Hombre  Dołączył: 21 Kwi 2006
Schneider D-Xenogon 35 mm f/2 AL

Może zacznę od wyników. Dla tych co mają gazetę = ramka na środku.

Obiektyw testowany na Samsungu GX10.

Winietowanie: Obiektyw stworzony dla pełnej klatki nie powinien bardzo winietować na matrycy APS-C. Wyniki to potwierdzają: około 0,3 EV przy f/2, bardzo dobrze.

Aberracja chromatyczna: maks. 0,12 mm przy odbitce 30x45, bardzo dobrze.

Dystorsja: Ledwo dostrzegalna: 0,26%. Poza widokiem linii horyzontu na brzegu kadru bardzo ciężko będzie ją zauważyć (a i w tym przypadku ciężko). Tutaj również pełna klatka robi swoje.

Ostrość: Ogólnie ostrość jest doskonała od f/4; przy f/2 i f/2,8 ostrość jest trochę niższa, lepsza na brzegach kadru... co oznacza generalnie kłopoty z precyzyjnym ustawieniem ostrości, przy tych wartościach przysłony AF często miewa kłopoty z dokładnością.
Mimo tych kłopotów z ustawianiem ostrości, wyniki są na bardzo dobrym poziomie, co oznacza, że stwierdzone nieprawidłowości są bardzo niewielkie: w praktyce, z obiektem, który nie jest idealnie płaski, nie powinno być problemów.

Z innych informacji: Cena 450 Euro
Reszta wkrótce.
 

Żaba  Dołączył: 08 Cze 2006
Cytat
Z innych informacji: Cena 450 Euro
toż to prawie 1700 zł. IMHO przegiecie jak za szkło, które w USA kosztuje 300$.

Jakiś czas temu była w PL 1 sztuka za około 1300zł to i tak za dużo.
Ciekawe jakie będą faktycznie ceny? Cóż pozyjemy zobaczymy.
 
Hombre  Dołączył: 21 Kwi 2006
Schneider D-Xenon 100 mm f/2,8 Macro

Winietowanie: przy takim obiektywie, kwestia winietowania powinna być pomijalna... Z mniej niż 0,3 EV już od pełnej dziury, tak rzeczywiście jest; znakomicie!

Aberracja chromatyczna: tak jak z winietowaniem, tutaj również mamy prawo spodziewać się dobry rezultatów... i tak faktycznie jest. Maksymalnie 0,15mm przy odbitce 30 x 45, całkiem nieźle.

Dystorsja: tutaj również spodziewamy się bardzo dobrych wyników... 0,04% jesteśmy w rzędach niewidoczny pomijalny, brawo!

Ostrość: doskonała ostrość w środku, na krańcach i rogach, od pełnej dziury. Jeżeli jesteśmy wymagający możemy narzekać na niewielkie różnice w zależności od punktu pomiaru... ma to miejsce, ale różnice są minimalne.
Przy f/22 i f/32 jakość spada, ale to normalne, pojawia się dyfrakcja... takie prawa fizyki!
To, że krzywe na wykresie nie są wyższe to kwestia obróbki ... odrobinę podostrzyć a wykres wyjdzie poza ramki!

Cena: 600 Euro

Fragment opisu: "Ten 100mm makro to piękny obiektyw: dopracowana konstrukcja i bardzo dobra jakość optyczna".

[ Dodano: 2007-10-15, 16:13 ]
Schneider D-Xenon 12-24mm f/4 ED AL

Winietowanie: trochę duże przy 12mm przy pełnej dziurze, wyniki są dobre od f/5,6. Pozostałe ogniskowe są bardzo dobre od pełnej dziury.

Aberracje chromatyczne: trochę duże przy 12mm, ale sytuacja się poprawia przy zwiększeniu ogniskowej. Średnio, aberracja wynosi 0,2 mm (mierzona przy odbitce 30x45): wynik przeciętny.

Dystorsja: 1% przy 12mm, raczej nieźle dla tego typu obiektywu. Pozostałe ogniskowe są poniżej 0,3%: doskonale!

Ostrość: Ogólnie jest bardzo wysoka, w centrum, na brzegach i w rogach. Wyniki są bardzo równe, znak doskonałego wykonania pod względem optycznym. Jedyne drobne niedomagania pojawiają się przy pełnej dziurze na ogniskowych 16 i 24 mm. Są to niewielkie problemy, o których ciężko powiedzieć czy biorą się z samego obiektywu czy z problemów z AF. W praktyce, przy fotografowaniu prawdziwego obiektu (a nie tablicy testowej), te lekkie odchylenia nie powinny wcale dawać się odczuć: doskonała ostrość.


Filtr: 77mm
Cena: 1000 Euro

[ Dodano: 2007-10-21, 23:38 ]
Schneider D-Xenogon 10-17mm f/3,5-4,5 ED

Winietowanie: przy takim kącie widzenia można by się spodziewać, że winietowanie będzie ogromne... nic z tego! Różnica naświetlenia między centrum a brzegiem kadru nigdy nie przekracza 0,8 EV.

Aberracja chromatyczna: musieliśmy przemnożyć wartości naszej skali przez 10 aby móc przedstawić wyniki naszych testów, tak wielka jest aberracja chromatyczna. Obróbka komputerowa będzie przydatna czy nawet konieczna.

Dystorsja: olbrzymia! Ale jest to cecha poszukiwana przy takim obiektywie, a przy 180 stopniach trudno zrobić inaczej.

Ostrość: ostrość w centrum jest wysoka, w rogach dość dobra, na krawędziach najgorzej. Te charakterystyki wynikają z kompromisów potrzebnych do uzyskania dobrego obrazu.

Charakterystyczne obrazy z obiektywów fish-eye lepiej znoszą różnice w ostrości niż obrazy z obiektywów "klasycznych": również spektakularność obrazu potrafi sobie poradzić z niedomaganiami technicznymi o ile te pozostają do na poziomie akceptowalnym, co w tym przypadku ma spokojnie miejsce.

Cena: 600 Euro.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
OK. już widzę informacje.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach