Nikon D700 | Nikon D90 | S24-70/2.8 | N35/1.8 | S50/1.4 | N50/1.8 | S70-200/2.8 | Metz 48 AF-1
http://koltunik.com
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
return isLBA ? lematDady() : piwkoWPoznaniu();
D700
Asahi napisał/a:i jest to obiektyw z rodzaju tych, ktore ja okreslam mianem kreatywnych.
K7+18-55 WR+kit 2 + 540FGZ+*50-135 f 2,8 sdm+ 28-70 f 4+ FA 50 f1.4 + A 50 f 1,4 +K 50 f 1,4 +M 50 f 1,4 + Pentax 35mm f2 + Tamron 17-50 f2,8 +43 mm limited
pokaz mi obiektyw ktory na f4 przy 10mm nie aberruje i to na takim motywie (liscie i galazki pod swiatlo).Blesso napisał/a:To drzewko z ostatniej fotki lekko aberuje.
zalezy czy rzucam prawa, czy lewa reka a w pomieszczeniach rzucam troche lzej, bo nie chce zeby sie zepsula o scianeBlesso napisał/a:jak z predkoscia tej 10-20 szczegolnie w ciemnych pomieszczeniach?
bo na co tu narzekac? Wystarczy popatrzec na parametry obiektywu i mniej wiecej wiadomo czego mozna sie spodziewac. Jesli ktos oczekuje od 10mm na pelnej dziurze obrazu wolnego od aberracji chromatycznych i chce tym obiektywem fotografowac cos, co sie szybko przemieszcza w ciemnych pomieszczeniach (bo tylko tak potrafie zinterpretowac pytanie kolegi Blesso, ) to raczej musi poszukac czegos innego (tylko czego?).Jurek napisał/a:Używam tej Sigmy od prawie roku i nie narzekam
Drogi mej nie wytyczy
Ni głos werbla, ni cytry,
Póki starczy mi siły,
Idę po pół litry . . . . Kuszelas
Rzepnica←≈→Bytów
Asahi napisał/a:moje nowe "dziecko", Sigma 10-20
Blesso napisał/a:u mnie lewa reka sluzy prawie wylacznie do podcierania
Blesso napisał/a:mialem na mysli ciemne pomieszczenie i obiekt znajdujacy sie 1-2m od nas w pozycji " tanczaco-zroznicowanej
K7+18-55 WR+kit 2 + 540FGZ+*50-135 f 2,8 sdm+ 28-70 f 4+ FA 50 f1.4 + A 50 f 1,4 +K 50 f 1,4 +M 50 f 1,4 + Pentax 35mm f2 + Tamron 17-50 f2,8 +43 mm limited
tez tak kiedys myslalem, przejzyj zdjecia w necie z tego, lub podobnych obiektywow. Wbrew pozorom, ich zastosowanie, moze byc duzo szersze, jedynym ograniczeniem jest pomyslowosc fotografujacego. Oczywiscie teoretycznie, mozna tak powiedziec o kazdym obiektywie, ale tylko teoretycznie. Bardzo szeroki kat pozwala na zrobienie zdjecia obiektu z kazdej odleglosci, tele juz nie.specmisiek napisał/a:Twoje ,,nowe dziecko" najbardziej pasuje do wycieczek ,,po kościołach i katedrach
mam wystarczajaco duzo jasnych obiektywow, wiec dla mnie nie jest to argument. W pomieszczeniach bez lampy moge fotografowac chocby sigma 30/1.4, a na zewnatrz to swiatlo mi w zupelnosci wystarczy. Sigma 10-20 nie jest raczej obiektywem, ktory zostal stworzony do fotografowania ruszajacych sie modeli w pomieszczeniach. A do samej architektury wnetrz uzyje dluzszych czasow naswietlania.specmisiek napisał/a:
Mi tylko jak widzę w Twoim ,,nowym dzieciaku" nie pasuje jedynie światło..
to nie to samo, zaden program nie jest w stanie "doprodukowac" przestrzeni ktorej na zdjeciu z obiektywu standardowego nie ma, moze ja jedynie znieksztalcic.specmisiek napisał/a:widziałem niedawno ciekawe zdjęcia ze ślubu-gdzie ładne efekty osiągnięto standardowym obiektywem i Photoshopem-aż po efekt ,,rybiego oka"
Jurek napisał/a:Na codzień fotografuję tym obiektywem wnętrza.
Canon Eos 5D MkII, 580 EXII, Ef 24 1.4, Ef 85 1.8, Ef 50 1.8 i dobre chęci.
K7+18-55 WR+kit 2 + 540FGZ+*50-135 f 2,8 sdm+ 28-70 f 4+ FA 50 f1.4 + A 50 f 1,4 +K 50 f 1,4 +M 50 f 1,4 + Pentax 35mm f2 + Tamron 17-50 f2,8 +43 mm limited
tez jest fajny, ale drozszy, no i wezszy o te 2mm. Jak juz kupowalem szerokokatny, to chcialem najszerszy jaki jest i jak na razie nie zaluje. S 10-20 jest o tyle fajna, ze jak zaczniesz przechylac aparat to efekty sa prawie jak z fiszaja. Oczywiscie jak sie fotografuje architekture "na powaznie", trzeba na to uwazac, ale daje to mozliwosci fajnej zabawy tak, "just for fun" pare przykladow:specmisiek napisał/a:A co sądzisz o Pentaxie 12-24 f4?
Asahi napisał/a:S 10-20 jest o tyle fajna, ze jak zaczniesz przechylac aparat to efekty sa prawie jak z fiszaja.
K-1, K-3, MZ-3, ME Super, IRIX 11/4, D-FA 21/2.4 Ltd, FA31/1.8 Ltd, FA50/1.4, FA77/1.8 Ltd, FA80-320...
OK, OK wiem, wiem, ale Sigma powoduje ladne dystorsje (nie mylic z torsjami ) i dlatego tak napisalem "prawie" a prawie jak wiadomo...Samp napisał/a:Ależ skąd?
Jedynie zbiegi perspektywiczne są bardziej wyeksponowane, ale z fiszajem nie ma to nic wspólnego.
Sigma 10-20 to obiektyw rektilinearny - i po przechyleniu aparatu takowym pozostaje.
Asahi napisał/a:Sigma powoduje ladne dystorsje (nie mylic z torsjami ) i dlatego tak napisalem
K-1, K-3, MZ-3, ME Super, IRIX 11/4, D-FA 21/2.4 Ltd, FA31/1.8 Ltd, FA50/1.4, FA77/1.8 Ltd, FA80-320...
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl