Michu napisał/a:To, co mnie najbardziej interesuje w Samsungach, to AF. Ciekawe, czy jest tak samo drętwy jak w DS/DL, czy jednak w te puszki włożony został jakiś efekt kooperacji.
Alek napisał/a:Sylwiusz,
Robiles juz jakies powiekszenia z DL?Mam pytanie czy z np DA 40mm spokojnie zrobisz krajobraz na A4 czy jednak jzu widac interpolacje?Zastanawiam się czy jednak 6mln do takich zdjec się nadaje czy nie. (...)
Alek
Ż jest P... p.
Alek napisał/a:Sylwiusz,
Robiles juz jakies powiekszenia z DL?Mam pytanie czy z np DA 40mm spokojnie zrobisz krajobraz na A4 czy jednak jzu widac interpolacje?Zastanawiam się czy jednak 6mln do takich zdjec się nadaje czy nie. Jak wiesz foce slajdy, glownie Fuji Velvie i Provie stalkami i chyba za rok jednak kupie Nikon Coolscana V bo wiele waliz wart jest skanow a chyba samemu lepiej niz dawac gdzie slajdy. Jasne ze trzeba troche dodac pixeli w PS zeby miec A4 czy jednak to bedzie degradacja obrazu?Chodzi mi o najbardziej wymagajacy temat czyli widoczek itd. Masz porownania z np zdjeciem po skanowaniu an A4?
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
zorzyk napisał/a:Alek napisał/a:Sylwiusz,
Robiles juz jakies powiekszenia z DL?Mam pytanie czy z np DA 40mm spokojnie zrobisz krajobraz na A4 czy jednak jzu widac interpolacje?Zastanawiam się czy jednak 6mln do takich zdjec się nadaje czy nie. (...)
Alek
Wcinam się bo nie do mnie było pytanie, ale spieszę donieść że spokojnie robisz A4 i interpolacji nie widać. Kiedyś na liście mailowej ktoś pisał że wystawowe 50x70 z odległości oglądania były bardzo dobre.
sylwiusz napisał/a:Alek napisał/a:Sylwiusz,
Robiles juz jakies powiekszenia z DL?Mam pytanie czy z np DA 40mm spokojnie zrobisz krajobraz na A4 czy jednak jzu widac interpolacje?Zastanawiam się czy jednak 6mln do takich zdjec się nadaje czy nie. Jak wiesz foce slajdy, glownie Fuji Velvie i Provie stalkami i chyba za rok jednak kupie Nikon Coolscana V bo wiele waliz wart jest skanow a chyba samemu lepiej niz dawac gdzie slajdy. Jasne ze trzeba troche dodac pixeli w PS zeby miec A4 czy jednak to bedzie degradacja obrazu?Chodzi mi o najbardziej wymagajacy temat czyli widoczek itd. Masz porownania z np zdjeciem po skanowaniu an A4?
Na A4 zdjecie z 6 MPix to bedzie brzytwa, nie zobaczysz zadnej degradacji, zreszta da się bez interpolacji zjechac do 240 dpi - minimum ile przyjmuje typowy lab czy dobra drukarka atramentowa. Robilem i A3 bezproblemowo, choc wowczas ostrosc nie jest az taka super jak na A4, za to nadal porownywalna z dobrym filmem maloobrazkowym. Rekordem byly zdjecia modelek, z ktorych robilismy w firmie kalendarz. Kazde mialo min. 80 cm wysokosci. I pewnie - z 20 cm widac bylo, ze nieco brakuje szczegolow, ale normalny odbior z 0.5 m i dalej byl jak najbardziej pozytywny, doskonala ostrosc. Tak czy inaczej nalezy pamietac, ze optymalne rezultaty przy tak duzych powiekszeniach uzyska się z plikow RAW.
Ż jest P... p.
zorzyk napisał/a:Robiłem w Kodaku oni wymagają 300dpi i ze szczegółami (w światłach) nie było problemów. Oczywiście choinka w cieniu i w oddaleniu daje igły raczej zamazane (ale pewnie wpływ matrycy albo obróbki zdjęcia jeszcze w aparacie).
CytatDam Ci starą radę zrób takie zdjęcie na A4 a potem Piotrek Ci zaererwuje stronę na Portalu na Twoje zachwyty żeby i potomność wiedziała jakie sprzęta Pentax robił
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:zorzyk napisał/a:Robiłem w Kodaku oni wymagają 300dpi i ze szczegółami (w światłach) nie było problemów. Oczywiście choinka w cieniu i w oddaleniu daje igły raczej zamazane (ale pewnie wpływ matrycy albo obróbki zdjęcia jeszcze w aparacie).
Dokladnie, JPEGi prosto z cyfranek Pentaxa nie sa jakies nadzwyczajne. Dopiero z RAW mozna uzyskac rewelacyjne efekty.
CytatDam Ci starą radę zrób takie zdjęcie na A4 a potem Piotrek Ci zaererwuje stronę na Portalu na Twoje zachwyty żeby i potomność wiedziała jakie sprzęta Pentax robił
Tak, pierwsza odbitka z cyfranki 6MPix to pozytywne zaskoczenie
Alek napisał/a:hej
hmm tzn zastanawiam się czy czekac np z rok zanim kupie 10mln body aczklowiek cena mzoe byc dalej wyzsza, nawet zakladajac ze bedzie ubozsza wersja niz 3000zl w Polsce wiec troche sporo. faktem jest ze cyfrak nie ma zuarna i tez się odbiera inaczej niz nawet skan slajdu stad mysle moze gdzies dorwac DS tanio o ile znajde, mam Metza 40Mz3i i nie ma kostki do PTTL, wiem ze w USA jest juz lampa 540 ale DS mierzy pewnie dobrze w TTL, niektorzy uwazaja ze te przedblyski powoduja mriuzenie, zreszta widze to po Canonie z E TTL wiec zwykly TTL wystarczy a jest korekcja i wizjer wiekszy glownie bede strzelaml manualami ale chyba niuedlugo bede miec kilka AF i ewentualnie rozwazam DA21mm jako szeroki ciekaw jestem ceny..
Alek
Alek napisał/a:Tak wiem wlasnie ze jpeg nie zachwycaja, zwlaszcza w Bright ale akurat i tak jak jest cos ciekawego to bym robil w RAW, wiekszy zakres tonalny, 16 bitow mozliwosc poprawek latwiejsza itd musze chyab do kolegi podejsc i sprobowac cos strzelic. A moze masz Sylwiusz jakies ujecie w RAW, ASA 200, natural z DA 40mm przy okolo 5.6 zeby podeslac, jakis widok ladny, czy architektura, duzo szczegolow itd. Nie ukrywam ze zalezaloby mi na takim zdjeciu, rozumie ze moge odbic...?najlepiej ze statywu
Alek
aleksanderkozak@yahoo.co.uk
PS jak mozesz (czy ewentualnie ktos z kolegow) to bylbym wdzieczny za taki RAW zmeisci na się na 10 megowej skrzynce
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:Alek napisał/a:hej
hmm tzn zastanawiam się czy czekac np z rok zanim kupie 10mln body aczklowiek cena mzoe byc dalej wyzsza, nawet zakladajac ze bedzie ubozsza wersja niz 3000zl w Polsce wiec troche sporo. faktem jest ze cyfrak nie ma zuarna i tez się odbiera inaczej niz nawet skan slajdu stad mysle moze gdzies dorwac DS tanio o ile znajde, mam Metza 40Mz3i i nie ma kostki do PTTL, wiem ze w USA jest juz lampa 540 ale DS mierzy pewnie dobrze w TTL, niektorzy uwazaja ze te przedblyski powoduja mriuzenie, zreszta widze to po Canonie z E TTL wiec zwykly TTL wystarczy a jest korekcja i wizjer wiekszy glownie bede strzelaml manualami ale chyba niuedlugo bede miec kilka AF i ewentualnie rozwazam DA21mm jako szeroki ciekaw jestem ceny..
Alek
10 MPix przydaloby się jesli chceilibysmy czasem zdjecie przykadrowac i zachowac przy tym dobra jakosc. DA21 podejrzewam, ze nie bedzie zbyt drogi, nowe Limitedy sa w nizszych cenach niz pelnoklatkowe (w sumie to logiczne)
[ Dodano: 2006-05-05, 16:34 ]
Alek napisał/a:Tak wiem wlasnie ze jpeg nie zachwycaja, zwlaszcza w Bright ale akurat i tak jak jest cos ciekawego to bym robil w RAW, wiekszy zakres tonalny, 16 bitow mozliwosc poprawek latwiejsza itd musze chyab do kolegi podejsc i sprobowac cos strzelic. A moze masz Sylwiusz jakies ujecie w RAW, ASA 200, natural z DA 40mm przy okolo 5.6 zeby podeslac, jakis widok ladny, czy architektura, duzo szczegolow itd. Nie ukrywam ze zalezaloby mi na takim zdjeciu, rozumie ze moge odbic...?najlepiej ze statywu
Alek
aleksanderkozak@yahoo.co.uk
PS jak mozesz (czy ewentualnie ktos z kolegow) to bylbym wdzieczny za taki RAW zmeisci na się na 10 megowej skrzynce
Ze statywu to moze nie, ale robione w jasny dzien, wiec czasy migawki minimum 1/500s Moge cos Ci podeslac w .DNG - bedzie mialo okolo 5MB, najelepiej przypomnij się jeszcze poznym wieczorem to poszukam takich fotek.
Alek napisał/a:Sylwiusz
Dzieki w zupelnosci wystarczy jak takie czasy
chodzi mi dokladnie o ASA 200, RAW z aparatu, ustawienia natural, sam w domu mam softa do obrobki RAW, Pentaxa lab, i z np DA 40mm czy cos z dobrej stalki?DNG?Tylko 5 mega?o ile pamietam RAW zajmuje w DS okolo 9 mega
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
sylwiusz napisał/a:Alek napisał/a:Sylwiusz
Dzieki w zupelnosci wystarczy jak takie czasy
chodzi mi dokladnie o ASA 200, RAW z aparatu, ustawienia natural, sam w domu mam softa do obrobki RAW, Pentaxa lab, i z np DA 40mm czy cos z dobrej stalki?DNG?Tylko 5 mega?o ile pamietam RAW zajmuje w DS okolo 9 mega
Hehe, bo ja wszystkie RAWy z cyfranki zamieniam na Adobe'owski DNG - zajmuje 1/2 tego co pliki z Pentaxa i zero utraty jakosci przy tym
Fafniak napisał/a:Tez sobie zrobilem kilka DNG.....ale cosik mi "tu smierdzi" - 5mega bezstratnie....?
Fafniak napisał/a:Tez sobie zrobilem kilka DNG.....ale cosik mi "tu smierdzi" - 5mega bezstratnie....?
Alek napisał/a:hej
sorki zgubilem posta na chwile...:)
Ale jak masz RAW wyslij RAW
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Fafniak napisał/a:bla bla bla...technicznoinformatyczny belkot... sorki ale jestem zbyt tepy na takie cus...
Konwersja do DNG i wiernosc braw siada..... to sprawdzilem
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:Fafniak napisał/a:bla bla bla...technicznoinformatyczny belkot... sorki ale jestem zbyt tepy na takie cus...
Konwersja do DNG i wiernosc braw siada..... to sprawdzilem
Wlasnie sprawdzilem w Adobe Camera RAW 3.3 i zero roznic na skalibrowanym Barco Calibrator, histogramy sa identyczne. Faktem jest, ze jedyny PEF jaki znalazlem w tej chwili w pracy nie ma akurat koloru czerwonego, ale biorac pod uwage ogolne problemy ze 100% wiernosci barw z PEFami w oprogramowaniu innym niz PPL to juz chyba nie ma znaczenia
Alek napisał/a:ale jak nie ma pol info no to cos musi byc gorzej...:)
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Alek napisał/a:Sylwiusz,
A w czym otworze DNG?w PS?
CytatJakos nie mam tez przekonania do tego....jesli jest cos mniejsze musi mimo wszystko niesc mniej info, moze faktycznie ciezko zauwazyc na zdjeciu nie wiem ale jak nie ma pol info no to cos musi byc gorzej...:)
CytatPS Pamietaj o jakism zdjeciu w RAW czy DNG ale o takich parametrach jak pisalem, ASA 200 RAW (DNG), natural i stalka. dzieki
Fafniak napisał/a:Sylwiusz - ale moze prownaj co daje soft pentaxa i ten sam obrazek po konwersji do DNG
Wyswietl obydwa obrazki i wtedy zobacz
Bo jezeli porownanie ma byc Camera raw (adobe) z konwertowanym plikiem DNG to jest to bezsensu (widomo ze bnteda tak samo wygladac :) ) - toz to ten sam producent
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:No tak, ale my tu gadamy czy cos się traci w wyniku konwersji do DNG, wiec cos tu chyba przyklad dajesz od czapy?
Alek napisał/a:Fafniak napisał/a:
bla bla bla...technicznoinformatyczny belkot... sorki ale jestem zbyt tepy na takie cus...
Konwersja do DNG i wiernosc braw siada..... to sprawdzilem
Wlasnie sprawdzilem w Adobe Camera RAW 3.3 i zero roznic na skalibrowanym Barco Calibrator, histogramy sa identyczne. Faktem jest, ze jedyny PEF jaki znalazlem w tej chwili w pracy nie ma akurat koloru czerwonego, ale biorac pod uwage ogolne problemy ze 100% wiernosci barw z PEFami w oprogramowaniu innym niz PPL to juz chyba nie ma znaczenia
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl