Ekajana  Dołączył: 30 Lis 2006
Czarne pola z kolorowymi zakłuceniami zamiast zdjęć GX10
Co jakiś czas po zrobieniu zdjęcia, zamiast niego pojawia się czarne tło z niebieskimi lub różowymi zakłóceniami. Po różnych kombinacjach, kilkukrotnym wł/wył aparatu, zmianie raw na jpg, itp. aparat się odwiesza. Problem pojawił się po roku. Dotyczy GX10.
Ktoś spotkał się z tym problemem, potrafi wyjaśnić?

[ Dodano: 2008-06-25, 09:00 ]
przepraszam za błąd ortograficzny w tytule - mam z tym problemy :-?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ekajana napisał/a:
Ktoś spotkał się z tym problemem, potrafi wyjaśnić?
serwis?
swoja droga wyswielta sie tak na ekraniku czy tak zapisuje na karcie
czy te zdjecia tak wygladaja na komputerze po przegraniu?
Jezeli wyswietla tak na ekranie - to serwis - reszta przypadkow - zmien karte pamieci
 

Ekajana  Dołączył: 30 Lis 2006
Oj nie jest to problem karty - zmieniłem (sądząc że to sandisc) i problem nie ustąpił. Zatem trza będzie reklamować 8-) Mam nadzieję, ze aparat da radę jeszcze popracować dla dobra kultury na Mazowszu Rawskim podczas badań terenowych :-> A swoją droga takie problemy uczą o konieczności posiadania zapasowego sprzętu :idea:
 
siwyyy77  Dołączył: 24 Lip 2007
Zapewne ten problem co ja miałem tutaj;
http://pentax.org.pl/view...ghlight=#110675
Tylko serwis z fotkami wysiadł, a na dysku już chyba ich nie znajdę...

Ps. Ja otrzymałem wtedy kasę za aparat (ustawowe 10dni przy zakupach przez internet), i kupiłem K10D... ale sklep ponoć wysłał aparat na ekspertyze i powiedzieli że z nim było wszystko OK :evil:

[ Dodano: 2008-06-25, 11:03 ]
Zapodaj jakąś fote to Ci powiem czy to ten sam problem...
W kadyszkach też występował... ponoć pomagało wgranie softu na nowo ;-)
 
MarcinG  Dołączył: 03 Lip 2007
siwyyy77 napisał/a:
... ale sklep ponoć wysłał aparat na ekspertyze i powiedzieli że z nim było wszystko OK


Oj serwisy nie są nieomylne (niestety). Kawał czasu temu oddałem płytę główną do sprzedawcy na gwarancję z powodu zawieszania się komputera. Po jakimś czasie odebrałem ją z adnotacją serwisu, że jest sprawna. Jeszcze chcieli kasy za sprawdzenie. Mocno wkurzony obejżałem ją dokładnie i okazało się, że ma zimny lut na jednym ze styków gniazda PCI. Po poprawieniu lutu problem znikł. Bywa, że serwisanci są niedouczeni albo im się nie chce.
 
krzychu128  Dołączył: 05 Lut 2008
MarcinG napisał/a:
Bywa, że serwisanci są niedouczeni albo im się nie chce.

Albo jak to przeważnie bywa z zimnymi lutami - czasami działa, czasami nie. W serwisie mogło działać. Takie tematy to chleb powszedni.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach