Cobretti  Dołączył: 06 Lut 2007
gwarancja przy drugim kupującym
Pierwszy kupujący szkło otrzymuje gwarancję w punkcie sprzedaży. Do gwarancji otrzymuje też potrzebny dowód zakupu (np. faktura) i karta gwarancyjna. Standardzik.

Ale jeżeli od tego nabywcy ktoś inny kupuje sprzęt, to z oczywistych powodów nie będzie mieć pierwotnej faktury, może co najwyżej otrzymać kartę gwarancyjną oraz fakturę sprzedaży, ale nie tą od pierwszego nabywcy, która ma znaczenie przy gwarancji.

I tu jest zagwózdka:-) Sam dowód sprzedaży nie wystarczy, potrzebny jest dowód zakupu (ten pierwotny). Czyli drugi nabywca traci gwarancję? Mimo, że jeszcze nie upłynął czas gwarancji na obiektyw?
 

zenza  Dołączył: 22 Kwi 2006
Słyszałem, że wystarczy xero dowodu zakupu i gwarancji, w przypadku gdy nap. kupujesz odemnie obiektyw od mojego body. Ale niech się wypowie ktoś kompetentny.
 

Aspius  Dołączył: 18 Wrz 2006
Gwarancja przecież nie jest wystawiana imiennie, więc nie widzę problemu żeby przedłużała się na kolejnych włascicieli sprzętu. W przypadku Pentaxa ja przynajmniej w gwarancji miałem wbitą pieczątkę sklepu i datę sprzedaży. To moim zdaniem wystarcza do realizacji warunków gwarancji. Jesli masz pustą kartę gwarancyjną, lub jej nie masz to ważny jest dowód zakupu - tak najczęsciej działają sieci typu MM
Grzesiek
 

Cobretti  Dołączył: 06 Lut 2007
Aspius, w gwarancji stoi, że jest ważna tylko z dowodem zakupu, więc sama gwarancja nie wystarcza według tych zasad... pytanie czy dowodem zakupu jest ksero oryginalnej faktury, jak wspomina zenza
 

Aspius  Dołączył: 18 Wrz 2006
Na logikę wystarczy ksero moim zdaniem, ale z drugiej strony żyjemy w takich czasach, gdzie logika ma zdecydowanie drugorzędne znaczenie ;)
Grzesiek
 

grohu  Dołączył: 25 Wrz 2006
Aspius napisał/a:
ale z drugiej strony żyjemy w takich czasach
że bałbym się wysyłać oryginalny dokument, bo jak im zginie to nie udowodnisz, że go wysłałeś i płacisz za naprawę
 

Aspius  Dołączył: 18 Wrz 2006
Wychodzi na to, że najlepiej to oddać osobiście z potwierdzeniem odbioru wszystkich dokumentow i przekazanych elementów.. nie, Wrrrrróć ;) najlepiej niech sprzęt się nie psuje :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Grzesiek
 

Cześ  Dołączył: 15 Lut 2007
Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby jakikolwiek serwis robił problemy z powodu ksero faktury. Zawsze można poprosić pierwotnego sprzedawcę o wystawienie duplikatu faktury.
 
pakra  Dołączył: 04 Lut 2008
z moim źródeł wynika, że wystarczą kserokopie. Proponuję zadzwonić do apollo electronics i po prostu spytać co należy wysłać, celem naprawy. Ochotnicy wystąp
pozdrawiam

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach