milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Prosba o pomoc w wycenie uslugi.
Otoz, dostalem do wykonania ulotke, dwustronna, format pol A4 w pionie, kolorowa. Musze do niej wykonac 6 fotografii. Musze przedstawic 3 projekty wstepne [zdjec nie musze do nich robic innych] Jakiego wynagrodzenia powinienem zazadac?
 

bossini  Dołączył: 23 Sty 2007
Musisz wyczaić, czy firma duża i zamożna, czy też nie. Nie znam aktualnych cen w branży, ale zażądaj tyle, aby fatyga opłacała ci się. Tzn. standardowo tyle, aby było więcej niż za inną pracę, którą mógłbyś w tym czasie wykonać. Czas to pieniądz:)
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
bossini, firma dosc duza, jest to spoldzielnia mleczarska wiec jakos chyba nie maja specjalnie ograniczanych srodkow.
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Podejście kosztowe (minimalistyczne):
- policz ile godzin zajmie Ci projekt wstępny
- dolicz dojazdy na konsultacje
- dolicz czas na wprowadzenie zmian
- dolicz czas na dojazd i końcowe ustalenia
- jeżeli masz zrobisz nowe zdjęcia, to tez to jakoś wyceń
- podsumuj

A teraz popatrz w błekitne niebo i zastanów się, ile warta jest godzina Twojego życia ;-)

Przemnóż jedno przez drugie, dodaj koszt biletów na wodolot (i nie zapomnij o bilecie powrotnym :evilsmile: ).

Do otrzymanej sumy dodaj 20% rezerwy na nieprzewidziane sytuacje.

Sprawdź obrachunki, żeby się kontrahent nie przeraził 8-)

 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
zorzyk napisał/a:
A teraz popatrz w błekitne niebo i zastanów się, ile warta jest godzina Twojego życia ;-)


Bezcenna?... :mrgreen:
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
zorzyk, ok, wszystko fajnie, ale sa jakies standardy ktorych bym chcial sie trzymac, bo chyba to dosc istotne czy nalezy wziac 500 czy 1500 ...
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Ile Ci to zajmie tak średnio?
 

bossini  Dołączył: 23 Sty 2007
milo napisał/a:
bossini, firma dosc duza, jest to spoldzielnia mleczarska


No to ich wydoj che che :mrgreen:
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
250 zł za godzinę pracy.
Godziny liczysz nie te co Ty robisz, tylko te ile taki projekt powinien zająć profesjonaliście.
Jeśli zrobisz szybciej - Twój zysk. Wolniej - Twoja strata.

gilby

[ Dodano: 2008-06-26, 14:16 ]
oczywiście netto
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Podejscie kosztowe jest bardzo sensowne przy tego typu zleceniu :-)
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
milo, przede wszystkim weż tyle,żeby chcieli Cię w przyszłości "wykorzystać".Lepiej zarobic mniej i miec szanse na powtórne zlecenie,niż "wydoić" na maxa i ...czekac na innego zleceniodawcę.Z podanych "widełek" może wybierz środkową sumę (1000 zł)+ cos na targowanie się,bo pewnie zleceniodawca bedzie chciał cos "urwać" z zaproponowanej sumy.Uwzglednij też ewentualny podatek dochodowy.
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
MarWoj napisał/a:
Uwzglednij też ewentualny podatek dochodowy.


Podatek bedzie bo to na umowe o dzielo bedzie musialo byc.

dan napisał/a:
Podejscie kosztowe jest bardzo sensowne przy tego typu zleceniu :-)


No a jakbys do tego podszedl?
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
MarWoj napisał/a:
Uwzglednij też ewentualny podatek dochodowy.
... i VAT (?)
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Eeeee, jaki VAT?
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
tak strasznie dużo to tego podatku do umowy o dzieło nie będzie, bo możesz sobie chyba 50% zarobku odliczyć jako koszt uzyskania przychodu, oczywiście jeżeli:

Cytat
jeżeli przedmiotem zawartej umowy jest czynność będąca przedmiotem prawa autorskiego w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych


Cytat
W myśl tej ustawy 50 % koszty uzyskania przychodu przysługują, gdy przedmiotem umowy jest:
przeniesienie prawa własności przez pierwszego właściciela lub twórcę korzystającego z praw autorskich i praw pokrewnych albo rozporządzanie tymi prawami,
opłata licencyjna za przeniesienie prawa otrzymana w pierwszym roku trwania licencji od pierwszej jednostki, z którą zawarto umowę licencyjną.


oczywiście zakładamy że zrobienie takiej ulotki podpada pod taki paragraf :)
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Radzę zawsze podawać kwotę netto. Niech się "pracodawca" martwi o resztę.
 

bossini  Dołączył: 23 Sty 2007
opiszon, dokładnie.
Podpada podpada, nawet usługi prawnicze co bardziej zaradni podciągają pod umowę o dzieło i maja 50% kosztów uzyskania przychodu. :->
 

gorky  Dołączył: 25 Kwi 2006
milo napisał/a:
zorzyk, ok, wszystko fajnie, ale sa jakies standardy ktorych bym chcial sie trzymac, bo chyba to dosc istotne czy nalezy wziac 500 czy 1500 ...

ja bym wlasnie w tych widelkach sie obracal.
jak dla SM to tak z 1200
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
milo napisał/a:
No a jakbys do tego podszedl?

Milo, jako calosc, to pojecia nie mam, bo ulotek nigdy nie robilem i nie znam sie na tym.

Co do zdjec, to uwzgledniam:
- stopien trudnosci zdjec - im wyzszy, tym wiecej czasu i pracy potrzeba (np. packshoty robi sie zdecydowanie latwiej i szybciej niz dopracowane kompozycje)
- zroznicowanie miedzy poszczegolnymi kadrami - im wieksze, tym wiecej przygotowan do kolejnego zdjecia (znowu czas i energia), jesli podobne, to plan zdjeciowy przygotowujesz raz, a pozniej tylko drobne korekty
- stala wspolpraca czy jednorazowa akcja - wiadomo, dla stalych klientow dobrze jest miec preferencyjne ceny ;-)
- druk czy np. tylko na www - zawsze warto robic tak, zeby zdjecie wyszlo dobrze w druku, ale czasem trzeba cos szybko i mniej dokladnie zrobic tylko na WWW - mozna policzyc troche taniej
- zamoznosc klienta - jesli moze zaplacic wiecej, to trzeba mu uswiadomic, ze warto, bo wzamian dostanie lepsza jakosc (nic tak nie motywuje jak $$$ ;-) )
- czas - jesli robota ma byc na wczoraj, to dolicz co najmniej 50% za to, ze musisz zrezygnowac z ogladania polfinalu ME i robic jakas nudna robote z aparatem ;-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach