zuka68  Dołączył: 31 Maj 2010
Jaki jest gwarancyjny termin naprawy aparatu
Oddalem ponad miesiąc temu body do wyregulowania AF. Gwarancja uznana w potwierdzeniu maila i od tamtej pory cisza... Czy jest określony konkretny termin naprawy aparatu?
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
A co piszą na ten temat w warunkach gwarancji ?
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Zapewne naprawa ma być dokonana w najszybszym czasie, który zaś nie jest określony czasowo - np dostępność części.
Termin jedynie określa czas na odpowiedź, czy reklamacja jest uznana, czy nie - 14 dni.

A może warto po prostu zadzwonić/napisać z pytaniem, o czas naprawy?
 

AJ  Dołączył: 03 Paź 2013
Opto-Technika wysyła to do Francji. Miesiąc to minimum, ja czekałem raz 4 m-ce bo "trzeba było część sprowadzić z Japonii". Co ciekawe naprawy pozagwarancyjne robią u siebie na miejscu i wg nich (sam jeszcze nie korzystałem) trwa to do 2 tygodni.
 

zuka68  Dołączył: 31 Maj 2010
powalos napisał/a:
A co piszą na ten temat w warunkach gwarancji ?

Tylko, że naprawa może ulec wydłużeniu ...
 

zuka68  Dołączył: 31 Maj 2010
potraff napisał/a:

Termin jedynie określa czas na odpowiedź, czy reklamacja jest uznana, czy nie - 14 dni.

Po 14 dniach odpisali , że reklamacja przyjęta i co jest nie tak, a więc lekka BF dla 50/1,4mm mieszczący się w granicach możliwości ustawienia korekty z puszki, a T70-200 musi być zepsuty bo po korekcie dla 50 mm i szkła referencyjnego dla T wada się nieznacznie pogłębi. Dodatkowo FF jest różny dla skrajnych ogniskowych . Jak odpisałem, że na 4 innych puszkach z którymi był używany problem nie występował to kontakt się urwał i cisza od 06/07/2023
 

zuka68  Dołączył: 31 Maj 2010
potraff napisał/a:

A może warto po prostu zadzwonić/napisać z pytaniem, o czas naprawy?


Albo mam pecha, albo nie mają w zwyczaju odbierać połączeń.
 

AJ  Dołączył: 03 Paź 2013
Da się - średnio po trzech dniach wydzwaniania na oba numery o różnych porach w końcu ktoś odbiera.
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
No cóż. Senior poszedł na emeryturę to i zwyczaje bardziej "nowoczesne". Gdy w dawnych czasach do nich dzwoniłem, to nie było problemu z komunikacją.
 
RPM  Dołączył: 28 Lip 2010
AJ napisał/a:
Opto-Technika wysyła to do Francji. Miesiąc to minimum, ja czekałem raz 4 m-ce bo "trzeba było część sprowadzić z Japonii". Co ciekawe naprawy pozagwarancyjne robią u siebie na miejscu i wg nich (sam jeszcze nie korzystałem) trwa to do 2 tygodni.


Różnie. Dałem aparat do diagnozy usterki i obiektyw do naprawy. Obie rzeczy zrobili po 6 czy 8 tygodniach. Diagnoza czekała na części do obiektywu...
 

AJ  Dołączył: 03 Paź 2013
Aha. Dlatego asekuracyjnie napisałem "wg nich". ;-)
 

zuka68  Dołączył: 31 Maj 2010
Dobra rada z tym ciągłym dzwonieniem. W koncu odebrali :-D . Podobno w poniedziałek powinien być do odebrania. Oby...
 

AJ  Dołączył: 03 Paź 2013
A to jest ciekawe! Niejednokrotnie mi się z nimi tak zdarzyło, że cierpliwie czekałem i czekałem i nic się nie działo. A jak w końcu cierpliwość mi się skończyła i zadzwoniłem (i się dodzwoniłem) to się okazywało, że sprzęt właśnie wrócił tylko jeszcze testują albo właśnie będą wysyłać. I faktycznie wysyłali. Tylko, że po kolejnym takim przypadku zacząłem się zastanawiać czy ja mam takie wyczucie czy też oni bałagan...
 

Kerebron  Dołączył: 10 Mar 2016
zuka68 napisał/a:
Podobno w poniedziałek powinien być do odebrania.

Powiedzieli który to ma być poniedziałek? :evilsmile:
 
RPM  Dołączył: 28 Lip 2010
AJ napisał/a:
A to jest ciekawe!
...
ja mam takie wyczucie


Przeszli na zarządzanie chaosem. Robią te rzeczy, o które klienci się upominają. Klient nie upominający się poczeka... :-P
 

zuka68  Dołączył: 31 Maj 2010
Jednak dotrzymali słowa i na szczęście to był ten poniedziałek :-D .
Puszka poprawnie ostrzy nawet na T70-200 chociaż na -10 (to mi wystarczy), ale przez kilka dni będę sprawdzać pozostałe szkła z kolekcji
 
slava3  Dołączył: 20 Paź 2015
Cześć,

Nie chcę otwierać nowego wątku, więc zapytam tutaj. Czy serwis gwarancyjny Pentaksa jeszcze żyje? Rozważam zakup nowego aparatu, ale przyznam, że boję się o jakość obsługi posprzedażnej w razie jakichś problemów. Czy realizował ktoś ostatnio jakąś naprawę gwarancyjną?

pozdrawiam
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
 
Paffcio  Dołączył: 29 Maj 2006
@slava3, poza samą gwarancją rzuciłbym okiem na fora, gdzie ludzie piszą o dostępności części zamiennych w Europie. Co prawda korpusy Pentaxa chyba jakoś bardzo awaryjne nie są, ale jak już ma się pecha, to czekanie pół roku na naprawę to jednak nieporozumienie. M.in. to był powód, dla którego dwa lata temu definitywnie zrezygnowałem z zakupu K1II lub K3III i w efekcie zmieniłem system.
A jak serwis powinien wyglądać? Rok temu wysłałem na naprawę szkło m43 Olympusa. Centralny serwis pod Lizboną. W 8 dni od wysłania z Krakowa naprawiony obiektyw był już u mnie na biurku. Podobne doświadczenia mam z serwisem Tamrona i Sony w Polsce (Proclub w Warszawie).


Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach