Marcinicus  Dołączył: 30 Gru 2006
Sprawa pewnej reklamacji...
Witam.

Proszę o Wasze zdanie w pewnej sprawie. Kupiłem poprzez Allegro grę komputerową. Kiedy przyszła, okazało się, że foliowe opakowanie jest naderwane w jednym miejscu, pudełko ma dziurę, a płyta w środku dość mocno porysowana. Skontaktowałem się ze sprzedawcą w sprawie reklamacji, a ten mi na to, że nie przyjmie płyty, jeżeli pudełko jest niezafoliowane.
Na jego stronie jest zapis, że jeżeli towar ulegnie zepsuciu w czasie transportu to oni go wymienią na wolny od wad. Jednocześnie żąda nienaruszonej folii - uważam że jest sprzeczność w tym myśleniu - o jakie uszkodzenia transportowe może chodzić, jeśli folia będzie nienaruszona???
Poza tym - jak mógłbym ocenić stan płyty nie otwierając pudełka??? Sprzedawca nadmienił, że w takiej sytuacji wymiana towaru niezafoliowanego oznacza dla niego podarowanie egzemplarza gratis.(?)
Pomóżcie - kto ma rację ja czy on? Mam prawo wymienić towar czy nie???
 

pawcio  Dołączył: 11 Maj 2007
A czy ten sprzedawca to "pan Kaziu" czy firma?
jeśli sklep jakiś to nie powinno być problemu, bo tak stanowi prawo.
pozdrawiam
 

dickkett  Dołączył: 18 Wrz 2006
Z lokalnej gazety
Niewiele tego ale może na początek się przyda.
 

auvers  Dołączył: 01 Gru 2007
Przede wszystkim w gestii tego sprzedawcy i każdego innego jest zabezpieczenie przesyłki na czas transportu w taki sposób aby dotarła do adresata nienaruszona [jej zawartość].
Poza tym, jeśli jest to sklep i prowadzi sprzedaż internetową to masz prawo zwrócić towar do 10 dni od momentu jego otrzymania bez podania przyczyny i informacja taka powinna być zawarta albo w treści aukcji albo na stronie "o mnie" danego kupującego [najczęściej też różni sprzedawcy określają warunki na jakich towar przyjmują w tym okresie].
Dla mnie sprawa jest prosta - zamawiasz grę, wiatraczek, kołowrotek, obiektyw [cokolwiek] - jeśli przychodzi do Ciebie towar niezgodny z opisem lub co gorsza uszkodzony to masz prawo go zwrócić. Jeśli uszkodzenie nastąpiło w czasie transportu to moim zdaniem jest to wina sprzedającego ponieważ nie zabezpieczył należycie przesyłki. Zwrot jak najbardziej Ci przysługuje.
 
Marcinicus  Dołączył: 30 Gru 2006
Sprzedawca, od którego kupiłem to firma, nie osoba prywatna. Grę kupowałem jako nową, nieużywaną. Nick firmy na Allegro to NETFOX2. Oto strona aukcji, z której kupiłem towar:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=307235097
 

auvers  Dołączył: 01 Gru 2007
Zacytuj im 7 punkt ichniego regulaminu, który wysmarowali na stronie "o mnie"
Wysłali Ci towar, który uległ uszkodzeniu podczas transportu, z cała pewności nie Ty powinieneś na tym stracić, jeśli nie zabezpieczyli dobrze przesyłki - ich pech, mają status super sprzedawcy - niech zadbają o dobro klienta w myśl pkt 7 własnego regulaminu.
Takie ich dotychczasowe zachowanie względem Ciebie jest niedopuszczalne.
 

pawcio  Dołączył: 11 Maj 2007
auvers napisał/a:

Poza tym, jeśli jest to sklep i prowadzi sprzedaż internetową to masz prawo zwrócić towar do 10 dni od momentu jego otrzymania bez podania przyczyny i informacja taka powinna być zawarta albo w treści aukcji albo na stronie "o mnie" danego kupującego [najczęściej też różni sprzedawcy określają warunki na jakich towar przyjmują w tym okresie.


nie do końca tak jest. czytałem ostatnio o tym w jakimś komputerowym periodyku.
ale jest lepiej :-) Jeśli nie jest napisane (o tych 10 dniach) to na zwrot masz 3 miesiące!

jak znajdę ten artykuł to zacytuję.
pozdrawiam
 

auvers  Dołączył: 01 Gru 2007
Zgadza się, tak dokładnie jest.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Przejrzałem i stronę aukcji i "o mnie". Nie dość, że takie zastrzeżenie jest bezpodstawne to jego tam nie ma...
Tam masz dwie rzeczy. Zwrot w ciągu 10 dni. Wtedy można założyc, ze powinno być nie otwierane. Ale ty nie korzystasz z tego trybu, tylko reklamujesz uszkodzony towar.. Jak możesz stwierdzić wadę ukrytą nie otwierając?
Czyli Ty o czym innym, a sprzedawca o czym innym.. Nie daj się!

[ Dodano: 2008-02-13, 10:41 ]
Marcinicus napisał/a:
że nie przyjmie płyty, jeżeli pudełko jest niezafoliowane.

On nie ma jej przyjmować, tylko wymienić albo zwrócić pieniądze, za uszkodzony towar.
 

Tok'Ra  Dołączył: 10 Lip 2006
Re: Sprawa pewnej reklamacji...
Marciniukami napisał/a:
Witam.
Kiedy przyszła, okazało się, że foliowe opakowanie jest naderwane w jednym miejscu, pudełko ma dziurę, a płyta w środku dość mocno porysowana. Skontaktowałem się ze sprzedawcą w sprawie reklamacji, a ten mi na to, że nie przyjmie płyty, jeżeli pudełko jest niezafoliowane.
Pomóżcie - kto ma rację ja czy on? Mam prawo wymienić towar czy nie???


Eee...
Poszukaj w domu albo kup jakies platki kukurydziane w markecie zapakowane w pudelko o wiekszym rozmiarze, ale w takiej folii. Delikatnie rozetnij tylko z jednej strony i folie pozyskaj - wloz do woreczka z niej swoje pudelko.

Na zrzewarce zgrzej naciecie (lub kantem zelazka - co wymaga wprawy) - i mocno goracym powietrzem z suszarki do wlosow podmuchaj. Folia pieknie sie obkurczy na calym pudelku - i masz je zafoliowane jak nowe. :mrgreen:

IMHO, tu bardziej sprzedawcy idzie nie o folie i glupio to tlumaczy - ale o numer seryjny do gier, ktory ujawniony staje sie "spalony", bowiem sa gry ktore po zarejestrowaniu nie pozwola na ponowna rejestracje na serwerze gier sieciowych - i tego sie pewnie obawia.
Przyjmie Twoja reklamacje, odsprzeda - i bedzie mial kolejna reklamacje, ze nie mozna gry zarejestrowac w sieci.
 

pawcio  Dołączył: 11 Maj 2007
Re: Sprawa pewnej reklamacji...
Dziennik Ustaw 00.22.271
Rozdział 2
Umowy zawierane na odległość
Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.
Art. 10.
3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania

czyli lipa :(
zostaje Ci niezgodność towaru z opisem
 
Marcinicus  Dołączył: 30 Gru 2006
Hej, dzięki za Wasze odpowiedzi.
Grę odesłałem - co będzie to będzie.

Cytat
prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania

czyli lipa :(
zostaje Ci niezgodność towaru z opisem


Ale je nie odstępuję od umowy. Ja chcę wymiany towaru na nowy. Jak to napisał Arti: "Ale ty nie korzystasz z tego trybu, tylko reklamujesz uszkodzony towar.. Jak możesz stwierdzić wadę ukrytą nie otwierając? "
Otóż to właśnie.
Jest jeszcze jedna rzecz. Gra (plastikowe pudełko +folia) była opakowana w tekturowy kartonik, który był zupełnie nienaruszony, nie pogięty, nie rozerwany itp...Wnioskuję z tego, że towar był uszkodzony jeszcze przed wysłaniem. Poza tym płyta nie mogła być aż tak porysowana w czasie transportu - myślę, że doszło do tego jeszcze na etapie magazynowania lub transportu od dystrybutora.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Marcinicus, dokładnie. Nie możesz się powołać na odstąpienie, bo tu leżysz. No ale Ty nie odstępujesz. I nie daj się ściągnąć na ten tryb. Reklamujesz wadliwy towar i już. I tu nie mogą wymagać nienaruszonego opakowania.
 
Marcinicus  Dołączył: 30 Gru 2006
Sprawa chyba znalazła swój finał. Dzisiaj pocztą dotarł do mnie nowy nieuszkodzony egzemplarz gry. Dzięki wszystkim jeszcze raz za porady...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach