Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Można też udać się do ślusarza (lub tokarki jak ktoś ma ;-) ) i wytoczyć ze stali taki stożek jak ma normalny akumulator. Potem wyciąć/pociąć go aby miał możliwie najwiekszą powierzchnię styku z końcówkami na akumulatorze. Przy odrobinie smykałki da się to zrobić i bedziesz miał nienaruszony akumulator i przejściówkę na przyszłość.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Gwiazdor, no właśnie, ja się zastanawiam, czy można takie coś gdzieś kupić, czy trzeba dawać do toczenia :?:
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
W życiu takiego czegoś nie widziałem. Pewnie dlatego, że akumulatory nie są drogie i lepiej kupć "dedykowany" niż robić taka prowizorkę. :-?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Gwiazdor napisał/a:
akumulatory nie są drogie

punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :-)
skoro mam akumulator, sprawny, to bez sensu kupować nowy, dedykowany

300zł drogą nie chodzi - jakby nie było, trzeba się sporo napracować na taki nowy akumulator
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
opiszon, zgoda, ale ty masz sytuację nietypową. Bo ja mam jeden akumulator i tyle. :-) Gorzej, jesli będe miał dwa auta i w każdym inny standart. ;-)
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Gwiazdor napisał/a:
Bo ja mam jeden akumulator i tyle. :-) Gorzej, jesli będe miał dwa auta i w każdym inny standart. ;-)
no i tak było u mnie - ojciec ford, ja skoda, i 2 akumulatory nowe, oba do forda :-|

ale jakoś sobie poradzimy - wychodzi na to, że trzeba będzie dosztukować klemy od forda, i będę miał skodę z fordowskim systemem zasilania
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
A masz przewody przykręcone do klem, czy zalane.

Bo moze najprościej będzie zminić klemy. Jak masz przykręcane to stare zostanawiasz na wypadek zmiany aku. Jak zalane to obcinasz i w przyszłości kupujsz nowe, np. mosiężne na bolce stożkowe.

Jak poarę lat temu zmieniałem to klemy drogie nie były. A i prowizorka mniejsza.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
radek_m, to będzie chyba jedyne wyjście, ale się zastanawiam czy po prostu nie przykręcić nowych klem do starych w jakiś sposób i w przyszłości po prostu odkręcić nowe :-)
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
A klemy obecne masz przykręcane ?
Jak tak, to co za problem.

Zmieniaj klemy i nie kombinuj. Zwłaszcza luźno dydnająca dodatkowa klema + jest niezbyt bezpieczna. A przejściówka w posu8kiwaną stronęmoże być nieosiągalna - kweestaia skali. Po prostu większość producentów używa aku i klem stożkowych i dla tego z nich jest przejściówka na std. forda

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach