K200D oraz Z-1 + Rikenon 50 1.7 + SMC K 55 1.8 + KIT
https://www.flickr.com/photos/brylomistrz/
K-1, SMC FA*24/2, SMC FA*300/4.5, T 28-75/2.8: 645N+FA 45-85/4.5+ A 35/3.5, seria tradycyjnych korpusów bagnetu "K" i nawet jakieś Nikony oraz osprzęt do wszystkiego i niczego.
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
Electrical engineers do it with less resistance ;)
rychu napisał/a:Pytanie czy zabierasz też lustrzankę syfrową ?
Zupełnie nie rozumiem o co chodzi z tymi szkłami.
powalos napisał/a:a w czasach gdy fotografowałem głównie na filmach, to zawsze miałem co najmniej dwa korpusy. Jeden ze slajdem a drugi z negatywem B&W lub barwnym. Jeżeli slajdy masz zbyt jasne to raczej je prześwietliłeś. Kiedyś ktoś mi poradził, ze jeżeli chce się mieć bardzo nasycone kolory na przezroczach to lepiej je ciut (1/3-1/2 EV) niedoświetlić. Niestety tu tolerancja na prawidłową ekspozycję jest niezbyt duża w porównaniu nawet do barwnego negatywu. Nad morzem i na plaży dochodzi jeszcze jeden problem z naświetlaniem, bo trzeba wydłużyć czas naświetlania co najmniej o 1 EV. Ot taka kołomyja. Pzdr.
skaarj napisał/a:a bym bral portre lub fuji pro (ten jest zimniejszy) - popatrz na roznice w filmach w sieci.
Jesli BW to pomysl nad Adoksem Silvermax - niestety tylko 135, 120-tek nie robia. Fantastycznie zachowuje sie przy silnych kontrastach. Nie moge sie doczekac P30-tki Ferranii, tez ma szanse byc super do takich warunkow.
Nad slajdem bardzo powaznie sie zastanow czy warto - sprawdz kto Tobie to wywola i za ile. Nie jest juz latwo.
K200D oraz Z-1 + Rikenon 50 1.7 + SMC K 55 1.8 + KIT
https://www.flickr.com/photos/brylomistrz/
manfred napisał/a:Superia 200 najbardziej uniwersalna?
K10D | MZ-5n | MZ-M
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:Olej kolor na negatywie.
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
szpajchel napisał/a:Coś mi się przypomina, że dwusetki, obojętnie czyjej produkcji, to jakieś takie niefajne były.
Nie wiem, co bym teraz zabrał na taki wyjazd. Pewnie to, co mam w lodówce -slajdy jeszcze ze starych forumowych akcji.
Jeśli chodzi o negatyw kolorowy, nowy, ze sklepu, to bym wybrał... Sam już nie wiem: http://canadianfilmlab.co...ortra-and-fuji/
Bierzesz pod uwagę użycie filtrów (UV, polaryzacyjny)?
tref napisał/a:manfred, slajd albo bw. Olej kolor na negatywie.
Ostatnio na wszystkie wypady morskie biorę slajd.
Enzo napisał/a:Ma rację. Kup sobie coś z Foveonem i nie będziesz musiał dwóch aparatów ze sobą wozić
K200D oraz Z-1 + Rikenon 50 1.7 + SMC K 55 1.8 + KIT
https://www.flickr.com/photos/brylomistrz/
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
rychu napisał/a:Jak już Koledzy zauważyli, dał bym sobie spokój z kolorem na kliszy. Chyba, że masz zacięcie do ramkowania slajdów, fakt są piękne, ale to droga zabawa teraz. Do kliszaka BW, jeśli krajobrazy to Across lub coś Ilforda, moim zdaniem HP5 daje duże możliwości naświetlania i wołania regulacji kontrastu. Trix uniwersalny.
K200D oraz Z-1 + Rikenon 50 1.7 + SMC K 55 1.8 + KIT
https://www.flickr.com/photos/brylomistrz/
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
Electrical engineers do it with less resistance ;)
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl