piters1986  Dołączył: 23 Sty 2008
jaki niedrogi szeroki kąt do analoga na bagnet K
szukałem troche na forum ale nie znalazłem wielu informacji o obiektywach innych firm niż pentax. Zamierzam sprawić sobie jakiś szerszy obiektyw wyłącznie do analoga. Prosiłbym o opisy obiektywów innych niż pentaxa, bo o tych znalazłem dużo na forum. Obiektyw niekoniecznie musi być bardzo ostry. Dobrze byłoby gdyby był mały i niezbyt drogi. Czy warto się ładowac w coś innego? podobają mi sie efekty z smc m28/2.8 ale wolałbym 24mm a na pentaxowe mnie nie stać. Mogę na ten cel wydac max 200 zł. Macie jakieś propozycje?
pozdrawiam
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
piters1986 napisał/a:
z smc m28/2.8 ale wolałbym 24mm a na pentaxowe mnie nie stać.


W codziennym użyciu, jak się przyzwyczaisz do ogniskowej, nie będzie różnicy.
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Czasami na allegro pojawiają się dość tanie zoomy 19-35 (pełnoklatkowe oczywiście), to by było chyba dużo lepsze rozwiązanie, jeśli nie zależy ci koniecznie na stałkowej jakości.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Eldred napisał/a:
19-35 (pełnoklatkowe oczywiście), to by było chyba dużo lepsze rozwiązanie


1. ciemne
2. słabe
3. duże

Jako szkło "efektowe", czy też do reportażu - ok, ale do ogólnego użycia: bo ja wiem?

SMC 28/2.8:

1. jasny
2. b.dobry optycznie
4. niewiele większy od "naleśnika"...
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Ok, racja, nie zauważyłem, że piters napisał, że ma być nieduże :->

No to rzeczywiście albo pentax 28mm albo jakaś exacta 24mm, bo cosina ostatnio była na allegro, ktoś kupił i okazało się, że tak rozmywa brzegi, że szkoda gadać, a exacte ktoś z forum miał i chwalił, że szkiełko ok.

A najlepiej na ebayu kupić tamrona 24mm, wszystkie w/w szkiełka są z pozycją A. Nie wspominam pentaxa 24mm bo w tej cenie nie będzie.

Jakiś czas temu sam się napalałem na jakąś w miare szeroką stałkę, i na cyfrze różnica między 28 a 24 mm jest na tyle duża, że 28mm jako "szeroki kąt" odpada, np. w pomieszczeniach gdzie nie masz się gdzie cofnąć. NA analogu 28mm to mniej więcej odpowiednik kitowego 18,5mm więc chyba wystarczająco szeroko, chyba że zależy ci na na prawde szeroookim kącie, jeśli tak to przemyśl jeszcze raz to 19-35.

Ale mam wrażenie, że szukasz czegoś do streeta z k1000, więc jeśli tak, to 28mm styknie jak najbardziej.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Eldred napisał/a:
exacta 24mm, bo cosina ostatnio była na allegro, ktoś kupił i okazało się, że tak rozmywa brzegi, że szkoda gadać, a exacte ktoś z forum miał i chwalił, że szkiełko ok.


przecie to prawdopodobnie to samo... ;-)

Eldred napisał/a:
na cyfrze różnica między 28 a 24 mm jest na tyle duża, że 28mm jako "szeroki kąt" odpada, np. w pomieszczeniach gdzie nie masz się gdzie cofnąć.


hmmm, czyżby?

28mm


24mm
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
alkos, - chyba podlinkowales ta sama fote

[ Dodano: 2008-04-17, 08:43 ]
o poprawiles ale nie do konca :-P
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
alkos, a nie podpisałeś czasem odwrotnie ? :-P
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Dada, - to przez to piwo ktore tam wlewaja w siebie - im szerszy kat tym bardziej zaweza im sie pole widzenia :mrgreen:
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
No nie wiem, ja porównywałem na kicie 24mm i 28mm i nie taki bliski kadr tylko średniej wielkości pomieszczenie, i jak dla mnie 28mm to to ociupinkę za mało na cyfrze. To już taki "średni kąt", a jak by pooglądać sobie statystyki robione odpowiednim programem to większość używa najczęściej ogniskowych w okolicy najszerszych i najwęższych kątów.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Eldred napisał/a:
dla mnie 28mm to to ociupinkę za mało na cyfrze.


Różnice między ogniskowymi są takie same niezależnie od powierzchni sensora...
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
hmm, a Ja jakoś widzę większą różnicę między 18 a 24mm, niż mięczy 70 a 76mm mimo że różnica w milimetrach jest taka sama. Może tylko mi się to wydaje, ale moim chyba różnice tych samych ilości mm na szerszych kątach są bardziej zauważalne niż na wąskich.

Skoro powierzchna sensora powoduje cropa, to na analogu 24-28mm to różnica taka jak 16-18 na cyfrze czyli różnica przynajmniej moim zdaniem bardziej wyraźna niż między 24 a 28 na cyfrze (które są odpowiednikiem 36-42mm z analoga).

Alkos wiem o co ci chodzi, ale powiedz, czy różnica 10mm w zakresie 10-20mm nie jest bardziej wyraźna niż między 70-80mm? (niezależnie od wielkości sensora)

Najprawdopodobniej chodzi tu o to że, na szerszych kątach dochodzą do głosu zniekształcenia perspektywy które rosną wraz z poszerzeniem kąta dużo szybciej niż na dłuższych ogniskowych.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ok, jeszcze raz:

24mm

28mm


[ Dodano: 2008-04-17, 09:39 ]
Eldred napisał/a:
Może tylko mi się to wydaje, ale moim chyba różnice tych samych ilości mm na szerszych kątach są bardziej zauważalne niż na wąskich.


To racja.

Eldred napisał/a:
Alkos wiem o co ci chodzi, ale powiedz, czy różnica 10mm w zakresie 10-20mm nie jest bardziej wyraźna niż między 70-80mm?


Oczywiście. To nie chodzi o zniekształcenia, tylko przełożenie ogniskowa-kąt widzenia, któro jest logarytmiczne...
 

piters1986  Dołączył: 23 Sty 2008
alkos wielkie dzięki za przykładowe fotki. rzeczywiście nie ma az tak dużej różnicy pomędzy 24 a 28. nie będę kombinował i poczekam na jakąś okazyjną m-ke 28mm.
Dzięki za szybką odpowiedź :-B
 
luckyluk  Dołączył: 27 Kwi 2007
Jak masz przejściówkę adaptalla to 2,5/24mm tamrona można wychaczyć za około 150.
Jak szerzej to może 3,5/17mm tokina, ale tu trochę drożej.
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Na żywo przez wizjer inaczej to widać, bo na 28mm nie ma jeszcze takich zniekształceń jakie pojawiają się już na 24mm i to czuć.
Może dlatego nie czuję 28mm jako szerokiego kąta, i dlatego że lustrzanki używam od pół roku, a wcześniej tylko kompakty a tam najszerszy kąt to było właśnie 35mm czyli mniej więcej właśnie 24mm na kasetce, 28mm to kąt węższy niż standardowy najszerszy kąt w kompaktach.

Jakiś czas temu ten tamron 2,5/24mm był na ebayu od razu z przejściówką adaptalla na K, i wychodził właśnie poniżej 200zł.
 
luckyluk  Dołączył: 27 Kwi 2007
na allegro jakieś 6 dni temu był za 138 z przejściówką na OM, teraz jest na ebayu bez dupki za 157
 

piters1986  Dołączył: 23 Sty 2008
nie orientuję sie w cenach za bardzo teraz, ile warto dać za smcm 28 żeby nie przepłacic :?:

[ Dodano: 2008-04-17, 11:32 ]
o to nieźle nawet dzięki luckyluk wyprzedziłeś moje pytania :mrgreen:
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Eldred napisał/a:
i jak dla mnie 28mm to to ociupinkę za mało na cyfrze.

No ale co w tym dziwnego? Na cyfrze masz przeciez ekwiwalent 42mm czyli blizej standardu, niz szerokiego kata.

Poza tym kolega piters1986 pyta o szklo do analoga, wiec...

Eldred napisał/a:
statystyki robione odpowiednim programem to większość używa najczęściej ogniskowych w okolicy najszerszych i najwęższych kątów.

Podaj zrodlo.
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Źródło to poprostu paru kolegów z forum, używających tego programiku, i doświadczenia własne.

Po za tym portret to więcej niż 50mm, tele więcej niż 135, a szeroki kąt, do pejzaży czy architektury to mniej niż 28mm, między 28mm a 50mm jest taka martwa strefa w sumie do niewiadomoczego, (moim zdaniem oczywiście). Rozumiem, że może do streeta to 28mm jest jeszcze w miare ok, ale już węższy kąt dopiero na 50mm zaczyna mieć jakieś swoje zastosowanie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach