67marek napisał/a:Yeti piszesz jak profesor do przedszkolaka. Fotografuję pejzaż od wielu, wielu lat i doskonale wiem jak się to robi i wiem co chcę osiągnąć.
Fafniak napisał/a:napisze jeszcze raz - nie wiem co to sa obiektywy pejzazowe
Yeti napisał/a:Czy jak oglądasz jakieś dobre zdjęcie krajobrazowe, to natychmiast zadajesz sobie pytanie jakim do licha obiektywem zostało zrobione?
67marek napisał/a:
Mimo tych wad 17-40 jest wręcz idealnym szkłem do pejzażu. Znakomicie ostry i wiernie odwzorowujący barwę. Świetnie sprawuje się przy fotografii pod światło w czym przewyższa swego droższego i młodszego brata EF 16-35mm f/2.8 L USM II.
Można powiedzieć, że to szkło stanowi w jakimś sensie definicję optyki do pejzażu.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Robert napisał/a:dokładnie, myślałem wręcz o zakupie jakiegoś C20d + to szkło, specjalnie dla krajobrazów
Fafniak napisał/a:co do wiernego odworowania barw przez 17-40 to bede mial wlasne zdanie (raczej odrotne od tych zamieszczonych wczesniej) tym bardziej w duecie z c20D
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Fafniak napisał/a:zamieszczalem kiedys zestawienie pentax istD z 16-45 f4 i c20D z 17-40 - dla mnie to co zaproponowal canon to byla zupelna porazka i bynajmniej nei chodzilo tu o kolory/nasycenie velvii
67marek napisał/a:Fafniak faktycznie szkoda, że nie mogę zobaczyć tego porównania, ciekawi mnie.
Barwa w obrazie to kwestia bardzo indywidualnych preferencji i nie zawsze okreslenie "wierne odwzorowanie barw" bedzie znaczyło to samo dla różnych odbiorców. Oczywiście można ustalić określone algorytmy, którymi w sposób powiedzmy "laboratoryjny" zmierzymy tę wiernośc.
Dla mnie w pewnym, ograniczonym zakresie manipulowanie barwą jest jednym ze środków fotograficznego fyrazu. Barwa jest jednak tą składową fotografii w której można łatwo przedobrzyć.
Nie chciał bym na forum Pentaxa wdawać się w dyskusję na temat wyższości jednego systemu nad innym. Z oczywistego względu, że za mało o P wiem.
Moge jednak posłużyć sie linkiem aby zademonstrować jak wspaniale w kwestii koloru sprawuje się duet C20D + 17-40L.
Galeria w linku jest autorstwa mojego kolegi z innego forum.
http://photo.net/photodb/...user_id=2179945
Wiele z tych fotografii wykonanych zostało 20d + 17-40mm
Pentax k20d + S 17-70 + S 50-150 2.8 + + Samyang 8 mm 3.5 + Metz 58 AF-1
Pentax k2 + P-M 50mm 1.4 + Star-D 135 2.8 + Tokina MC 24 mm 2.8
http://www.hobbyipasja.blogspot.com
67marek napisał/a:(...) Na pewno na pierwszy ogień pójdzie 35mm lub 45mm.
Co do filtrów to już wydałem na nie majątek Mam nadzieję, że dadzą się zapiąć do szerokich obiektywów 67 bez winietowania.
67marek napisał/a:(...) Może jakieś "systemowe" miejsce?
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl