opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
potraff, nie wiem ile śniegu u ciebie. Ale ja wsadziłem przed chwilą buciora na wysokiej podeszwie w zwykły śnieg (nie zaspę) i wpadł mi powyżej kostek. (mówię o standardowej ulicy w gęstej zabudowie miejskiej, nie bocznej uliczce na osiedlu domków gdzie zawiewa śnieg z pola)
Ilość śniegu na ulicy trochę mniejsza bo jest pochodną tego że auta trochę rozjedzily i tej jeden pług co przeleciał z podniesionym lemieszem 7h temu trochę ubił ;-)
 

pszczołowaty  Dołączył: 07 Gru 2009
potraff, zależy w jakim mieście, w dużych miastach, i jeszcze położonych na górkach nie jest ciekawie, 30 to norma. O ile przejedziesz bo MZK czy TIR nie stanął w poprzek.
Chyba aktualne ;) Wystarczy kliknąć w wybrany obszar. ;)
https://www.skyradar.pl/p...arskie.html?m=1
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Generalnie drogi, nawet ta główna w Sosnowcu, to jak bym jeździł po plaży. Rano było do 10cm, ale koleiny wiadomo więcej. Pod blokiem autobus nie umiał wyjechać na zakręcie, spod bloku kurier przywiózł do żabki paczki i nie mógł wyjechać. Ba teściu, chciał być mądrzejszy i w tym roku nie ma sensu zimówek zakładać i musiałem teściową zawozić do lekarza.
Wiadomo, że zakręty wolniej się jedzie, zmiana pasu też rozumiem, ale po prostej?
Inna sprawa, że ja w takich warunkach miałem jedne z pierwszych jazd na eLce, do tego 15 lat temu jak pracowałem jako przedstawiciel handlowy to takie zimy były normą. Ale dalej uważam, że na prostej drodze jazda 30tką to przesada ;-)
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
opiszon napisał/a:
w piątek auto wywaliło checka i od wczoraj mam zastępczego Logana
A nie dało się z tym checkiem pojeździć? Z niektórymi błędami można całkiem długo... ;-)
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ryszard, Ty swój chłopak jesteś!
U mnie musi się jeden świecić. Taki dyżurny :lol:
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
potraff napisał/a:
zdecydowana większość kierowców 30tki nie przekracza... dramat

U mnie dzisiaj przy 30-tu główne oświetlenie pulpitu to kontrolka ESP. Na wierzchu śnieg, ale pod spodem lód.
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
szpajchel, ostatnie dwa auta przyzwyczaiły mnie do tego :mrgreen:
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Ryszard, max 1500 obrotów - nie da się.
We wrześniu naprawiałem wszystkie wtryskiwacze więc podejrzewam powtórkę z rozrywki.
 

pszczołowaty  Dołączył: 07 Gru 2009
opiszon, bywa :-? W moich przypadkach był rozrząd i cewka na jednym cylindrze. Wszystkie się psują ;)
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
opiszon napisał/a:
max 1500 obrotów - nie da się
Mój Mondek z fałszywym błędem niedomkniętego zaworu EGR kręcił do 6000. Miałem więcej szczęścia.
opiszon napisał/a:
We wrześniu naprawiałem wszystkie wtryskiwacze
A Ty nie kupowałeś niedawno nowego auta? Wtedy pechowo by było.
pszczołowaty napisał/a:
Wszystkie się psują ;)
To prawda. Źle jest wtedy, jak zaczynają się dziać dziwne rzeczy...
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Ryszard, no niedawno. 5 lat temu 2.5 letnia Fabię :-P

Ale aktualne problemy skłaniają mnie ku temu żeby kupić nowe auto :-P
Pechowo że chciałem najpierw skończyć remont i się przeprowadzic żeby sobie niepotrzebnej presji finansowej nie robić...
 

pszczołowaty  Dołączył: 07 Gru 2009
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
plwk napisał/a:
Na wierzchu śnieg, ale pod spodem lód.

Dlatego, ja co chwila kręcę kierownicą, widząc, czy auto trzyma się drogi i jak jest ślisko. Przejazd przez Sosnowiec i jeden uślizg. Wtedy gdy wyłączyłem kontrolę trakcji na światłach. No i w miejscach gdzie są chodniki, jechałem grzecznie te 30. Przyśpieszałem, w miejscach, gdzie nie ma ruchu pieszego. Ale trakcja się u mnie nie świeciła poza ruszaniem.
Głównie na tej drodze - po obu stronach nie ma bloków it, przy tej drodze mało kto chodzi:
https://www.google.pl/map...!7i13312!8i6656
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Na dwópasmówkach wszyscy grzecznie 60.
 

galex  Dołączył: 02 Cze 2006
YOKOHAMA BluEarth-4S AW21, 205/55 R16 91 V - takie opony mam zamontowane od połowy listopada.
Po prawie 7 kkm mogę powiedzieć jedno - świetne gumy.
Sprawdzone na suchej nawierzchni, na deszczu, na autostradzie, na polnych drogach i w mieście - dobrze jest.
W warunkach zimowych - rewelacja, zdarzyło mi się podjeżdżać po krótką, ale za to stromą górkę po śliskim, ubitym śniegu. Z podjazdu rezygnowało wiele samochodów (nawet 4 wd się zdarzył) a ja byłem w stanie podjechać, bez buksowania, które widziałem w poprzedzającym mnie innym odważnym :-) samochodzie.
Również dzisiaj dały radę na rozjeżdżonym i tworzącym koleiny śniegu na zaniedbanej drodze, a w Toruniu na moście Zawackiej (to ten nowy) sunąłem lewym pasem, wyprzedając maruderów.
Ciekaw jestem, jak zachowają się w wysokich temperaturach...
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Nie wiem czy to podsterowność czy Continental winter tak pływają. Wspominam genialne na śniegu UltraGripy Dunlopa.
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
rychu napisał/a:
UltraGripy Dunlopa.

Goodyeara raczej. Zacne oponki, w obecnych warunkach żadnych większych problemów z jazdą.
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
Dunlopa to były super Winter Sporty jeśli dobrze pamiętam nazwę.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Cytat
Goodyeara raczej. Z

Zgadza się. :-B
 
Robert  Dołączył: 19 Lis 2006
plwk napisał/a:
Na dwópasmówkach


Co z dwujezdniówkami? :->

P.S. Toyo Celsius i N'Blue 4 Season dają radę, zmieniać nie trzeba, jakieś 400 zł rocznie zostaje w kieszeni.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach