120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Po co Wam ta czysta fotografia?
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
Chciała użyć środków, które wywołają na odbiorcy efekt. IMHO jest to godne pochwały.Enzo napisał/a:Na pytanie: dlaczego?, odpowiedziała, że tak teraz na jednym portalu podróżniczym pokazuje się ładne miejsca, by wzbudzić nostalgię i ona też tak chciała.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
K-1, SMC FA*24/2, SMC FA*300/4.5, T 28-75/2.8: 645N+FA 45-85/4.5+ A 35/3.5, seria tradycyjnych korpusów bagnetu "K" i nawet jakieś Nikony oraz osprzęt do wszystkiego i niczego.
powalos napisał/a:Obraz stworzony przez "sztuczną inteligencję" wygrał konkurs
White napisał/a:Nie u nas bo tu ciemnogród, ale gdzieś w bardziej oświeconym społeczeństwie?
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
Cytat![]()
Magia nieprzewidywalności. Aparaty analogowe znów są w cenie
Sięgają po nie młode osoby, znużone cyfrową perfekcją nowoczesnych lustrzanek i kamer telefonów, a także starsi, którzy po prostu się przyzwyczaili. Aparaty na kliszę nie zniknęły, wręcz przeciwnie - nowe pokolenie z ciekawością odkrywa fotografię analogową.
Jednym z czynników, który przyciąga młodych ludzi do aparatów analogowych, jest nieprzewidywalność tego rodzaju fotografii. To coś zupełnie nowego w świecie smartfonów, które umożliwiają zrobienie zdjęcia w każdym momencie, kiedy i gdzie chcemy, a następnie jego dokładne edytowanie i przerobienie. Przy odbitkach z kliszy doświadczenie jest inne, a nawet inaczej płynie czas, bo na zobaczenie zdjęcia trzeba trochę poczekać
U innego kolegi w zakładzie przyszła klientka i zapytała, czy wywoła tam film analogowy. Po usłyszeniu odpowiedzi twierdzącej... otworzyła aparat i wyjęła całą taśmę ze środka.![]()
https://rozrywka.trojmiasto.pl/Magia-nieprzewidywalnosci-Aparaty-analogowe-znow-sa-w-cenie-n175158.html?strona=0
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Cytat![]()
Polska Agencja Prasowa: W rozmowie z historykiem sztuki Markiem Grygielem w 2009 r. powiedział pan, że fotografia to medium tak popularne, że niemal sięgnęło bruku. Czy coś się od tej pory zmieniło?
Bogdan Konopka : Ostro przyłożyłem, ale tak to wygląda. Zbrukaliśmy to. Telefony, które umożliwiły każdemu idiocie zrobienie dziesiątek tysięcy zdjęć dziennie sprawiły, że zalaliśmy się rzeczami, które nikogo nie interesują, a zaspakajają jedynie jakąś naszą próżność - stąd pewnie popularność zdjęć typu selfie. Myślę, że od 2009 r. poszło to dużo dalej. Coś trzeba było z takimi pracami zrobić, więc zaczęły pojawiać się słowa krytyczne mówiące, że jest to kwestia pewnego talentu. Tak naprawdę niewiele go tam jest. To tak jakby ktoś do brudnej wody nalał czystej i myślał, że zrobi z tego źródło. To chaos, z którego niewiele da się wycisnąć. Duża część ludzi ma ambicję i publikuje te zdjęcia na Instagramie lub Facebooku, a potem chcieliby to pokazać w galerii. To sprawiło, że festiwale fotograficzne zaczęły się do tego nurtu dostosowywać, przez co mamy głównie wystawy na płocie, przyklejone do muru, które później się wyrzuca. Krytycy z tego żyją, a niewiele tam jest do oglądania.
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Electrical engineers do it with less resistance ;)
Cytat![]()
"Pewnie nie spodoba się to Czytelnikom magazynu o fotografii cyfrowej, ale szczerze mówiąc, nie spotkałem jeszcze odbitek cyfrowych, które by mnie zachwyciły. To oczywiście wyłącznie kwestia gustu. Od czterdziestu lat stosuję proces srebrowy i zmiana medium na cyfrowe byłaby dla mnie zbyt drastyczna. To prawda, że dzięki technologiom cyfrowym fotografowanie stało się prostsze, tańsze i mniej przy nim bałaganu. Dobrze, że tak się stało. Ale jestem też zdania, że każdy powinien działać w taki sposób, jaki najbardziej mu odpowiada.
Cieszę się, że nowe rozwiązania przypadły do gustu tak wielu fotografom, ale ja nie lubię pośpiechu. Długa praca w ciemni przy każdej odbitce daje mi najwięcej radości. Innowacje technologiczne nie wpłynęły na to, co robię - wciąż wolę proces srebrowy, z jego ograniczeniami, niedoskonałościami i nieprzewidywalnością." Michael Kenna
CytatPaweł Fabjański
Fotograf miesiąca - Paweł Fabjański
"Niezmiennie od lat wszystko przenosi się w strefę cyfrową. Jeżeli chodzi o komercyjną fotografię to w tej chwili głównie robi się zdjęcia, które funkcjonują później cyfrowo, są wrzucane w media społecznościowe. Coraz mniej rzeczy drukuje się czy pokazuje na reklamie outdoorowej."
"Cały czas maleje też moc magazynów drukowanych. Papierowa forma przestaje mieć znaczenie. To wpływa na fotografię. Wydaje mi się, że dużo ciekawych rzeczy powstaje dla magazynów, więc jeśli zmniejsza się liczba zamawianych materiałów czy tytułów na rynku, to siłą rzeczy fotografowie uciekają w media cyfrowe."
"Jestem ogromnych fanem nowych technologii i nowych narzędzi, ale widzę też inny, silny trend w fotografii, czyli powrót do fotografii analogowej. Fotografowie coraz chętniej sięgają po aparaty na film z poprzedniego wieku, takie jak Mamiya czy Hasselblad. Z jednej strony jest to spowodowane przesytem szybkiego, telefonicznego robienia zdjęć. Fotografowie próbują wzbogacić swój styl wykorzystując narzędzie, które nie jest dostępne dla wszystkich."
"Z drugiej strony chodzi o nostalgię. To tak jak z płytą winylową. Coś co jest technologicznie wsteczne przekonuje do siebie ludzi, którzy decydują się na słuchanie muzyki z tego nośnika, bo ma w sobie analogową miękkość. Trendy podążania za nowościami technologicznymi, jak i retro-nostalgii analogowej rozwijają się równolegle i są według mnie równie ciekawe."
"To, że większość fotografów mody pracuje w tej chwili na negatywie albo diapozytywie to jest zmiana pokoleniowa. Ci, którzy za tą kliszę chętnie chwytają to często ci, którzy na początku swojego rozwoju zaczynali od cyfry. Dla nich to jest taka fajna, sentymentalna podróż do przeszłości. Ja zaczynałem od kliszy, więc powrót do analoga wydaje mi się wręcz krokiem wstecz, bo ja już w tym miejscu byłem. Na wywołanie negatywu czekało się co najmniej dobę - to mnie męczyło, więc wybrałem cyfrę ze względu na to, że od razu widziałem co robię, efekt był bardziej przewidywalny. Może najfajniejszą rzeczą byłby mariaż tych dwóch rzeczy razem? Połączenie miękkości i organiczności fotografii analogowej z nowymi technologiami?"
https://www.fotopolis.pl/...j-sie-rozmywaja
https://www.fotopolis.pl/...-zabawa-podcast
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl