Tok'Ra  Dołączył: 10 Lip 2006
rysiekll napisał/a:
PiotrR, problem polega na tym, że instalator XP nie zawiera najnowszych sterowników, np. brak sterowników do SATA i jeżeli nie masz możliwości włączenia w biosie trybu zgodności z IDE to dułpa ...


Dokladnie tak. Poza tym, chyba w ramach cichego porozumienia z M$, co niektorzy producenci postanowili zycia nie ulatwiac i np. dla kilku modeli Acer'a:

a/ sterowniki w Europie od XP na stronie sa, ale nie dzialaja :mrgreen: Rosjanie stwierdzili, ze niewielkie zmiany w biosie notebooka potrafia skutecznie uniemozliwic ich instalacje :roll:

b/ sterowniki do XP czesto mozna sciagnac z firmowych stron, ale nie europejskich - a np. w sa na firmowych stronach w USA :mrgreen:

c/ wielu sterownikow do XP na stronach wsparcia juz brakuje. Na razie nie jest to duzy problem, bowiem "eta wsio Tajwan" /Armagedon/ i jak robilem jednego HP Pavilion'a - to po procesie wtopienia sterownikow do SATA pozostalo poszukac na stronach innych producentow pozostalych driverow. I tak np. przydaly sie niektore sterowniki sciagane z stron wsparcia dla notebookow IBM'a... :mrgreen: Samo zycie...

Jak kolega planuje zakup Soniacza Vaio - warto sprawdzic przed zakupem czy jest w komplecie plytka ze sterownikami do XP, a jak nie, to jak do konkretnego modelu przedstawia sie sytuacja na stronie wsparcia technicznego.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Tok'Ra napisał/a:
Jak kolega planuje zakup Soniacza Vaio - warto sprawdzic przed zakupem czy jest w komplecie plytka ze sterownikami do XP,


Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii po zmianie systemu traci sie gwarancje (sony vaio)
 

Tok'Ra  Dołączył: 10 Lip 2006
alkos napisał/a:
Tok'Ra napisał/a:
Jak kolega planuje zakup Soniacza Vaio - warto sprawdzic przed zakupem czy jest w komplecie plytka ze sterownikami do XP,


Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii po zmianie systemu traci sie gwarancje (sony vaio)


Hmm... ja do serwisu wysylam notebooka bez dysku. Proste uzasadnienie - ochrona wlasnych danych, prac, dokumentow, licencji itd... A bez dysku - to jak oni moga sprawdzic jaki system byl zainstalowany? A jak ktos chce miec Linuxa na drugiej partycji?...
Rozumialbym, ze traci sie gwarancje na dzialanie systemu operacyjnego. Ale utrata gwarancji na hardware?...
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
Hm... W instrukcji mojego Asusa jest napisane, że samodzielna wymiana dysku lub procesora przez użytkownika = utrata gwarancji (całe szczęście, że kości pamięci pozwalają wymieniać). Więc wysłanie takiego notka do serwisu gwarancyjnego bez dysku... mija się z celem...
 

pawcio  Dołączył: 11 Maj 2007

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach