Po kliknięciu na małe zdjęcie, otworzy się ono w nowym oknie - w rozmiarze oryginalnym.
Zdjęcia dostępne również pod adresem
http://www.jarekdabrowski.net/prc/rc052.html
1. Adrian
2. Briho
Praca na pliku w ACR 4.0.
- zwiększenie jasności i kontrastu
- balans bieli na auto
- fill light na +30
- blacks na +10
- zabawa suwakami hue/saturation, zmniejszenie nasycenia żółtego,czerwonego i niebieskiego
- odszumienie
- w PS-ie pomniejszenie i wyostrzenie.
3. Grizley
4. Macioh
..bo kolor tu nie pasował
Cała obróbka przeprowadzona w RawTherapee. Zmniejszane i wyostrzane w PS.
5. Markoo
6. Michal K
Obróbka w ACR
Temperature 3800
Tint -20
Exposure +0,70
Shadows 0
Brightness +45
Contrast -4
Saturation -19
Shadows/Highlight ok 4%
coś na levelach
zmniejszone do 700pix
unsharp mask
Amount 21%
Radius 1,2pixels
Threshold 0 levels
7. Patryk Blaut
8. Piotrecius
Muszę przyznać, że plik ten sprawił mi dużą trudność - ze względu na zdecydowanie różniące się barwą światła po obu stronach kadru. Podchodziłem do niego kilka razy - korzystałem z różnych programów, a i tak nie jestem pewien poprawności przyjętego ostatecznie kompromisu
.
Najpierw wywołałem Raw do Tiffa za pomocą RawTherapee: ekspozycja +2EV, Highlights recovery na max, bez wyostrzania, bez żadnej korekty kolorów, za to z odszumianiem (ustawienia standardowe)
Potem maglowałem Tiffa w Gimpie pod względem kolorów: balans bieli - punkt szarości na boczne małe okienko w niebieskim kontenerze, krzywe, dodanie kontrastu, odjęcie nasycenia
Na koniec w Zonerze skorygowałem jeszcze raz WB
, ponownie zmieniłem kontrast i nasycenie, konwersja do jpg, zmniejszanie, podostrzanie.
9. Radek_M
Hmm, mocno na czuja, bo to pierwszy obrabiany RAW
Operacje niepowtarzalne, mimo historii w RT
10. Serioza
11. Valdis62
Kolejne zdjęcie, w którym cała trudność obróbki sprowadzała sie do odpowiedniego dobrania balansu bieli. Z jednej strony zimne, niebieskie światło, z drugiej wszechobecna żółć. Nie mogąc znaleźć sensownego punktu odniesienia ostatecznie ustawiłem suwakiem na 2250 tint -3 (starałem sie uzyskać w miarę neutralny odcień śniegu w centrum). Krzywa w lekką eskę, żółty przesunąłem w stronę pomarańczowego (hue -47), zmniejszyłem nasycenie dla składowej żółtej, wyciąłem cyjan i fiolety, lekko zwiększyłem jasność dla pomarańczowego i niebieskiego. W PS-ie lekkie odszumianie i wyostrzenie, ostateczna korekta składowej niebieskiej (zdecydowałem, że zdjęcie lepiej dla mnie wygląda z lekką niebieską dominantą - w końcu to zima
), ustawienie kontrastu (mimo późnej pory to przy tej ilości świateł i padającym śniegu nie powinno być zbyt ciemno).
12. Zorzyk