dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
jaki soft do wsadowego odwracania tiffow 16-bit?
Jak w temacie. Probowalem rozgryzc script-fu, coby napisac sobie skrypick co cine-painta i odpalic z palca, ale nie mam serca do nauki tego jezyka. Doraznie to se moge triala CS3 zainstalowac i zrobic to tam w 5 sekund.

Ale raz na jakis czas przdaloby sie jakies narzedzie, ktorym moge sobie bezstratnie odwracac kolory w 16-bitowych tiffach i do tego robic to wsadowo. Linux albo Windows.

pozdrawiam

dzerry
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
dzerry, a soft skanera? :-) Skoro chcesz to robic wsadowo, to nie rozumiem co zyskujesz odwracajac negatywy nie na etapie skanowania?
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Imagemagick nie da rady?
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ale linearnie czy logarytmicznie?
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
dan napisał/a:
Skoro chcesz to robic wsadowo, to nie rozumiem co zyskujesz odwracajac negatywy nie na etapie skanowania?
Bo mam 100GB chaotycznie obrabianych, surowych tiffow z vuescana i chce w koncu z nimi zrobic porzadek w lightroomie ;-)

Jarek Dabrowski napisał/a:
Imagemagick nie da rady?

Wyglada na to, ze da. Musze sprobowac w domu.

alkos napisał/a:
Ale linearnie czy logarytmicznie?

Dla mnie jeden pies. Probowalem tak i tak i dochodze do tych samych efektow.

dz.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
Bo mam 100GB chaotycznie obrabianych, surowych tiffow z vuescana i chce w koncu z nimi zrobic porzadek w lightroomie
Czy odwrócenie krzywej wystarczy?

Bo jeśli tak, to zrób to właśnie w Lightroomie. Zaimportuj tify, przy okazji aplikując im preset z odbitą krzywą [*1], a później wyeksportuj je. Stare wywal, nowe zaimportuj.

Trochę roboty, ale głównie to komp będzie się pocił.

[*1]
http://www.oreillynet.com...rt_solar_1.html
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
Bo jeśli tak, to zrób to właśnie w Lightroomie.
Jak mi nie wyjdzie z imagemagick, to tak zrobie. Ale wyglada na to, ze sobie zrobie petelke w ancie, wlacze i pojde na obiad ;-)

dzerry
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
pojde na obiad
To jest 100GB? Od razu zamów dokładkę.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
a później wyeksportuj je.

Najlepiej jako DNG - beda mniejsze przy okazji :-)
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
dan napisał/a:
Najlepiej jako DNG - beda mniejsze przy okazji
Nie jestem pewien, ale przy eksporcie do dng, LR nie "zapisze" zmian (czyli krzywej) do pliku, tylko będzie ją trzymał w xmp, albo w xmlu w środku DNG, albo gdzieś u siebie. Co poskutkuje tym, że tak naprawdę ciągle będziemy w LR widzieć oryginał, z nałożoną odbitą krzywą. Wszystkie suwaki będą działać opacznie, w drugą stronę - to jest główny powód dla którego zrezygnowałem ze skanowania negatywów do DNG. Bo, żeby z nimi coś później sensownie zrobić, to i tak muszę odwrócić i zapisac do tifa. To już lepiej od razu skanowac do tifa, z wstępną obróbką (z odwróceniem) w Vue.

No chyba, że o czymś nie wiem.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
Dla mnie jeden pies. Probowalem tak i tak i dochodze do tych samych efektow.


Naprawde? Nidy nie dostalem zadowalajacych efektow z 16bit linear obroconego zwyklym Invert.
 
Grizley  Dołączył: 30 Sie 2007
irfanview ma wszystko czego potrzebujesz.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
Nie jestem pewien, ale przy eksporcie do dng, LR nie "zapisze" zmian (czyli krzywej) do pliku, tylko będzie ją trzymał w xmp, albo w xmlu w środku DNG, albo gdzieś u siebie.

Bedzie trzymal w DNG.

Zatem eksport do TIFa i ewentualna pozniejsza konwersja do DNG, jesli dzerremu zalezy na zmniejszeniu plikow.

BTW - koloru tez nie odwracacie w sofcie skanera? Bo jak tak probowalem i na ogol nigdy nie uzyskiwalem zblizonych efektow do tego, co mi podpowiadal soft skanera. Skany odwracalem w szopie, ekspozycje i WB ustalalem na poziomach za pomoca pipetek (dosc pracochlonne...).

Teraz uzywam EpsonScana i idzie mi lepiej niz kiedys przy pomocy LS-2000 i VueScana...
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos napisał/a:
Nidy nie dostalem zadowalajacych efektow z 16bit linear obroconego zwyklym Invert.
No ale co bylo nie tak?

Grizley napisał/a:
irfanview ma wszystko czego potrzebujesz.

Dzieki! Na razie napisalem sobie skrypcik dla imagemagick. Jesli ktos uzywa anta, to moge sie podzielic.

dz.

[ Dodano: 2008-04-11, 15:59 ]
dan napisał/a:
BTW - koloru tez nie odwracacie w sofcie skanera?
Ja zawsze robilem tak. Skan do surowych tiffow, bo sie samo robilo, a potem szybkie prevki w Vuescanie (Save - Preview) i ponowne skanowanie z wybranych rawow pod dalsza obrobke w gimpie. Tez czasochlonne i strasznie balaganiarskie.

Teraz sobie odwroce te wszystkie vuescanowe rawy, przekonwertuje do DNG i zrobie z nimi porzadek w lightroomie. Przy okazji szczerze licze, ze znajde w tensposob jakies zapomniane/przeoczone perelki ;-)

dzerry
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Cytat
No ale co bylo nie tak?


Tony były pokopane. W domu strzelę porównanie.
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos napisał/a:
Tony były pokopane. W domu strzelę porównanie.

alkos, moglbys gdzies wrzucic takie dwa tify - zrobilibysmy taki szybki plesn challenge.

A mi udalo sie zaprzegnac mrowe do imgmagick. Od pol godziny mrowa sie poci :-) Jesli ktos bylby zainteresowany, to sluze know-how. Dla "normalnych" ludzi moze byc upierdliwe instalowanie anta, ant-contrib i JDK, ale co tam, ja to wszystko i tak juz mialem :-P

dzerry
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
ok, tu oryginał: http://varia.alkos.info/16bitlinear.tif

dozwolone narzedzia: odwrócenie, gamma (srodkowy suwak w levels), autolevels. zadnych krzywych.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ja zrobiłem tak:



i mi się podoba. Ale ja się nie znam. Tylko odwrotka, levels i usm.

[ Dodano: 2008-04-11, 21:52 ]
dzerry napisał/a:
zrobilibysmy taki szybki plesn challenge
Swoją drogą, jestem za reaktywacją.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Jarek Dabrowski napisał/a:
Swoją drogą, jestem za reaktywacją.


Ok, niech się tylko tym zajmie ktoś odpowiedzialny :-P

1. Odwortka logarytmiczna, autolevels, resize, maly usm:



2. Korekcja gamma, invert, dalej jak wyzej:



3. Invert, korekcja gamma, dalej jak wyzej:



Po kliku wersje w 1350dpi i 16bit.



Jedynka jest dla mnie idealna - daje najwiekszy zakres tonalny do późniejszej obróbki. Dwójka tnie lekko wartości w najwyższych światłach i spłaszcza srednie tony (patrz np. przestrzen miedzy torami przy głowie facia), trójka to co dwójka plus brzydko ucina glebokie cienie.

Ja wiem, że różnice są naprawdę minimalne, ale jakoś mi to zawsze przeszkadzało... :-/ Być może dlatego że wychodzi bardziej przy późniejszym ciągnięciu kontrastu...



Aha - jarek, widze ze ciąłeś te levelsy tak, zeby sie podobalo - a mi chodzilo raczej o czysto pseudonaukowe wykazanie roznic miedzy sposobami odwracania... ;-)
 

Maciej  Dołączył: 18 Cze 2007
alkos napisał/a:
1. Odwortka logarytmiczna
To to, co podawałeś w swoim tutorialu do ściągnięcia?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach