LDevil  Dołączył: 30 Maj 2007
dan napisał/a:
LDevil napisał/a:
W GX-10 ISO zmieniasz raz na 36 klatek?

W ogole nie zmieniam. ISO100 mam caly czas ustawione.

Czyli nigdy nie robisz zdjęć w gorszych warunkach oświetleniowych?
A co do głównego tematu wątku. Stałki mają dla mnie "tylko" 2 zalety: jasne światło i dobrą jakość zdjęć. Jeżeli w wiem, że będę robił zdjęcia w warunkach w których zoom nie da rady, to zakładam stałkę, pomimo tego, że momentami będzie to upierdliwa zabawa. Nie przepadam za podejściem w stylu: "a teraz przez 2 godziny będę tylko robił zdjęcia, które dobrze wyjdą na 50mm".
 

Maciej  Dołączył: 18 Cze 2007
Ja mam tylko dwie stałki i jeden aparat bez wymiennego obiektywu. :-)
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
LDevil napisał/a:
Czyli nigdy nie robisz zdjęć w gorszych warunkach oświetleniowych?

Nie robie, bo cyfry uzywam tylko i wylacznie z lampami studyjnymi.
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008

https://www.davidalanharvey.com/
Cytat
"Jestem pod wielkim wpływem dokonań Cartier-Bressona, który pisał o tym, by używać tylko jednego obiektywu i aparatu. Dlatego, podobnie jak on, jestem minimalistą i wykorzystuję tylko kilka obiektywów: 35 mm, czasem 28 mm, ale głównie 50 mm".
David Alan Harvey
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Cytat


Część fotografów zaliczanych do kanonu fotografii ulicznej zajmowała się klasycznym fotoreportażem, tak jak np. Henri Cartier-Bresson. Z tą postacią kojarzony jest głównie obiektyw standardowy o ogniskowej 50 mm, który jest uważany za dający obraz najbardziej zbliżony do tego, jak widzi ludzkie oko. Autorytet francuskiego fotografa sprawił, że wiele początkujących „streetowców” postrzega ogniskową 50 mm jako jedyną właściwą. Warto jednak przed wydaniem takiego werdyktu zrozumieć, dlaczego w przypadku tego fotografa wybór padł na obiektyw o takiej charakterystyce. Henri Cartier-Bresson zapytany w wywiadzie dla New York Times o to, dlaczego najczęściej fotografuje przy użyciu ogniskowej 50 mm, wskazał na fakt, że jest to efekt kompromisu pomiędzy zbyt wąskim kątem widzenia krótkich teleobiektywów i zbyt płytką głębią ostrości a aż nadto szeroką perspektywą (w jego mniemaniu) uzyskiwaną przy pomocy np. ogniskowej 35 mm. Na wybór „50-tki” wpływa również fakt, że fotoreporter zaczynał jako malarz, stąd niechętnie odnosił się do zniekształceń perspektywy, które dostarczają szerokokątne obiektywy. W tym kontekście ujawnia się prawdziwy sens „widzenia zbliżonego do ludzkiego oka” – obiektyw 50 mm to najszerszy obiektyw pozbawiony zniekształceń geometrycznych.
Autor: Mikołaj Konkiewicz

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach