waldekk1  Dołączył: 10 Kwi 2008
Co decyduje o wyborze sklepu internetowego?
Pracowalem kiedys w niemieckim sklepie internetowym sprzedajacym towary takze do Polski.
Nasze ceny czesto byly na skapcu najlepsze ale bardzo malo osob zamawialo (mimo duzej ilosci wejsc na nasza strone). Najwikeszym mankamentem byl czas oczekiwania o kilka dni dluzszy niz w polskim sklepie. Ale czy to wyjasnia tak male zainteresowanie? Stad nurtuje mnie pytanie na co oprocz ceny zwracacie uwage, a co sprawia ze dany sklep natychmiast skreslacie??
 

ArturMaly  Dołączył: 26 Gru 2007
opinie, popularność, ceny, czas oczekiwania, polityka zwrotna, kontakt...
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Wiarygodność, informacje od innych klientów o poprawnej obsłudze.
 

bix  Dołączył: 22 Sty 2008
Śpiący jestestem, ale chyba jeszcze koszty przesyłki. Bo nie wiele osób chce dużo za przesyłke płacić przy jednym zakupie jednego przedmiotu.
 

Kapar  Dołączył: 29 Sty 2008
Cena, możliwość odbioru osobistego, czas oczekiwania. W tej kolejności.
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
1. Najniższe ceny nie zawsze są najlepsze! Często wręcz szkodzą. Klientom wydaje się, że skoro cena niższa niż gdzie indziej, to kosztem czegoś innego.
2. Przejrzystość e-sklepu. Wygoda obsługi. Prostość i szybkość.
3. Zdjęcia. Nie wiem co sprzedawaliście, ale pewne rzeczy "kupuje się oczami". Do szału doprowadzają mnie miniaturki sprzedawanych przedmiotów, które każą mi się zaledwie domyślać jak wyglądają w rzeczywistości.
4. Różne możliwości kontaktu. I szybkość odpowiedzi na pytania.
5. Opinie klientów - często sprawdzam np w opineo [czy jakoś tak]. A jeśli chodzi o dość specjalistyczny asortyment [np decoupage], to zwykle kupuje tam, gdzie polecają dziewczyny z forum.
6. Szybkość realizacji zamówienia.
7. Duży asortyment - czasem wolę większe ceny, ale wszystko zamówić w jednym sklepie.
8. Koszyk, z którego nie znikają produkty po wylogowaniu :-)
 

jojoko  Dołączył: 28 Mar 2007
Odstrasza mnie sklep który zmusza do szukania kosztów wysyłki
 

mik  Dołączył: 14 Kwi 2007
w kolejnosci :

- czy jest z Warszawy, zebym mogl podjechac i sam odebrac, wtedy cena moze byc troche wyzsza.
- cena (w tym cena przesylki)
- czy juz z niego korzystalem, lub przynajmniej znam.
- kontakt - sprawdzam czy sa dane adresowe, pytam o dostepnosc itp.
- czas realizacji
- wyglad strony - mam ograniczone zaufanie do stron, ktore sa zbyt skromne, gdzie produkty sa kiepsko opisane, z bledami itp.

mik.
 

ThomFoto  Dołączył: 07 Lis 2006
Należy zawsze pamietać o jednym. wszystkie cechy które tu zostały wymienione są ważne ale... wymagaja zatrudnienia taj samej a nawet wiekszej ilości personelu niż w sklepie tradycyjnym. to powoduje że obecnie koszty prowadzenia takiego sklepu rosną lawinowo. i to niezaleznie od branży. Pomijam tu jednosobowe firemki z alldrogo które dziś handlują tym jutro tamtym.

sam jestem podirytowany gdy musze ponawiać pytania o daną rzecz drogą mailowa bo dodzwonić sie nie sposób albo nie sposób zastać kompetentną osobę.. ale zdaję sobie sprawe jak skomplikowane jest zapewnienie obsługi online i do tego połączenie z możliwie niższymi cenami niż w sklepie tradycyjnym, a głownie tego spodziewają sie klienci.

Trzeba patrzeć realnie. nie spodziewajmy sie połączenia najwyższej jakosci obsługi z najniższymi cenami. jak to w życiu. coś za coś. Nie chce tu w żaden sposób bronić nierzetelnych sprzedawców ale też jako klienci musimy sobie zdawać sprawę z pewnych wad handlu internetowego dla obu stron transakcji.
próba pogodzenie niskich cen z najwyższa jakoscią obsługi o jakiej tu dyskutujemy zakończyła sie już plajtą niejednego sklepu w necie.
 
NaCoMiTo  Dołączył: 01 Gru 2007
Dla mnie wazne zeby sklep internetowy podawal kontakt nie tylko wirtualny . Np telefon, mozliwosc odbioru osobistego itd
Wirtualne wybieranie TAK ale juz sam zakup nie do konca. Relatywnie kupuje jednak w necie bardzo czesto, rowniez za granica. Do tej pory zdarzylo mi sie dwa razy (na kilkaset zakupow) ze sprzedawca cos kombinowal (np oczekiwanie na przesylke 2 miesiace, lub agubiona przesylka i zwiazane z tym perypetie)
Obie sprawy ualo mi sie dopowadzic do korzystnego dla mnie finalu. Rownie rzadko opis odbiego od rzeczywistosci - ale tu jestem zzwyczaj skrupulatny i jak czegos nie ma doputuje, prosze o zdjecia itd...jak gosc tlumaczy brakiem czasu, brakiem aparatu (dzis nawet w dlugopiach) to ezygnuje..nic na sile...w koncu kto tu jest PAN klient?
 

vito157  Dołączył: 28 Maj 2008
Jedyny sklep internetowy, z ktorego korzystam, to Pixmania. Niezle ceny i maja cos, co sie nazywa 'tracking parcel'. W e-mailu dostaje numer transakcji i caly czas na biezaco moge sledzic, gdzie aktualnie znajduje sie moja przesylka. Gdy kupowalem Pentaksa K10D, przesylka szla do mnie z Niemiec. Dokladnie wiedzialem, o ktorej godzinie paczka trafila do kuriera, o ktorej byla ladowana na samolot w Paryzu, o ktorej ladowali w Londynie i w Cork. Placic u nich tez mozna na kilka sposobow - takze poprzez przelew bankowy (jak ktos sie boi uzywac karty przez net lub jej po prostu nie ma).
Pozdrowienia ze Szmaragdowej Wyspy.
 

papcio  Dołączył: 20 Kwi 2006
A ja lubię cyfrowe.pl:

- mają przyzwoite ceny (nie najniższe)
- odbieram ze sklepu
- realnie podają terminy dostaw (a wiele innych miejsc bardzo naciąga)

W innym Trójmiejskim sklepie nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby sprzęt był w umówionym terminie - rekordem jest 40 dni zamiast 2. Zdążyłem juz kupić gdzie indziej. Tam kupuję tylko to, co mają na stanie.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
vito157 napisał/a:
Jedyny sklep internetowy, z ktorego korzystam, to Pixmania.
Może dlatego:
vito157 napisał/a:
Skąd: Cork - Ireland


Ogólnie w PL nie jest to polecany sklep.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
tref napisał/a:
Ogólnie w PL nie jest to polecany sklep.


Ja mam dobre doswiadczenia. Moze cos sie poprawilo ostatnio?
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Zamówiłem kartę SDHC 4GB Lexar Professional 133x w komplecie z Paint Shop Pro X w zadowolenie.pl. Za 49 zł. :shock: Gdy chciałem odebrać, okazało się, że to zwykły Lexar class 2. Dobrze, że nie brałem wysyłką, bo nie wiem, czy chciałoby mi się odsyłać. Powiedzieli, że mieli pomyłkę przy wklepywaniu danych. A szkoda, bo niezła okazja by była. :-)
 

fotonyf  Dołączył: 24 Kwi 2006
Ja w Pixmanii kupowałem PMR-ki dla firmy. Jak kupiłem i zapłaciłem, okazało się, ze ich nie, że będą za dwa tygodnie, a za dwa tugodnie miały być znowu za dwa tygodnie. Do momentu wpłaty, niby mieli na stanie i zarezerwowane na tą transakcję. Skończyło się na zwrocie pieniędzy i cała transakcja, której nie było, łącznie z czekaniem na zwrot kasy trwała coś około 6 tygodni.
Może się poprawiło, ale uraz mi został.

Kupuję tylko w sklepach sprawdzonych przez innych (opinie) w których jest dobry stosunek ceny do towaru.
 
Marcinicus  Dołączył: 30 Gru 2006
Cena
Duży wybór towaru
Opinie innych użytkowników
 

geeker84  Dołączył: 30 Mar 2009
alkos napisał/a:
tref napisał/a:
Ogólnie w PL nie jest to polecany sklep.


Ja mam dobre doswiadczenia. Moze cos sie poprawilo ostatnio?


A ja na Pixmania.ie kupiłem swój zestaw i wszystko było ok, nawet śledzenie przesyłki (szła z Francji)
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
geeker84, brawo!
Zająłeś pierwsze miejsce w dziedzinie kopalnictwa forumowego!

Odkopany watek umarł śmiercią naturalną 9 miesięcy temu - obawiam się, ze reanimacja mało tu pomoże.

Za zajecie I miejsca w miesiącu kwietniu otrzymujesz odcisk uśmiechu prezesa w betonie.
 
werneri  Dołączył: 11 Mar 2009
mygosia, cały czas jest mówione, że trzeba korzystać z wyszukiwarki...geeker84, skorzystał i co... :shock: ....kpiny są z niego urządzane :->
Czuł potrzebę podzielić się swoimi doświadczeniami na temat sklepu, więc dobrze, że zrobił to w istniejącym już wątku a nie założył nowy ;-) :-P

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach