opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Benek napisał/a:
Czyli mamy do czynienia ze sklejaniem HDR-a z potrójnie wywoływanego, jednego RAW-a. Wygodne to jest, ale wiadomo, że lepsze efekty daje sklejanie z trzech RAW-ów.

skąd takie wnioski :?:
to oznacza tylko tyle, że wystarczy nacisnąć raz przycisk

choćby Ned Bunell pisał, że do wykonania HDRa potrzebny jest statyw, ew podparcie, co jasno sugeruje, że wykonywane są 3 zdjęcia, z których robiony jest HDR

[ Dodano: 2009-06-23, 13:26 ]
Cytat
The camera takes the three sequential pictures once you press the shutter button once.

na polski

Aparat wykonuje 3 zdjęcia w sekwencji, po jednokrotnym wciśnięciu spustu.

3 zdjęcia w sekwencji, a nie 1 zdjęcie
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Benek napisał/a:
Czyli mamy do czynienia ze sklejaniem HDR-a z potrójnie wywoływanego, jednego RAW-a.
Nieprawda. Skąd taki wniosek? Przecież ilość zrobionych klatek nie ma nic wspólnego z ilością wciśnięć spustu - inaczej by Ci palec odpadł po 5 sekundach kręcenia filmu.

Nie pamiętam tylko, czy lustro opada pomiędzy poszczególnymi klatkami, czy nie (w przypadku HDR).
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Jarek Dabrowski napisał/a:
Nie pamiętam tylko, czy lustro opada pomiędzy poszczególnymi klatkami, czy nie (w przypadku HDR).

na DPReview znalazłem
Cytat
I think I answered this one, but you can use the mirror lock-up with HDR, but not with exposure bracketing.

więc raczej nie opada, co by było logiczne, bo po coś ten MLU jest ;-)
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Jarek Dabrowski napisał/a:
Nieprawda. Skąd taki wniosek? Przecież ilość zrobionych klatek nie ma nic wspólnego z ilością wciśnięć spustu...


Masz rację.
Zresztą już w k20d jest możliwość pstryknięcia 3-5 zdjęć z bracketingiem, po jednokrotnym naciśnięciu spustu. Lustro podnosi się i opada trzy-(pięcio)krotnie.

Może w k-7 będzie podobnie.
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Benek napisał/a:
Zresztą już w k20d jest możliwość pstryknięcia 3-5 zdjęć z bracketingiem, po jednokrotnym naciśnięciu spustu. Lustro podnosi się i opada trzy-(pięcio)krotnie.

Tylko, że aparat nie dawał ci możliwości złożenia tego automatycznie w HDR, ani nawet nie dostawałeś oprogramowania na komputer do zrobienia tego. Fajna sprawa dla tych, co po prostu widzą, że scena im się nie zmieści lub ledwie mieści i dla poprawy jakości użyją HDR (szczególnie widoczna powinna być poprawa w cieniach, które powinny lepiej oddawać kolory i być mniej zaszumione niż przy tradycyjnym wyciąganiu cieni). No i nie trzeba się bawić na kompie, jeśli zależy ci na rezultacie. Szczególnie, że, jeśli dobrze pamiętam, operuje na pliku RAW (tworzy się taki RAW-HDR, czy wynikowy JPG-HDR?)


Benek napisał/a:
Może w k-7 będzie podobnie.

Jest podobnie, chociaż z przytoczonego przez opiszona fragmentu dla mnie wynika, że blokowanie lustra jest opcjonalne w HDR a niemożliwe w zwykłym bracketingu.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
pawelek-79 napisał/a:
Fajna sprawa dla tych, co po prostu widzą, że scena im się nie zmieści lub ledwie mieści i dla poprawy jakości użyją HDR (szczególnie widoczna powinna być poprawa w cieniach, które powinny lepiej oddawać kolory i być mniej zaszumione niż przy tradycyjnym wyciąganiu cieni).


Tyle tylko, że aby ratować cienie możesz użyć rozbudowanego w k-7 systemu d-range, gdzie masz kilka poziomów wyciągania cieni i przepałów. Po co od razu HDR?!

pawelek-79 napisał/a:
No i nie trzeba się bawić na kompie, jeśli zależy ci na rezultacie. Szczególnie, że, jeśli dobrze pamiętam, operuje na pliku RAW (tworzy się taki RAW-HDR, czy wynikowy JPG-HDR?)


No właśnie, jeśli ci zależy na rezultacie, to zrobisz sobie tradycyjny HDR sklejony z trzech TIFF-ów wywołanych z trzech RAW-ów, na komputerze w domu. Pomijając to, że nawet głupi Photomatix daje ci na pewno więcej możliwości wpływania na ostateczny efekt niż automat w k-7, nie zapominaj że k-7 wypluwa HDR-a w formacie JPEG, a Photomatix może zapisać go w TIFF-ie.

HDR-owanie w k-7 to raczej gadżet. Fajny i miły, ale jednak gadżet. Jeżeli ktoś poważnie chce się zajmować HDR-ami, nie będzie z tego korzystał, tylko zlepiał ręcznie na kompie w Photomatixie, albo innym programiku.
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
Benek napisał/a:
Tyle tylko, że aby ratować cienie możesz użyć rozbudowanego w k-7 d-range, gdzie masz kilka poziomów wyciągania cieni i przepałów. Po co od razu HDR?!

Benek widziałeś gdzieś porównanie kompensacji cieni vs. HDR w K-7? Daj linka.

Benek napisał/a:
HDR-owanie w k-7 to raczej gadżet.

Nie zgodze się. Ja nie mam zamiaru bawić się w HDR na kompie - szkoda mi na to czasu. A z HDR z puszki jak najbardziej bym skorzystał.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Benek napisał/a:
HDR-owanie w k-7 to raczej gadżet. Fajny i miły, ale jednak gadżet. Jeżeli ktoś poważnie chce się zajmować HDR-ami, nie będzie z tego korzystał, tylko zlepiał ręcznie na kompie w Photomatixie, albo innym programiku.

a jeżeli ktoś chce po prostu zrobić sobie widoczek ze statywu o dużej rozpiętości tonalnej i nie ma zamiaru zajmować się na poważnie HDRami (np ja) :?:

dla mnie to super funkcjonalność
im więcej da się zrobić w puszce, tym lepiej
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
Benek napisał/a:
Tyle tylko, że aby ratować cienie możesz użyć rozbudowanego w k-7 systemu d-range, gdzie masz kilka poziomów wyciągania cieni i przepałów.


Ależ pisałem, że wyciąganie cieni nie da tyle, co porządne ich naświetlenie. A że aparat oferuje złożenie tego od razu w jeden obrazek, to bardzo mnie cieszy. Jedyną niedogodnością jest konieczność znalezienia stabilnej podpórki. Fuji nadal górą ;-)
 

elfi  Dołączył: 31 Maj 2009
Tego chyba nie było:
http://ivyjopy.spaces.liv....0&sa=791957174
Klikajcie na następne strony...
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
elfi napisał/a:
Tego chyba nie było:
http://ivyjopy.spaces.live.com/blog/cns


nooo ... WR dodatnio .... bardzo .... gwiazdki jak gwiazdki, trzymają poziom.
 

elfi  Dołączył: 31 Maj 2009
Instrukcja obsługi K7 w języku angielskim :mrgreen:
http://www.scribd.com/doc/16728673/K7-User-Manual

Żeby ściągnąć pełną wersję, trzeba się zalogować na tej stronie ;-)

[ Dodano: 2009-06-24, 08:07 ]
Ponadto Ned Bunell podał, ż e sprzedaż K7 w USA rozpocznie się koło połowy lipca.
 

Janusz Gdula  Dołączył: 08 Gru 2008
Jeśli było to nie bijcie ;)
http://www.youtube.com/watch?v=w2INjV3YIi0
 

grabber  Dołączył: 01 Paź 2007
W K7 mnie najbardziej interesuje korekcja AF uwzgledniajac temp barwowa. Jak dobrze pamietam ma to miec i jesli bedzie dzialalo jak powinno to byc moze zdecyduje sie na K7
 
LDevil  Dołączył: 30 Maj 2007
Na stronie 46 piszą, że czasami wskazania miernika poziomu baterii mogą być niedokładne :)
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
espresso napisał/a:
Coś mi się wydaje że użytkownicy CS3 rawów pentaxowych z K7 nie zobaczą, bo wymaga Camera RAW 5.4....
Zobaczą nawet użytkownicy CS. Hint: DNG.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
espresso napisał/a:
optyczne o to zadbały: http://www.optyczne.pl/19...ja_obsługi.html

no nie do końca, bo u nich to samo co u Neda, czyli tylko 170 pierwszych stron, i trzeba się rejestrować na Scribd, ale to akurat żaden problem
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
espresso napisał/a:
ale DNG nieco wiecej zajmuje...
Robisz pefy, później konwertujesz Adobe DNG Converterem, z kompresją. Zajmie pi razy oko tyle samo co pef.
 

elfi  Dołączył: 31 Maj 2009
Kolejny test z egzemplarza przed produkcyjnego. Autor zaznacza, że w wersji produkcyjnej może byc lepiej (wysokie ISO)
http://www.photographyblo...ntax_k7_review/
Reszta- duże pochwały ;-)

espresso - jeśli załatwisz 20% zniżki, to biorę w ciemno :mrgreen:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach