korneli_z  Dołączył: 30 Sty 2017
A czy któryś z Pentaxów ma zapędy filmowe? Albo czy to są obiektywy z jakiejś filmowej linii? Miałem okazję swoją drogą nakręcić kilka filmów Pentaxem, głownie używałem K5 i 70 2.4 na śrubokręcie i było spoko i akurat braki obiektywów nie były problemem tylko ograniczenia puszki.
Aż tak głośny to on nie jest, poza tym w ofercie tez są z silnikami więc jest wybór. Tak samo jak uzasadnienia nie ma produkcja lustrzanek a nie bezlusterkowców. Ale Taką drogę Obrał Pentax już dawno temu więc nie wiem skąd te zdziwienie wszystkich. Obiektywy na śrubokręcie to też temat który od zawsze Pentax męczy i pewnie męczyć będzie. Taka cecha systemu.
Dlaczego wszystkie firmy produkujące Aparaty muszą robić takie same rzeczy? Jakoś Leici nikt nie krytykuje za odmienność...
Wolny rynek, system można zawsze zmienić na taki który będzie miał tanie obiektywy 50 1.4 na silniku nadające się do filmowania,
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
korneli_z, czy Classic faktycznie flaruje tylko w okolicach pełnej dziury? Tak zrozumiałem film, że jak przymkniesz dajmy na to do f/4.0 to będzie "normalną pięćdziesiątką" - poprawną, kontrastową i ostrą. Żadnego efekciarstwa na siłę.
 

Kuba Nowak  Dołączył: 12 Maj 2010
Jakoś tak to jest, że jak się człowiek przesiądzie na AF z elektryką, to hałas śrubokręta bardziej przeszkadza. Mając kilkanaście obiektywów wciąż używam tzw. kitów bo są kompaktowe i od kiedy przesiadłem się na DA 18-50 DC, to nie mam ochoty wracać do DA 18-55. Ten nowszy nie dość, że jest cichszy, to jeszcze jest szybszy, mniejszy i lżejszy. Czyli Pentax potrafi (nikt nie stworzył podobnego "kit'a") tylko zapewne "optymalizuje" koszty rozwoju i inwestycji.
 
korneli_z  Dołączył: 30 Sty 2017
Domknięty nie filaruje, dokładnie. Nie powiem dokładnie od którego momentu bo w sumie nie sprawdzałem tego. Ale żeby zaflarował też potrzeba dość specyficznych warunków czyli mocnego światła prosto w obiektyw więc można powiedzieć że jedynie o wschodzi i zachodzie słońca jest efekt a już w południe jest to normlana 50 :p Taki obiektyw którego charakterystyka zależy od godziny użytkowania :mrgreen:

Link do mojego opisu szkła: https://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=54854
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Fisz jest zawsze fiszem. Wirujący bokeh to wirujący bokeh.
A w Classicu elegancko, ekstra funkcja da się włączać i wyłączać ;-) Mnie się to podoba :-)

Dzięki za link. Obejrzałem zdjęcia, ciekawe :-)

Sprawdziłem jakim aparatem robione. Tak myślałem, że efekt zaplanowany pod cały sensor, nie połówkę. Zdjęcia z APS-C mają jedną tęczę, albo tylko część - a tutaj elegancko :-)
 
korneli_z  Dołączył: 30 Sty 2017
zrobię popołudniu porównawcze zdjęcia (APSC i FF, plus różnie przesłony), myślę że uda się z latarką zamiast słońca (bo za oknem u mnie jak na razie chmury) i dorzucę do mojego tematu o 50 Classic to zobaczysz sobie jak wypada szkło przy mniejszej matrycy i kiedy rainbow effect znika :)
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Nie kłopocz się, nie trzeba. APS-C to przecież wykadrowany środek ;-)
Swoje wrażenia (pozytywne) już mam.

Gdybym się kiedyś szarpnął na K-1... :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach