dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos napisał/a:
Juz predzej wada fabryczna.
2 rolki z tego samego pudelka. A moze wolanie?

No dobra - tiffy, niestety 60 mega.

Pierwszy - ten niby dobry (ale teraz juz sam nie wiem)

Drugi - z tej samej rolki co szachista. Polar powinien miec taki kolor jak tu
 

Kosmo  Dołączył: 11 Mar 2008
ja kupiłem od Flooda przeterminowane niewiele filmy ASA 1600, zostały w domu - nie zaryzykuję... :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
No dobra - tiffy, niestety 60 mega.

Pierwszy - ten niby dobry (ale teraz juz sam nie wiem)

Drugi - z tej samej rolki co szachista. Polar powinien miec taki kolor jak tu



tak na szybko, moze troche ciemno ale ja tak lubie...



 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
No i pozamiatane. Rentgen srentgen. Kolory idealne. Kiedy ten pieprzony GIMP w koncu bedzie obslugiwal 16-bit. :evil:
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
dzerry, fajne Julek ma samoloty! Fajniejsze niż te auta, więc ostrość żeś źle ustawił :-P
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
Kiedy ten pieprzony GIMP w koncu bedzie obslugiwal 16-bit.


Ha! :evilsmile:
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
OK, juz wiem, co zle robilem - pomrocznosc jasna normalnie. Sam sobie sciagnalem niebieski podczas odwracania. Wrzucilem tiffa do VS i oto co mam prawie z automatu
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
Sam sobie sciagnalem niebieski podczas odwracania.


Probowales nowego sposobu, z przycięciem świateł? Jak nie, zerknij do przyklejonych darkroomu. Jest w zasadzie foolproof :-P
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos napisał/a:
Probowales nowego sposobu, z przycięciem świateł?
Ale ja nie mam PS :-/
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
Ale ja nie mam PS


A trial? Maile zakładasz, to i system przywrócic możesz z ghosta raz czy dwa razy :-P
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
dzerry napisał/a:
na Luton maja chyba jakies hardkorowe skanery.

Skanery do filmow :mrgreen:


sorry, nie moglem sie powstrzymac :-P

[ Dodano: 2009-03-31, 10:05 ]
dzerry napisał/a:
tiffy, niestety 60 mega.

Trza bylo z kompresja zapisac, mialyby polowe tego :-P
 
aldek  Dołączył: 13 Paź 2006
Kurcze, tak przyglądam się tym poodwracanym na różne sposoby skanom, i ciągle w cieniach tę magentę widzę. Światła czyste, ale na tym lotnisku pod samolocikami lub na asfalcie obok szachisty burakowo. Przecież takiego asfaltu nie ma.
Mam minoltę ds4 czwarty rok, i metody niezawodnego usuwania tego buraka się nie dopracowałem. :-(
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
aldek napisał/a:
i ciągle w cieniach tę magentę widzę.


Moze to twoj monitor? :evilsmile:


A tak serio, to byly tylko szybkie odwrotki. 90% zdjec wymaga jeszcze korekty, a ja mam osobistą tendencję do wchodzenia w magentę i czerwień, bo zielonego i cyanu nie znosze ;-)

[ Dodano: 2009-03-31, 10:57 ]
aldek napisał/a:
Mam minoltę ds4 czwarty rok, i metody niezawodnego usuwania tego buraka się nie dopracowałem.


Moze szybka akcja do kazedego zdjecia - CTRL+B, klikasz shadows i green +5?
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
aldek napisał/a:
metody niezawodnego usuwania tego buraka się nie dopracowałem.

Alkos wespol z Dagio opracowali metode - ciecie swiatel (de facto zmiana porporcji miedzy kanalami RGB). U mnie dziala rewleacyjnie :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dan napisał/a:
Alkos wespol z Dagio


I wespół z Danem z tego co Dagio mowił ;-)
 
aldek  Dołączył: 13 Paź 2006
aldek napisał/a:
i ciągle w cieniach tę magentę widzę.


alkos napisał/a:
Moze to twoj monitor? :evilsmile:


Jaki monitor? :-)

A tak na serio, to chyba dlatego mnie to tak boli, że mam w pracy i w domu dobre monitory.
alkos napisał/a:
Moze szybka akcja do kazedego zdjecia - CTRL+B, klikasz shadows i green +5?

Nie, to nie to. Dopracowałem się swojego workflow w Apple Aperture, i efekty mam ostatnio nawet znośne, ale nie są one, niestety, tak powtarzalne. Dlatego w wolnej chwili się na was gapię. Jakbyście jeszcze zupełnie tego buraka won, to może bym do mojego aperture tą metodę (via applescript) przysposobił...
Na razie mam takie bezburakowe efekty:
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
dwa tyodnie temu bylem we francji klisze to tmax 3200 i fuji 1600 na żadnych nie ma żadnych paskow ani innego typu uszkodzen wiezione w bagażu podręcznym. Pudełek anty x-ray nie polecam jak ktoś wyżej napisal wszyscy chcą do nich zajżeć i podkręcają korbkę co zwieksza zadymke.
 

savik  Dołączył: 22 Lis 2008
Znalazłem na stronie kodaka poradnik na temat filmów i rentgenów lotniskowych z 2003 roku:
http://www.kodak.com/glob...b/tib5201.shtml
Warto tam zajrzeć - są przykłady zadymionych klatek.
Faktycznie, piszą, że nie można ich przewozić w głównym bagażu, bo ten jest mocniej prześwietlany niż podręczny.

Sam się zastanawiam jak to będzie, po muszę przylecieć do Polski z 5 naświetlonymi negatywami (Trix i HP5) większość @400, ale jeden chcę forsować do 1600 i o ten bardziej się boję. Ciekawe jak prześwietlanie forsowanego 400@1600 ma się do prześwietlania 1600@1600...
 

thrackan  Dołączył: 08 Lut 2007
Savik, a nie można tych filmów w kieszeniach przenieść przez bramki?
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
savik napisał/a:
Ciekawe jak prześwietlanie forsowanego 400@1600 ma się do prześwietlania 1600@1600...

Istotna jest czulosc nominalna. Im bardziej czuly negatyw, tym teoretycznie wieksze ryzyko zadymienia. A 400-ka naswietlana na 1600 jest po prostu 2 dzialki niedoswietlona :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach