K100D + FA 35/2 | Super A + SMC-A 50/1.7
gorky napisał/a:Tak czytam najnowsze watki na gieldzie i zastanawiam sie co ludzi z tymi 50kami naszlo - ja sie jakos nie moge przekonac do tej ogniskowej.
http://www.krysiak.biz/ http://grendel.maxmodels.pl the most important equipment in your bag is your attitude
Grendel napisał/a:Kiedyś przeczytałem w jakimś artykule że 50 jest uznawane za szkło standardowe bo... "to taka okrągła liczba i prościej się do niej odnosi".
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
słoiki z pokrywkami..
K-r,t17-50,smc-f50/1.7,P50-200,S10-20,tak135,dcr250,44m-4,w10, marumi cpl 67mm
dagio napisał/a:faktyczne pole widzenia nieruchomego oka jest mizerne i to bardzo, postrzegamy swiat dookola wlasnie dzieki zjawisku fiksacji, czyli nieznacznych ruchow trwajacych ulamki sekund, ktore "odswiezaja" nam obraz z wiekszej powierzchni bez przerwy. Zaburzenie fiksacji lub dlugotrwale wymuszenie spoczynku oka, prowadzi do bardzo szybkiego jego zmeczenia
Canon zły oraz K-7, MZ-30, SF7, ME, Spotmatic, Tessar 50/2.8, Kijew 60
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
Aparaty szczęścia nie dają...
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
dagio napisał/a:to w przyblizeniu przekatna klatki 35mm
Grendel napisał/a:Przecież człowiek z założenia widzi obuocznie i generalnie widzi dużo więcej niż daje 50mm. Poza tym, pole widzenia nie jest prostokątne (czy kwadratowe).
dagio napisał/a:Trzeba tu uscislic, ze faktyczne pole widzenia nieruchomego oka jest mizerne i to bardzo, postrzegamy swiat dookola wlasnie dzieki zjawisku fiksacji, czyli nieznacznych ruchow trwajacych ulamki sekund, ktore "odswiezaja" nam obraz z wiekszej powierzchni bez przerwy. Zaburzenie fiksacji lub dlugotrwale wymuszenie spoczynku oka, prowadzi do bardzo szybkiego jego zmeczenia.
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
Pozdrawiam
dagio napisał/a:Zakladajac, ze mamy aparat na film 35mm, mamy w nim matowke z powiekszeniem w okolicach 1x (0.95x czy cos) i zakladajac na ten aparat obiektyw 50mm, to praktycznie nie wystepuje efekt powiekszania/zmniejszania obrazu, jest tylko ograniczenie kadrem. Tak to przynajmniej wyglada jak podpinam 50mm do MESuper...
"Les adultes sont déserteurs" - L'enfance, J. Brel
"Dorośli są dezerterami" - L'enfance (Dzieciństwo), J. Brel
CytatTak, uwielbiam ten efekt w MESuper: zakładam 50, przykładam oko do wizjera, otwieram drugie oko i widzę jeden obraz, a nie "złamany" faktem, że obraz w wizjerze jest mniejszy, czy coś.
CytatA co do meritum, to nie chodzi tu przypadkiem o to, że łatwiej zrobić jasny i ostry obiektyw 50 mm. niż inny? I w związku z tym do lustrzanek dokładano dawniej pięćdziesiątki jako "szkło kitowe"? I tak zostało to standardem?
Moje zdjęcia pozostają amatorskie ze względu na szumy na wysokim ISO i brak AF
PiotrR napisał/a:Tak, uwielbiam ten efekt w MESuper: zakładam 50, przykładam oko do wizjera, otwieram drugie oko i widzę jeden obraz, a nie "złamany" faktem, że obraz w wizjerze jest mniejszy, czy coś.
Sprzęt nie jest ważny. Ważne są zdjęcia.
Ze swoich nigdy nie jestem zadowolony.
Stachu napisał/a:
No to co? Przecież oko musi mieć jakiś kąt widzenia.
http://www.krysiak.biz/ http://grendel.maxmodels.pl the most important equipment in your bag is your attitude
Grendel napisał/a:Mnie prędzej ogniskowa prawego oka wychodzi na 70mm niż na 50 ;)
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl