sorensen  Dołączył: 01 Mar 2008
koszt wysyłki aparatu do serwisu
Witam serdecznie użytkowników forum, :-)
przez pewien czas byłem biernym użytkownikiem jednak teraz mam prośbę o pewne wyjaśnienie.
W warunkach gwarancji na stronie Pentaksa znalazłem informację ze klient ponosi wszelkie koszty transportu sprzętu do serwisu, czyli do Warszawy a następnie 50 euro do Niemiec(opłata zryczałtowana).Trochę sporo.
Czy tak jest rzeczywiście?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
sorensen, - moze zadzwon do serwisu ? O ile wiem to oplata zwiazana jest jesli jzu z nie posiadaniem polskiej gwarancji...
 
msnight  Dołączył: 28 Sie 2007
Nie wiem jak z serwisem pentaxa w Warszawie, ale wysyłałem niedawno K10 i sigme do serwisu w Gdyni i koszty transportu ponosił serwis. Warunek był taki, że sigma musiała byc na gwarancji. Ale najlepiej dowiedziec się bezpośrednio.
 
Grizley  Dołączył: 30 Sie 2007
a jest jakieś prawo że jeżeli sprzet na gwarancji to serwis musi
pokryć koszty transportu czy to tylko dobra wola ?
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
O ile wiem to nigdzie nie mówi się, że koszty transportu wchodzą w koszty gwarancji. Dlatego jeżeli sklep obarczysz swoim problemem to raczej nie masz problemów (ale nie jestem pewien co będzie, jęśli sklep wyśle do apollo, a oni dalej do Niemiec).

Niektóre firmy same organizuję serwis door-to-door z wykorzytsaniem firmy kurierskiej, ale to jest ich wyłączny "wymysł" (iiyama tak ma na przykład, inne też, ale akurat nie pamiętam).
 
sorensen  Dołączył: 01 Mar 2008
Cytat
sorensen, - moze zadzwon do serwisu


Zadzwonie na pewno ale dzis serwis nieczynny a myslałem ze juz spotkaliscie sie z tym problemem. A poprostu zaskoczyly mnie zapisy w grwarancji

"Warunkiem przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego jest okazanie przez klienta prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej PENTAX lub dowodu zakupu.
Klientowi przysługuje bezpłatna naprawa sprzętu, która jest realizowana w serwisie centralnym PENTAX Europe w Hamburgu (Niemcy) na zasadach opisanych w karcie gwarancyjnej otrzymanej przez klienta wraz z zakupionym sprzętem, z następującymi zastrzeżeniami:

1. Sprzęt, którego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne, powinien być dostarczony do serwisu centralnego Spółki APOLLO ELECTRONICS sp. z o.o. w Warszawie przy ul. Szyszkowej 35/37.
2. Dostarczenie sprzętu do serwisu odbywa się na koszt klienta.
3. Sprzęt, którego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne, jest wysyłany do centralnego serwisu Pentax w Hamburgu (Niemcy). Koszty wysyłki w zryczałtowanej kwocie stanowiącej równowartość 50,- EURO pokrywa klient.
4. Odbiór sprzętu z serwisu centralnego Spółki APOLLO ELECTRONICS sp. z o.o. po zakończeniu postępowania reklamacyjnego odbywa się na koszt klienta."
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
sorensen napisał/a:
A poprostu zaskoczyly mnie zapisy w grwarancji
Nie wiem, czy one nie odnoszą się do gwarancji międzynarodowej. Jeżeli masz gwarancję polskiego dystrybutora Apollo, to te punkty chyba cię nie dotyczą( ale dość dawno oddawałem do serwisu K100D).
 
blas  Dołączył: 02 Lut 2008
Tak na mój chłopski rozum - gdyby było inaczej - to gwarancja 24 miesiące można sobie między książki włożyć... jedna naprawa i różnica w cenie PL vs reszta świata znika :evil:

pzdr
 
Grizley  Dołączył: 30 Sie 2007
pojechali centralnie z tym zapisem w gwarancji , z bulwersowało mnie to
bo ostanio mialem podobna sytuacje z mantą gdzie jedyny serwis jest w warszawie
A sprzedawają w całej Polsce . :evil: I oczywiście wysyła sie na swój koszt , o tyle są lepiej
ustosunkowani do klienta od pentax'a ze odsyłają kurierem na swój koszt.
Ale i tak jest coś nie tak skoro trzeba płacić (w ramach gwarancji).

[ Dodano: 2008-03-01, 18:39 ]
A teraz z serii "gdzieś słyszałem" że wystarczy wadliwy towar dostarczyć do punktu
gdzie sie ten towar kupiło a reszta cie już nie interesuje
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Grizley napisał/a:
Ale i tak jest coś nie tak skoro trzeba płacić (w ramach gwarancji).

Co Ty gadasz? Gwarancja, gdzie nie placi sie za dostarczenie do serwisu nazywa sie door-to-door i chyba zaden producent foto takiej nie daje :evil:
Przegieli z ta wysylka do Niemiec - no bo co mnie obchodzi, gdzie to naprawiaja. Jak nie potrafia sami naprawic, to niech wysylaja na swoj koszt nawet do Sydney :evil:
 
Grizley  Dołączył: 30 Sie 2007
grizley napisał/a:
podobna sytuacje z mantą gdzie jedyny serwis jest w warszawie

l_uka napisał/a:
Co Ty gadasz? Gwarancja, gdzie nie placi sie za dostarczenie do serwisu

Zgadzam sie. Ale niech zrobią te serwisy co najmniej w kilku większych miastach
wtedy nie będzie problemu .
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Grizley napisał/a:
Zgadzam sie. Ale niech zrobią te serwisy co najmniej w kilku większych miastach
wtedy nie będzie problemu .
Zawsze można oddać do sklepu, gdzie sie kupowało.
 
Grizley  Dołączył: 30 Sie 2007
Problem był inny kupiłem przez allegro :-/
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Grizley napisał/a:
Problem był inny kupiłem przez allegro :-/
Szczerze, to chyba trzeba zadzwonić do Apollo i wypytać ich o ten zapis. Ktoś chyba ostatnio oddawał coś do naprawy i nie pisał o kosztach.

Hm...właśnie byłem na stronie Apollo i jest tam zapis, który tu został wstawiony przez sorensen-a. Ale dotyczy on sprzętu zakupionego poza polską dystrybucją.

link
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
sorensen, jak jest z gwarancją to napisali w gwarancji. Ale przypomnę, że oprócz gwarancji jest coś takiego, jak niezgodność towaru z umową. I tutaj sprawa jest między Tobą a sprzedawcą. No i jeszcze jest tak, że koszty wszelkie - także dostarczenia towaru popsutego ponosi sprzedawca/producent. Więc nawet zawożąc towar do sklepu możesz zażądać (o ile roszczenie zostanie uznane jako zasadne) zwrotu za bilety autobusowe :-D
Proponuję poczytać ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z dnia 27.07.2002 r. Najlepiej od razu z komentarzem.
 
sorensen  Dołączył: 01 Mar 2008
Cytat
Hm...właśnie byłem na stronie Apollo i jest tam zapis, który tu został wstawiony przez sorensen-a. Ale dotyczy on sprzętu zakupionego poza polską dystrybucją.


Masz rację, nie dopatrzyłem tego.

Nad gwarancją zastanawiam sie też ponieważ chciałem kopić obiektyw 18-250 mm i dowiedziałem sie że nie ma go w ofercie polskiego dystrybutora. Można go kopić w sklepach internetowych czy na Allegro ale wtedy ma europejską gwarancje. I zacząłem sie zastanawiać czy sprzęt kupiony w polskim sklepie może mieć tylko europejska gwarancje i dalsze tego konsekwencję. Taką możliwość zakupu dał mi np sklep pstyryk.pl Zadzwonię do serwisu i napisze co mi odpowiedzieli.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
sorensen napisał/a:
Taką możliwość zakupu dał mi np sklep pstyryk.pl
Najwyraźniej nie jest to szkło z polskiej dystrybucji.
 

PiotrKr  Dołączył: 27 Lis 2006
sorensen napisał/a:
Nad gwarancją zastanawiam sie też ponieważ chciałem kopić obiektyw 18-250 mm i dowiedziałem sie że nie ma go w ofercie polskiego dystrybutora.
....
nonsens...obiektyw jest jak najbardziej dostępny i jest w ofercie polskiego dystrybutora.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach