pawel_n  Dołączył: 02 Gru 2020
Kiron 105

[/url]IMGP5361e by Paweł N, on Flickr[/img]
 
Krzychoo  Dołączył: 13 Wrz 2006
Aero Ektar 307/2.5, zdjęcie matówki 25x25 cm


 

Mechanik  Dołączył: 22 Lip 2014
Czy to jakaś specjalna matówka, lepszej jakości, czy po prostu zwykła zmatowiona szybka? Pytam, bo zastanawiałem się nie raz, jak zrobić "wglądówkę" z wielkiego formatu i nigdy mi nie przyszedł do głowy tak prosty sposób. A efekt wydaje się całkiem niezły... :-D
 
Krzychoo  Dołączył: 13 Wrz 2006
To jest folia do projekcji tylnej naklejona na szybę. Biała, gain +6. W necie jest jeszcze polecana folia z monitora lcd, ale u mnie dawała gorsze rezultaty.
 

Mechanik  Dołączył: 22 Lip 2014
I mówisz, że ta folia do projekcji tylnej, daje najlepszy rezultat? Nie próbowałeś zwykłej matówki, takiej jak z aparatu wielkoformatowego?
 
Krzychoo  Dołączył: 13 Wrz 2006
Obraz ze zwykłej matówki jest ziarnisty. Sam pomysł fotografowania matówki nie jest nowy, mnie natchnął Bill Lawson, zrobił film na YT z techniki fotografowania matówki, ma też swoją stronę na Flickr. Popatrz sobie na te zdjęcia, ziarno. Zanim zabrałem się za zrobienie swojego zestawu dużo czytałem i oglądałem. Był gdzieś na Flickrze gość, który pokazywał różnicę w jasności między zwykłą matówką i folią wyjętą z ekranu lcd, ta druga dużo lepiej wypadała, była jaśniejsza i ostrzejsza. Natomiast u mnie folia z monitora lcd dawała biały okrąg jakby wypalonych punktów na środku. Folia do projekcji tylnej tego nie ma. Folia do projekcji wypadała też lepiej w narożnikach, była jaśniejsza.
Minusem całej zabawy jest utrata ostrości i duża strata światła, ponad 6 EV. To takie skanowanie kliszy aparatem w świetle zastanym. Potrzebny jest jasny obiektyw wielkoformatowy, fotografowany jasną stałką, żeby dostać sensowne czasy.
 

Mechanik  Dołączył: 22 Lip 2014
Ok, dzięki za rozjaśnienie. Mnie chodzi o to, żeby można było zrobić coś w rodzaju "wglądówki" z wielkiego formatu właśnie. No bo niby możesz zeskanować wywołaną kliszę, ale to wymaga co najmniej V-700, zrobić stykówkę, a i tak w większości, to będzie zdjęcie czarno białe i właściwie tyle... Chcąc zobaczyć, jak "z grubsza" to będzie wyglądało w kolorze, pozostaje metoda taka, jak Twoja (czy tam Billa Lawsona). Problemem jest tylko jakość. Ja mam mieć (buduje się) 8x10 cali, z Fujinonem W250, f6,3
Ale poczytam sobie, co tam wykombinował ten Bill i się zobaczy.
 

idzi  Dołączył: 24 Paź 2010
K1 i Pentax SMC F 70-210 przymknięty do f10
 

idzi  Dołączył: 24 Paź 2010
Taki sam zestaw jak powyżej f 6,3
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
DA 35 na f3,2:
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
DA 16-50 na f5,6:
 
krzyc sur  Dołączył: 10 Paź 2018
DFA 70-210 F4
Colors 3 by krzyc sur, on Flickr
 
slava3  Dołączył: 20 Paź 2015
FA 35mm

 
slava3  Dołączył: 20 Paź 2015
FA 35mm
 

rysiekll  Dołączył: 10 Maj 2007
da* 50-135, 135mm, f2.8
 

kwrom  Dołączył: 17 Lis 2009
Ładne :-B
 
Krzychoo  Dołączył: 13 Wrz 2006
Aero Ektar 307/2.5, zdjęcie matówki 25x25 cm
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Pentax DA 16-50 f2,8:
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
K-1 + D FA 24-70

 

Jakaranda  Dołączyła: 28 Maj 2013
Ładne, bardzo. Lajkowałam na fb nie wiedząc, że to fota forumowicza.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach