matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
Kuzyn Mygosi, PiotrR, Przemekbelch, o ile dobrze pamiętam to był jeszcze DB7 i na 4 biegu Clarcson ruszył i dociągnął go do ciut ponad 200km/h, chciał jeszcze, ale pas się skończył ;-)
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Czy naprawdę uważacie, że ruszenie na 4 czy 5 biegu to taka wielka sztuka? :shock:
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
E no samo ruszenie to nie, ale Aston na 4 ruszył jak większość aut na 1 z mocno wciśniętym gazem ;-) Normalnie to tylko palenie sprzęgła przez dłuższy czas i nic więcej :-P
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Zdano, chodziło też o to, że zmiescił się na długości pasa startowego. To niby sporo, bo chyba ze 2 km, ale jednak osiągnięcie 200km/h wymaga czasu.
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Gwiazdor napisał/a:
chodziło też o to, że zmiescił się na długości pasa startowego

Wiem, oglądałem ten odcinek, taka sztuka dla sztuki ;-)
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Disintegrator napisał/a:
Mygosia , wiem do czego zmierzasz, i mimo iz teoretycznie Twoja krzywa momentu daje Ci pod gorke przewage, to przyjmuje.

Ale jakie masz auto?

Bo ściganie sie i porównywanie dwóch aut ma sens, tylko wtedy kiedy są porównywalne parametry - i silnika i podobna masa.
Wiadomo, że jeśli benzyna ma 2x więcej KMów, to prawdopodobnie i pod górkę sobie poradzi :-P
Może nawet z przyczepką ;)
 
Disintegrator  Dołączył: 06 Lut 2008
1220 kg, 1,8 benzyna, czyli z definicji wolniejszy od diesla...
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Disintegrator, miałem coś Ci napisać, ale dam sobie spokój. Myśl dalej tak jak myślisz... Wróżę Tobie i Twojej Hondzie świetlaną przyszłość. ;-) :-B
 
Disintegrator  Dołączył: 06 Lut 2008
nie jezdze honda.
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Whatever...
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Disintegrator, ale ile KM ;-)
Bo wiesz... mój mechanik miał golfa II z 250 konnym silnikiem :-D
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
mygosia napisał/a:
ale ile KM
Bo wiesz... mój mechanik miał golfa II z 250 konnym silnikiem :-D
Zawsze mnie ciekawiło rozumienie pojęcia "porównywalne parametry". Bo z jednej strony fani ropniaków pieją nad tym, jaki to one mają świetny moment, a z drugiej jak przychodzi do porównań to nagle się na moc przerzucają. Porównajcie sobie osiągi silników benzynowych i diesli o tym samym momencie, albo o takiej samej pojemności i sposobie zasilania (czyli oba doładowane) . Albo o takim samym przyspieszeniu 0-100km/h (lepiej było by 60-120 km/h, ale prawie nikt nie publikuje takich danych :roll: )
 
Kuzyn Mygosi  Dołączył: 08 Wrz 2008
Gwiazdor napisał/a:
pojemności i sposobie zasilania (czyli oba doładowane) . Albo o takim samym przyspieszeniu 0-100km/h (lepiej było by 60-120 km/h, ale prawie nikt nie publikuje takich danych :roll: )

Takie dane są publikowane - patrz katalog np. Renault megane - są wykresy nM/KM , są dane o przysp. 0-100 ... chyba SEAT daje nawet dane dodatkowo 60-120 ... ciekawie prezentuje się silnik 1,4 L w najnowszym Renault Megane (benzyna) o mocy 130 KM i momencie (stałym w dosyć szerokim zakresie) 185 nM ... silnik 1,4 L ! ... pali mniej niż niedoładowana benzyna 1,4 85 KM i ma lepsze osiągi niż silnik 1,6 ze zmiennymi fazami rozrządu !
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Kuzyn Mygosi, ja mówie o przyspieszaniu 60-120 i tym podobne, to przy wyprzedzaniu to się liczy. Dane o mocy/monencie silnika i przyspieszaniu do 100km/h to bez problemu.

Kuzyn Mygosi napisał/a:
silnik 1,4 L ! ... pali mniej niż niedoładowana benzyna 1,4 85 KM i ma lepsze osiągi niż silnik 1,6 ze zmiennymi fazami rozrządu !
Co w tym dziwnego? Ma też lepsze osiągi niż 2.0 TDI. :-P
 

GRZESIO  Dołączył: 05 Mar 2007
przykłady katalogowe:

1,9TDI
105KM/4000
250Nm/1900
0-100km/h 11,8s
v max 192km/h
60-100km/h na 4 biegu: 8,2s
80-120km/h na 5 biegu: 12,1s
Spalanie 5l


1,6FSI
115KM/6000
155Nm/4000
0-100km/h 11,2s
v max 198km/h
60-100km/h na 4 biegu: 11,1s
80-120km/h na 5 biegu: 16,8s
Spalanie 6,6l


Powiem tyle: na mieście lepiej odpowiada mi charakterystyka benzyny, na trasę diesel. :-B
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
GRZESIO, porównaj sobie 1.4TSI 140KM do 2.0TDI 140KM ;-)
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
GRZESIO napisał/a:
1,9TDI
105KM/4000
250Nm/1900

A dlaczego nie taki?
1.9 TDI
110 kW (150 KM)
320 Nm
 

GRZESIO  Dołączył: 05 Mar 2007
matth nie będę się rozdrabniał, porównam BMW330i (258KM) do Skodzinki 2,0 TDI (140KM):
pierwszy 60-100 (4 bieg) 6,6s, drugi 6,6s. 80-120 (5 bieg) pierwszy 11,1s drugi 11,6s.
WIem wiem zaraz ktoś bedzie redukować biegi, to niech redukuje nawet do jedynki i zjeżdza, gonić go nie będę- szkoda paliwa, szkoda chałasować, zresztą nigdzie się nie śpiesze.
W zwykłym uzytkowaniu diesle wcale nie odstają od benzynek, ale biorąc pod uwagę sport to i owszem.
Odemnie EOT i dla wszystkich :-B - dyskusja jest na poziomie dzieci bawiących się w piaskownicy.
 
Disintegrator  Dołączył: 06 Lut 2008
ale kto w benzynie przy 60 zapina 4???? albo 5 przy 80???

przeciez takie porownania nijak maja sie do rzeczywistosci, a jeszcze ktos wyciagnie wniosek ze oktawia 2.0 jest szybsza od 330...
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
GRZESIO, jeśli chodzi o hałas to tdi jest najgorszym przykładem z możliwych :-P

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach