował tenisa ziemnego - nie ping ponga.
 

tomecki  Dołączył: 22 Kwi 2006
Ice, Opowiem Ci zmagania mego znajomego Canoniarza za sportem halowym, konkretnie siatkówką. Jak wszyscy wiedzą Canon jest najlepszy i najmniej szumi :evilsmile: (chociaż już nie, patrz nowe nikosie :-P ) ale do rzeczy, Ów znajomy miał C400D i tą sigmę 70-300, zabawy miał co niemiara zdjęcia może i fajne wychodziły, tylko jakieś rozmazane albo nie to co chciał, AF z grubsza mówiąc miewał chwile zamyślenia :mrgreen: . Po swoich bojach próbach różnistych przemyślał sprawę, sprzedał żonę, teściową, dwoje dzieci, pół domu, samochód i kupił 70-200/2,8L, od tej pory jest szczęśliwym człowiekiem.
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Ice, ja wiem ze ziemny. Mysle ze lekim na cale zlo dla Ciebie bedzie jakas 135/2.8. Problem tylko w tym ze nie bedziesz mial szerokiego kata [ ale w tym wypadku kit bedzie dobry ]
 

yourNIGHTMARE  Dołączył: 12 Maj 2007
Przeklamanie nastapilo po moim poscie, a wlasciwie to brak dokladnego czytania postow. Ja rowniez wiem, ze chcesz pstrykac ziemny nie stolowy ja tylko przedstawilem swoje spostrzezenia ze stolowego, gdzie czesto chodze (w sobote bede testowal owa Tokine na meczu ekstraklasy tenisa stolowego)olgierd po prostu zasugerowal sie moim postem. Co do fotki zapasow to widac, ze szumow jest sporo a chyba nie o to chodzi, sam ruch uchwycony bardzo dobrze ale szumy... Co do stalki 135mm/2.8 to mam Pentacona 16-to listkowego, ktorego wlasnie sie pozbywam bo w tenisie stolowym niestety nie zdal egzaminu tam potrzeba jednak zooma. Jak chcesz to odezwij sie podesli Ci strone z aukcja. Co do lampy to jezeli mozesz uzywac w tenisie ziemnym jej to mozesz zabrac bo w stolowym jest to zabronione ;-)

PS polecam strone tego jegomoscia on pstryka duzo sportu tez w hali glownie szklem 80-200/2.8 wiem bo rozmawialem z nim na gygy calkiem przyjemny czlowiek ;-)
Jakub Wroński-STRONKA
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
Mam w domu na sprzedaz (tylko nie mam czasu od tygodni wystawic aukcji) Vivitara zdaje sie 70-205/3,5 czy cos takiego, z dedykowanym konwerterem - manual ale 3,5 na dlugim koncu moze Ci pomoc... I to nie 3000zl tylko znaaaacznie mniej...

Pzdr
Spinner
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Ice - Ja sportu mało fotografuję, bardziej koncerty i używam pentaxa M 100/2.8. Szkło nie powala jakością, jest przyzwoite, a co najważniejsze jasne. to chyba najlepsze budźetowe wyjście albo K 135/2.5 ale ten chyba będzie juz droższy choć wciąż budżetowy. Na koncertach bywa różnie, czasami muszę do 1600 iso, ale ta 100-tka to jedyne szkło z moich którym mogę w prawie każdych warunkach zrobić ostre zdjęcie. Jeszcze jak bym miał stabilizację to już możnaby szaleć.
NIedawno fotografowałem zawody tenisa stołowego w dość słabo oświetlonej haki i nie musiałem powyżej iso 800 sięgać
 

yourNIGHTMARE  Dołączył: 12 Maj 2007
Te zawody tenisa stolowego to ta setka robiles ? Mozesz pokazac jakies sample z tego jak to wyszlo?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach