cinekk1  Dołączył: 17 Lut 2008
Obiektyw do 135mm.
Potrzebny mi taki obiektyw do ważnych zdjęć teatralnych. Warunki będą trudne, ciemno i trzeba oddać klimat. Może ktoś fotografował w taki sposób jakimś szkłem do dwóch tysięcy? I jeszcze mam problem z czasem. Muszę kupić obiektyw w przyszłym tygodniu. Inaczej cała sprawa padnie. Ten Pentax 50-135 będzie dobry? Choć ideałem by było od 24mm. Błagam o radę.
 

ArturMaly  Dołączył: 26 Gru 2007
Jeszcze wczoraj Aster miał wystawione za chyba 2399zł
 
cinekk1  Dołączył: 17 Lut 2008
Coś mi się chyba pomyliło. Fakt. to droższy obiektyw. Ale zdjęcia zrobić muszę. Jest chyba jakaś Sigma mieszcząca się w tej cenie. Ale dobra, trzeba zamknąć. Poszukam czegoś jeszcze. Pozdrawiam.
 

mig-37  Dołączył: 25 Maj 2007
witusch napisał/a:
za 2000 tys. zl to daj znac. :lol:

:shock: :shock: :shock: Za dwa miliony??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
amsterb  Dołączył: 20 Kwi 2008
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
amsterb napisał/a:
a to? za 2220 zł?
Lepiej sie spytaj o dostepność z mocowaniem do Pentaxa.
 
cinekk1  Dołączył: 17 Lut 2008
Rozmawiałem wczoraj ze znajomym i poradził mi krótszą ogniskową. 135mm do zdjęć teatralnych to za dużo. Kazał mi się skupić na zakresie do 100. I wymyśliłem Sigmę 17-70 i ona mieści się w cenie i ma przyzwoite oceny. Światło 2.8 może wystarczy. Sam już nie wiem. Kitem tego nie zrobię. A szkoda, bo fajne zdjęcia mogą być. Pozdrawiam.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Sigma 17-70 to 2.8 gubi bardzo szybko. Zastanów się nad Sigmą 24-70/2.8 ale musiałbyś sprawdzić jak się zachowuje otwarta.
 

gebi  Dołączył: 05 Maj 2006
Oczywiście chodzi o Tamrona 28-75mm/2.8.
 

picaro  Dołączył: 04 Wrz 2007
Tamron 28-75/2.8 powinien wystraczyć. Sam robię zdjęcia na takich imprezach i właśnie takiego obietywu uzywam najczęściej. Choć wszytsko jest też zalezne jak duża to scena. Ja robię na dużej i głebokiej scenie, więc czasem ten obiektyw jest ciut za krótki. Ale jakoś daje radę ;-) No i właśnie idę robiż zdjęcia.
 
cinekk1  Dołączył: 17 Lut 2008
Scena jest kameralna. Mamy cztery godziny próby, by zrobić ciekawy zapis kilkunastu scen. Można precyzyjnie ustawić światła pod aparat. Tylko z ręki i trzeba oddać klimat i nastrój spektaklu. Tła ciemne, welurowe okotrowanie. Można dopalić kontry, żeby nie było za płasko. Uczestniczyłem przez ostatnie 16 lat w bardzo wielu takich sesjach, ale zawsze jako aktor. Teraz jako fotograf. Mam tremę jeszcze większą. TAMRON 28-75/2,8 będzie do tego wystarczający? Cena jest w zasięgu moich możliwości. W tygodniu muszę go kupić i trochę go poznać. Czy on działa bez problemu z K10? Mogą wyniknąć jakieś niespodzianki?
 
luckyluk  Dołączył: 27 Kwi 2007
ee, na próbie ?
możesz łazić gdzie chcesz i ile chcesz i jeszcze Ci lampki ustawią ?
masz 4h na zabawe ?
Stary a ty dziwujesz o obiektyw ?
To przecież dobra jasna stałka Ci starczy, nogi zastąpią zooma.
 
cinekk1  Dołączył: 17 Lut 2008
Cztery godziny, to niewiele. I stałka nigdy się nie sprawdza. Żaden zawodowiec przez te lata nie pracował na stałce. To tylko do zabawy w studio. Robienie zdjęć w teatrze, to bardzo aktywna praca. Zoom jest niezbędny. Faceci od serwisu teatralnego zawsze mieli dobre obiektywy i szybkie korpusy. Chyba kupię tego Tamrona.
 
g70104sm  Dołączył: 25 Cze 2007
cinekk1 napisał/a:
I stałka nigdy się nie sprawdza. Żaden zawodowiec przez te lata nie pracował na stałce.

To nie bądź zawodowcem, tylko amatorem, który ma inne podejście ;-)
Stałka oczywiście ogranicza, ale
a) kto powiedział, że musisz miec nieograniczone możliwości
b) w kameralnym teatrze to ja stawiam na jasność szkła. 2.8 to niedużo.
Dla przykładu:
http://picasaweb.google.c...emikHalucynacji
Robione Heliosem 58/2.
Czasami żałowałem, że nie mam zooma z autofocusem, ale w sumie nie wiem, czy zrobiłbym wtedy lepsze zdjęcia.
 

dyptam  Dołączył: 14 Kwi 2007
cinekk1 napisał/a:
Chyba kupię tego Tamrona.
rozważ jeszcze S 17-70, przyjemne szkiełko, bardziej uniwersalne. U mnie na stałe podpięte jako KIT :-)
 

ttb  Dołączył: 26 Lip 2006
dyptam napisał/a:
rozważ jeszcze S 17-70


juz bylo wspomniane - za ciemne
 
Blesso  Dołączył: 24 Wrz 2007
Jesli scena jest kameralna to te 28 na poczatku Tamrona moze byc za waskie. Zalezy jak blisko mozesz podejsc do aktorow ( tzn czy mozesz pakowac sie na scene)
2.8 w trudnych warunkach oswietleniowych idealem nie jest ale raczej nic innego w dobrej cenie trudno znalesc.
16-50/2.8 Pentaxa dawalo by wieksze mozliwosci z "bliska" lub lapalo by wieksza liczbe osob na "kameralnej "scenie( Moze Tamron 17-50?)
No i ....monopod polecam - jednak -czasami w trudnych warunkach przydaje sie.
Jako uzytkownik T.28-75 polecam go, ale jestem pewien czy na malej scenie sie przyda.
Blesso

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach