aksoglam  Dołączyła: 28 Cze 2008
[obiektyw] naprawa obiektywu zakupionego w USA
Witam,
Mam problem z obiektywem Pentaxa 50-135 dokładnie z autofocusem. Pierscien od ostrosci praktycznie kreci sie w miejscu wywolujac dziwne odgłosy w efekcie nie ostrzac . Obiektyw byl kupiony 3 mc w USA . Czy mozna dokonac gwrancyjnej naprawy w Polsce? Ewentaulnei czy ktoś mógłby polecić punkt niekoniecznie autoryzowany pentaxa w Warszawie gdzie mozna wykonac tego typu naprawe?

Pozdrawiam serdecznie
 
siwyyy77  Dołączył: 24 Lip 2007
A ja stronie pentaxa sprawdzała ;-)

Cytat
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego jest okazanie przez klienta prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej PENTAX lub dowodu zakupu.
Klientowi przysługuje bezpłatna naprawa sprzętu, która jest realizowana w serwisie centralnym PENTAX Europe w Hamburgu (Niemcy) na zasadach opisanych w karcie gwarancyjnej otrzymanej przez klienta wraz z zakupionym sprzętem, z następującymi zastrzeżeniami:
Sprzęt, którego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne, powinien być dostarczony do serwisu centralnego Spółki APOLLO ELECTRONICS sp. z o.o. w Warszawie przy ul. Szyszkowej 35/37.
Dostarczenie sprzętu do serwisu odbywa się na koszt klienta.
Sprzęt, którego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne, jest wysyłany do centralnego serwisu Pentax w Hamburgu (Niemcy). Koszty wysyłki w zryczałtowanej kwocie stanowiącej równowartość 50,- EURO pokrywa klient.
Odbiór sprzętu z serwisu centralnego Spółki APOLLO ELECTRONICS sp. z o.o. po zakończeniu postępowania reklamacyjnego odbywa się na koszt klienta.
Spółka APOLLO ELECTRONICS sp. z o.o. w Warszawie nie ponosi odpowiedzialności za postanowienia zawarte w karcie gwarancyjnej wystawionej przez innego przedsiębiorcę i otrzymanej przez klienta wraz ze sprzętem fotograficznym zakupionym poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Gwarancja 24-miesięczna, liczona od daty dokonania zakupu, przysługuje wyłącznie w przypadku sprzętu zakupionego w autoryzowanej sieci dealerskiej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące sprzętu zakupionego na terenie RP realizowane są na zasadach opisanych w karcie gwarancyjnej otrzymanej przez klienta wraz z zakupionym sprzętem.
 
forestowy
[Usunięty]
 

blackbird  Dołączył: 27 Kwi 2008
Re: naprawa obiektywu zakupionego w USA
aksoglam napisał/a:
. Obiektyw byl kupiony 3 mc w USA .


Czy możesz napisać w którym sklepie kupowałaś obiektyw i taki niefart Cię spotkał ?
Sam przymierzam się do sprowadzenia tego szkła ze stanów, i wiem że to nie jest jeszcze powód
żeby się uprzedzac do danego sklepu, ale mimo wszytko wolałbym wiedzieć.

pozdrawiam
Łukasz (blackbird)
 
aksoglam  Dołączyła: 28 Cze 2008
To raczej niefartowane dłonie mojego kuzyna w pozycji Autofocus , krecil pierscieniem i chyba przekrecil blokady ktore tam były ?
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Raczej niemożliwe, bo obiektyw ten jest wyposażony w QSF. Możesz ostrzyć ręcznie mimo włączonego AF.
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Meggido, zawsze można kręcić w trakcie ostrzenia automatycznego, gdy sprzęgło jest złączone. Jak ktoś się postara, to popsuje. :roll:
 
aksoglam  Dołączyła: 28 Cze 2008
dsk napisał/a:
Meggido, zawsze można kręcić w trakcie ostrzenia automatycznego, gdy sprzęgło jest złączone. Jak ktoś się postara, to popsuje. :roll:


Oczywiscie mozesz ostrzyc recznie ale najpierw musisz przestawic na manual focus.
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
aksoglam, Meggido już tłumaczył - ten obiektyw ma taką funkcję, tzw. Quick Shift Focus System, czyli po wyostrzeniu automatycznym można ręcznie zmienić ustawienie ostrości, bez przełączania na MF. Można poprawić, jeśli automat się pomylił. Stąd kręcenie pierścieniem ostrości mimo ustawienia AF (oczywiście, jeśli akurat silnik nie pracuje), nic nie psuje w obiektywie - takie kręcenie to dla niego normalna rzecz.
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Chyba po chińsku pisałem. :evilsmile:
 

TomaSzSz  Dołączył: 05 Lip 2007
Hmm, to dodam od siebie ze funkcja QSF w obiektywach serii DA po podpięciu do korpusów serii MZ często się blokuje przy próbie przekręcenia, ponowna aktywacja AF odblokowuje je, ale to moje doświadczenia ;-) .
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Przy k100 i k10 działa bez zarzutu.
 
ob@r  Dołączył: 08 Lip 2007
No widzicie a ja dostałem taką odpowiedz :

Cytat
Witam,



Obiektywy zakupione w Stanach Zjednoczonych, aby móc korzystać z uprawnień gwarancyjnych wymagają trzech dokumentów:

1) międzynarodowej karty gwarancyjnej

2) dowodu zakupu

3) dowodu opłacenia cła przy wwozie na teren Unii Europejskiej



Okres ochrony gwarancyjnej jest zgodny z tym, który uwidoczniony jest Pańskiej karcie gwarancyjnej.



Pozdrawiam,

Jarosław B...

Dział Obsługi Klienta


--------------------------------------------------------------------------------

From:
Sent: Friday, November 23, 2007 12:39 PM
To: info<małpa>foto-service.pl
Subject: pytanie o gwarancje miedzynarodową



Witam

Mam jedno pytanie, poniewaz kupiłem obiektyw Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro, który został nabyty w sklepie w Stanach Zjednoczonych. W srodku jest gwarancja miedzynarodowa (karta gwarancyjna nie jest w j. polskim ale jest tłumaczenie na niemiecki , włoski i angielski i pare nie - europejskich), w której znalazłem właśnie adres i nr telefonu do Państwa.



W związku z czym mam pytanie czy jest ta gwarancja uznwawana przez Panstwa serwis w przypadku usterki ? I na jaki okres czasu jesli tak ?



Pozdrawiam,



By uniknąć naruszenia ustawy o ochronie danych osobowych musiałem imiona i nazwiska usunąć :)
 
predoo  Dołączył: 26 Sie 2006
ob@r, tego maila dostałeś od Apollo? już sprawdziłem Foto serwis w Gdyni,
a czy Apollo również wymaga tych trzech dokumentów?

[ Dodano: 2008-06-30, 19:49 ]
z tego co jest wyżej napisane wynika że wystarczy tylko dowód zakupu, sprawdzał ktoś na własnej skórze?
 
ob@r  Dołączył: 08 Lip 2007
predoo napisał/a:
ob@r, tego maila dostałeś od Apollo? już sprawdziłem Foto serwis w Gdyni,
a czy Apollo również wymaga tych trzech dokumentów?

[ Dodano: 2008-06-30, 19:49 ]
z tego co jest wyżej napisane wynika że wystarczy tylko dowód zakupu, sprawdzał ktoś na własnej skórze?


To dostałem z foto-serwisu zresztą jest adres skąd. Jak widać różne serwisy róznie traktują serwis gwarancyjny, w moim mailu nic nie ma o poniesienu kosztów transportu, a moze dlatego ze foto-serwis zajmuje sie również serwisem SIGMY a ja własnie o SIGME pytałem.
 
aksoglam  Dołączyła: 28 Cze 2008
Obiektyw został naprawiony właściwie od reki w Apollo na podstawie rachunku zakupu z USA. :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach