sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
wykonanie/prowadzenie strony internetowej miasteczka
Nie wdając się w szczegóły mam propozcyję zaprojektowania i prowadzenia/aktualizowania strony miasteczka. Mam już wstępny szkic a strona oparta byłaby o CMSa typu Drupal (przy okazji spytam czy ktoś ma jakąś wiedze na tematy CMSowe - chodzi mi przede wszystkim jak to się sprawdza w praniu). Miałbym to wykonać na umowę zlecenie, ale nie mam pojęcia jak to wycenić - tak zaprojektowanie jak i późniejsze prowadzenie. Help! Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :-)
 
rysiekll  Dołączył: 10 Maj 2007
Co prawda nie "robię" stron zawodowo, ale prowadzę stronę swojego projektu właśnie na drupalu. Jeśli nie miałeś do tej pory do czynienia z CMS'em w praktyce, to weź pod uwagę niemało czasu na zapoznanie się z nim, funkcjonalność, dodatki (!), "skórka" ... a właśnie, piszesz że masz własny szkic, w takim razie być może będziesz musiał stworzyć własną lub przystosować obcą "skórkę" ... IMO to będzie część która zajmie Ci najwięcej czasu, reszta przyjdzie sama. Jak już wszystko zrobisz to prowadzenie "serwisu" jest już naprawdę przyjemne.

Aha ... co do wyceny ... :mrgreen: sam zawsze mam z tym problem, chociaż nie powinienem ze względu na profesję. Jeżeli chcesz osiągnąć zadowalające Ciebie efekty (nie robisz na odwal się), to licz się z tym że troszkę Ci zejdzie ... z jednej strony sporo czasu, z drugiej strony może jakaś konkurencja, która zrobiłaby to szybciej (?) ... inna sprawa to późniejsze prowadzenie serwisu, przecież nie będziesz tego robił za darmo.

Najlepiej przeliczyć sobie godzinówki, posiłkuj się czasem który już nad tym tematem spędziłeś. I zawsze weź pod uwagę jakiś narzut :mrgreen:
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
rysiekll, dzięki za odp. :) Jeśli chodzi o szkic to miałem bardziej na myśli merytoryczny niż graficzny ;-) Na początek chciałbym oprzeć na jakiejś gotowej skórce (jednakowoż z własnym logo itp.) ucząc się co i jak - z czasem dostosowując ją pod projekt.

rysiekll napisał/a:
Jak już wszystko zrobisz to prowadzenie "serwisu" jest już naprawdę przyjemne.

Też mam taką nadzięję :mrgreen: Chciałbym, oprócz informacji Urzędu Gminy, zamieszczać też relacje z imprez, prowadzić galerie, może w przypadku występu gwiazd lub "gwiazd" ;-) przeprowadzać mini-wywiady itd. itp.
 
rysiekll  Dołączył: 10 Maj 2007
sołtys, jeśli chcesz troszkę "pochodzić" po projekcie odezwij się na e-mail, zawsze lepiej zobaczyć coś co działa.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
rysiekll, o fajnie. Dzięki. Odezwe się (po pracy) Wczoraj troche "chodziłem" po stronce opratej na WordPress jako admin tylko, że nie miałem dostępu do serwera, na której chodzi strona więc nie mogłem sobie doinstalować skórek itd. jednakowoż tak patrząc na przykładowe skórki jak i strony to jednak te "drupalowe" podobają mnie się bardziej - ciekawe jak z moderowaniem, bo to WordPressowe imho wygodne dość.

Jeszcze co do wyceny - poszukałem troche i rzeczywiście polecają wyceniać wg stawki godzinowej ... tylko jak wycenić tę godzinę :roll:
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
sołtys napisał/a:
tylko jak wycenić tę godzinę

McDonald's x20? :evilsmile:
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
l_uka, :lol: :lol: :lol: :-B
 
cezarc  Dołączył: 21 Sie 2006
Niedawno miałem podobny dylemat i wybrałem joomlę, ze względu na popularność, dostępność materiałów i mnóstwo komponentów. I darmowość :-)
Jeśli chodzi o wycenę, to zakładając, że się już wiedzę posiadło, średnio rozbudowany serwis na darmowym CMS można by chyba zrobić za ok. 1500-2000 zł. Do swoich kalkukacji przyjmuję cenę za godzinę 50 zł, z tym, że podchodzę do tego elastycznie, żeby nie przegiąć w żadną stronę. Ceny bez VAT.
Jeśli chciałbyś o coś podpytać, pisz na PW
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ok, temat powraca tylko troche w inszej formie. Propozycja jest aktualna tylko, że strona jest jakby gotowa tylko nie wypełniona treścią i miałbym ją aktualizować, zbierać informacje, dodawać zdjęcia itd. itp. (m.in. z gminy i podległych urzędów itd. .. informacji jest sporo, choćby wczoraj byłoby kilka tematów do wpisania, bo co chwile jakieś inwestycje albo się zaczynają albo są na wykończeniu) .. mają zaproponować cenę (domyślam się, że to kokosy nie będą, ale zawsze troche grosza wpadnie). Oczywiście nie chcę zdzierać, ale chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia .. napewno trzeba policzyć mniej niż jakbym miał wykonać całą stronę, ale też w sumie ciężko określić ile takie aktualizowanie zajęłoby mi czasu - w sumie to też troche zależno co akurat dzieje się w mieście chociaż na początku napewno więcej pracy będzie, bo trzeba stronę uzupełnić o podstawowe dane ... nom :roll:
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
sołtys napisał/a:
ale też w sumie ciężko określić ile takie aktualizowanie zajęłoby mi czasu

to zależy, czy stronka stoi na jakimś CMSie czy to własnoręcznie wydziergane HTMLe ;-)
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
opiszon, wykupiony CMS ... ale nie wiem dokładnie jaki .. chyba autorski jakiś :roll:
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
no to jak CMS to dużo czasu nie powinno zajmować, choć nigdy nie wiadomo co tam autor wymyślił, skoro autorski :-|

co do cen się nie wypowiadam, bo ja w trochę innej gałęzi tej branży siedzę :-)
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
opiszon, hmmmmm .......... yyy ... :roll: .... no ok, dzięki :roll: :-B
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
sołtys napisał/a:
hmmmmm .......... yyy .

sołtys, wiem że nie pomogłem z ceną, to nie było moim zamiarem :-)
chciałem tylko pomóc w odpowiedzi na dręczącą cię kwestię tego ile czasu zajmie aktualizacja

może tak - wstawienie tekstu do CMSa, powinna się sprowadzić do utworzenia nowego postu w dziale, przy pomocy 1 kliknięcia, potem dodanie sformatowanego htmla (ewentualnie formatowanie we wbudowanym w CMS'a edytorze)
zakładając że CMS jest dobrze zrobiony oczywiście
to nie powinno zająć więcej niż kilka minut, jeżeli dostajesz już gotowy tekst


no pozostaje jeszcze kwestia galerii zdjęciowych (skoro to strona władz samorządowych, to może być tego dużo)
tu czas stworzenia może być różny, w zależności od tego czy cms posiada jakiś silnik galeriowy, czy nie - jeżeli ma, to twój czas powinien ograniczyć się do wgrania fotek na serwer i dodania jakiś opisów - pewnie z kilkanaście minut na taką galerię

jeżeli nie ma wbudowanych galerii, no to będziesz pewnie musiał robić sam w jakimś simpleviewerze i zagnieżdżać na stronce - no tu już pewnie wiesz ile to może zająć
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
opiszon, wiesz - pod pojęciem "dręczącej kwestii czasowej" rozchodzi mi się raczej o to, że wartością zmienną jest ilości materiału do wprowadzenia, bo sama czynność wstawiania zdjęć czy tekstu jest można powiedzieć bliższe wartości constans (po opanowaniu mechanizmów wstawiania). Na początku pewnie będzie tego duuużo więcej niż później :roll: ... bo na czym polega wstawianie zdjęć czy tekstu w CMSie to wiem.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Cytat
bo na czym polega wstawianie zdjęć czy tekstu w CMSie to wiem.

ok ok. nie zrozumiałem intencji pytania po prostu

my fault :-B
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
opiszon, dzięki mimo wszystko za zainteresowanie wątkiem i odpowiedzi :-B :-B :-B
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Mechasnik samochdowy bierze 55pln/godzinę.

Może spróbuj tak sie umówić, że pierwsze 1-2 miesiące robisz za jakąś kwotę [własnie po to, aby zobaczyc ile czasu Ci to zajmie], ale z późniejsza możliwością korekcji płacy - tak, żeby nie wyszło, że dostajesz ileś tam, a okaże się, że musisz nad tym ślęczeć 3x w tygodniu po 3h za 100pln/miesiąc.

I jak to będzie? Na umowę zlecenie? Weź pod uwagę jeszcze podatek [i cos jeszcze??].
 

Radzik  Dołączył: 24 Lip 2006
Osobiście prowadzę taki serwis: http://lubartow24.pl/

Tworzony od podstaw na autorskim CMSie udostępnionym przez jedną z lokalnych firm i dostosowanym specjalnie do serwisu.

Przygotuj się, ze CMS nie wystarczy. Co chwile pojawiają się nowe pomysły i CMS trzeba modyfikować. Ja CMS modyfikuje sam. Ty będziesz pewnie zdany na zewnętrzną firmę.

Co do zbierania informacji: Część pewnie dostaniesz od Urzędu w formie półgotowej. Ale część pewnie zechcą abyś napisał sam.

Jeśli miał byś relacjonować okoliczne wydarzenia to przygotuj się, że zabierze Ci to sporo czasu. Nie tyle pisanie o nich a sama obecność na nich, fotografowanie, obróbka zdjęć. Sporo wieczorów i weekendów możesz przez to mieć zajętych. Zapomnij, że to praca którą można "odwalić" w dowolnych godzinach.

Przy takim serwisie nie można się nudzić ;) Zawsze można coś poprawić/udoskonalić/dodać


Jak się rozliczać? nie wiem... Może jakaś wierszówka? ustalona cena za: x słów, zdjęcie...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach