Ż jest P... p.
Stormtrooper's K-x
Soccer mom's V1
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Fafniak napisał/a:W cmyku - ? !!!
Ale jazda.....
Ja się nie wypowiadam.....wiem ze z cmykiem sa niezle jazdy...ale przy druku nie ma wyjscia.....
Ale do labu sRGB lub AdobeRGB (ale chyba sRGB lepsze)
Michu napisał/a:Zorzykowi chodziło zapewno o coś innego. Sam operując na liczbach w plikach RGB mam w Szopie ustawiony podgląd wartości liczbowych z CMYKa.
Ż jest P... p.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
JN napisał/a:kurde, chciałbym mieć takie problemy....
Ż jest P... p.
zorzyk napisał/a:A w przypadku moich zdjęć (albo ogólniej - amatorsko obrobiobionych) to coś jest zawsze "nie tak"
LX + K50/1,4
GALERIA I - SPINNERSLIFE
GALERIA II - SPINNERSTRAP
zorzyk napisał/a:No - to ja Wy to robicie?
- na oko - znaczy, żeby było ładnie,
- na auto - znaczy, autolevels
- na cyfrę - znaczy korekcja liczbowa w CMYKu?
....
... czyli - jak?
Moja odpowedź - na oko. Ale nie jestem zadowolony, próbuję czytać Dana Margulisa, ale czytać (nawet ze zrozumieniem) to jedno, a stosować (skutecznie i efektywnie) - to drugie.
l_uka napisał/a:to ja się podlacze - jak to jest z CMYKiem: niby się marudzi ze sRGB to taka ograniczona przestrzen, ze AdobeRGB jest kul i w ogole, a tu jakis Margulis wyjezdza z korekcja kolorow w CMYKu, ktory przeciez duzej czesci kolorow nawet nie potrafi wyswietlic? no to jak to jest - robic korekcje w CMYKu i do labu slac w sRGB?
Fafniak napisał/a:W cmyku - ? !!!
Ale jazda.....
Ja się nie wypowiadam.....wiem ze z cmykiem sa niezle jazdy...ale przy druku nie ma wyjscia.....
Ale do labu sRGB lub AdobeRGB (ale chyba sRGB lepsze)
Michu napisał/a:Zorzykowi chodziło zapewno o coś innego. Sam operując na liczbach w plikach RGB mam w Szopie ustawiony podgląd wartości liczbowych z CMYKa. Po prostu bardziej orientuję się w tej przestrzeni. Albo za tępy jestem, by zapamiętać wartości RGB.
Michu napisał/a:Mnie irytuje coś innego. Udało mi się ostatnio strzelić małą sesję. Po wywołaniu RAWów obrobiłem je wg. wartości liczbowych i rzeczywiście - prezentowały się zadawalająco. Poczym zachciało mi się jedno z nich umieścić w necie i tu porażka. Monitor, na którym pracowałem, to CRT skalibrowana pod wydruk. Natomiast netowy LCD ma na odczepnego wrzucony profil sRGB i kolorystycznie rozjaśnia całe zdjęcie o jakieś 10-15 punktów o wypraniu kolorów nie wspominając. Ja mam pewność, że zdjęcie to wrzucone do labu czy na offset wyjdzie tak, jak powinno. Ale każdy patrząc na to w necie będzie marudził o saturacji i podbiciu kolorów.
cotti napisał/a:Generalnie, korekcja liczbowa jest banalna. Jak już się poczuje krzywe, to jest zupełny odlot, aczkolwiek, najłatwiej ją robić w CMYK... ale jeśli ma się już RGB? no i Margulis gdzieś wspomina, że o ile przejście RGB -> CMYK w sumie nie jest strasznie stratne, to z powrotem, należałoby przechodzić przez LAB.
CytatI, mam podobne problemy - ponieważ na moim monitorze fota dobrze wygląda, ale... wstawiam na www i ludzie nie widzą... bo zdjęcie za ciemne np. podczas, kiedy ja to dobrze widzę :( frustracja i bezsilność czasami mnie ogarnia, że nie mogę tak pokazać, jakbym chciała... tutaj jest przewaga zwykłej odbitki/wydruku z labu - przynajmniej wszyscy (nie mówimy o daltonistach) widzą tak samo.
zorzyk napisał/a:No to pooglądajcie moje dzieła na w mojej galeryjce. Mimo, że one są na tyle OK, że je mogę pokazać, to jednak ideał to nie jest.... (w cieniach drzew za dużo czerwono-żóltego, raczej za duży kontrast itd. itp.)
CytatA mój ulubieniec to między innymi Norman Koren szczególnie to zdjęcie gór odbitych w stawie...
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
cotti napisał/a:Już się tłumaczę, o co mi chodziło, właściwie zacytuję, gdyż wczoraj nie dość dokładnie się wyraziłam, a wręcz, przekręciłam fakty :(
"... W PS konwersja z RGB do CMYK funkcjonuje bez zarzutu, o ile wcześniej dokonano poprawnej korekcji kolorów, podczas, gdy konwersja odwrotna, z CMYK do RGB, kończy się zazwyczaj spłaszczeniem kolorów. (...) Aby skompensować niedostatki konwersji z CMYK do RGB użyj jakiegoś kroku pośredniego, wykonanego na przykład w przestrzeni LAB."
Cytat"..Kanały RGB w porównaniu do swoich odpowiedników CMY, mają więcej szczegółow w światłach"
Cytat"Zdjęcia, dla których finalnym, zamierzonym trybej jest RGB, z reguły mogą być z powodzeniem obrabiane wyłącznie w RGB. Wyjątkiem są tu obrazy, w których największe znaczenie mają szczegóły w cieniach".
CytatI, jeszcze moje pytanie, wątpliwość. Większość mojego materiału foto, skanuję samodzielnie na skanerze, oferującym skanowanie w trybie i RGB, i CMYK. Wobec czego, jaki wybór jest słuszniejszy?
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:Bez odpowiedniego wzorca - tu polecam tablice Hartmanna - operowanie na samych wartosciach liczbowych jest rowniez obrobka "na oko"
sylwiusz napisał/a:Jak juz pisalem - kwestia kalibracji - przede wszystkim gammy monitora.
sylwiusz napisał/a:Nigdy nie zaobserwowalem splaszczenia kolorow przy konwersji z CMYK na RGB, pracuje na notorycznie kalibrowanym Barco Personal Calibrator, ktory dosc malo przeklamuje kolory
sylwiusz napisał/a:Transformaty PSa sa bardzo dokladne, smialo mozesz skanowac w RGB. Jednak jesli to material pod offset to skanowanie w CMYKu ma o tyle sens, ze mozesz w programie do skanowania zrobic wstepna obrobke w tej przestrzeni barwnej, bedzie latwiej.
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Michu napisał/a:Skanowanie w CMYKu nie ma żadnego sensu. Po prostu skaner to - podobnie jak monitor - maszyna o addytywnym tworzeniu barw, dlatego skanuje i tak w RGB, później jedynie samodzielnie dokonuje separacji. A w takim układzie, stanowczo wolę dokonywać tego w Szopie, gdzie mam pełną kontrolę nad tym procesem.
Piotrek
KX i jeszcze więcej nowszych lustrzanek, cyfranek, cyfrówek...
P30T, MZ-3, Ds, K20D, 40/2.8 Limited, 50/2, Zenitar, 135/3.5, 18-55, 28-105 IF&AL, 80-320, Optio 60, Metz 48AF-1 digital.
Michu napisał/a:Delikatnie powiedziawszy nie bardzo Sylwiusz. Korekcja na wartościach liczbowych jest jedynym sposobem na 100% powtarzalność korekcji. I nie ma nic wspólnego z kalibracjami monitora i tym podobnymi hokusami-pokusami. Po prostu 10% cyanu to 10% cyanu bez względu na to, jak masz skalibrowany monitor i wykopany w kosmos profil ICC. Czerń zawsze będzie wynosiła na zdjęciu 80/70/70/70 a biel 5/2/2/0. O wiele częściej spotykałem się z sytuacją, gdy wartość 80/70/70/70 i 70/0/0/100 na monitorze wyglądały identycznie a w druku wychodził koszmar. Tylko i wyłącznie korekta liczbowa daje Ci pewność i powtarzalność wyników.
CytatKolejne nieporozumienie. Co z tego, że masz fenomenalnie skalibrowany monitor i jest on w stanie pokazać nawet przestrzń Adobe RGB, jeśli zdjęcie umieszczasz w galerii netowej i ze wsząd sypią się gromy "o fatalnych kolorach i saturacji ;-P " Jeśli odpiszesz, że masz skalibrowany monitor i jest OKO, to Cię żywcem zjedzą.
CytatZresztą nie uważasz, że owych profili w takim układzie trochę Ci przybywa?
Jeden pod maszynę offsetową, drugi do labu, trzeci pod internet...
sylwiusz napisał/a:CMYK nie przy kżdym kolorze jest gorszy od RGB. Z pewnością lepiej oddaje odcienie żółtego. I tu może nastąpić spadek jakości.
sylwiusz napisał/a:Skanowanie w CMYKu nie ma żadnego sensu. Po prostu skaner to - podobnie jak monitor - maszyna o addytywnym tworzeniu barw, dlatego skanuje i tak w RGB, później jedynie samodzielnie dokonuje separacji. A w takim układzie, stanowczo wolę dokonywać tego w Szopie, gdzie mam pełną kontrolę nad tym procesem.
Piotrek napisał/a:Skanowanie w CMYKu ma sens jeżeli korzystasz z Crossfielda. Co prawda wygląda toto jak tokarka a ostrość ustawiana jest ręcznie, ma to z 15 albo więcej lat i kosztuje toto grube pieniądze ale takiej jakości nie uzyskasz nawet na najnowszych bębnach. Korekcja kolorów (w CMYKu - żeby nie było) jest znakomicie rozwiązana - jeden warunek - Hartmanna musisz znać na pamięć.
Pozdrowienia
Sylwek
ME Super black, M 28/2.8, M 50/1.4, M 50/4 macro, M 75-150/4
A
Minolta Hi-matic F
sylwiusz napisał/a:Wszystko pieknie, ale skad bedziesz wiedzial, jak docelowo wyjdzie kolor, nie majac wzorca? W ten sposob sugerujesz, ze znasz na pamiec jak wygladaja wszystkie kombinacje CMYK, tak wiec wracamy do punktu wyjscia - czyli obrobki "na oko".
CytatTo niestety nie kwestia Twojego skalibrowanego monitora, bo to nie ma nic do rzecz, tylko kalibracji u nich. Jesli chca ogladac kolory takie jak powinny byc niech skalibruja sobie monitor i uzywaja przegladarki obslugujacej profile ICC. Nie ma innego wyjscia, nie ma zlotego srodka na to.
sylwiusz napisał/a:No tos mnie ubawil Jesli juz bawimy się w offset to celowo uzywamy Adobe RGB - zalaczam jak się ma profil Euroscale Coated 2 (czyli popularny profil CMYK o dosc szerokim gamucie) do Adobe RGB (na szaro).
sylwiusz napisał/a:Tu się zgodze z Toba, jednak jesli jest dobre oprogramowanie do skanera (np. dolaczane do bebnowego Scanview odpowiadalo mi), to mozna od razu zrobic korekty poslugujac się modelem CMYK - wiekszosc detepowcow lubi raczej robic korekty kolorystyczne w CMYKu, bo po co w RGB, skoro i tak potem wszystko przy konwersji moze pojsc w diably?
sylwiusz napisał/a:wiekszosc detepowcow lubi raczej robic korekty kolorystyczne w CMYKu, bo po co w RGB, skoro i tak potem wszystko przy konwersji moze pojsc w diably?
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Michu napisał/a:Crossfield.
Panowie - fantazjujemy, czy trzymamy się ziemi?
Piotrek
KX i jeszcze więcej nowszych lustrzanek, cyfranek, cyfrówek...
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl