matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
Odgrzeję starego kotleta ;-)

Do końca sierpnia muszę znaleźć dobrą kombinację negatywu + wołajki na ślub koleżanki. Będę jako drugi i mam swobodę robienia jak chcę :-) Nie byłem i nie będę miał okazji być wcześniej w kościele zobaczyć warunki, ale chcę wykorzystać światło zastane. Obstawiam ISO800-1600, a szkła najjaśniej F2.8

Dan, jakieś nowe wyniki i wnioski z pchanego HP5? Właśnie HP5 + xtol'a planuję wstępnie, ale chcę dość małe ziarno uzyskać i ładne tony w bielach sukni.

Chyba, że jakaś alternatywna mieszanka na zakres 800-1600? Może Neopan? Trixa nie chcę, nigdy mi się nie podobało to co dostawałem.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
matth napisał/a:
wyniki i wnioski z pchanego HP5

Robiłem HP5 na 1600 wołane Fomadon Excel W27 stock - wynik bardzo ładny, niestety mogę stwierdzić tylko na podstawie oględzin negatywu, nie mam teraz czasu na odbitki, lecz nie jest to pierwsza próba, praktycznie cały czas jadę na HP5 i FP4.
 
Anzelm  Dołączył: 03 Kwi 2008
neopan 400@1600 w D76 stocku, przynajmniej u mnie, wyszedł tragicznie
 
kefa  Dołączył: 13 Mar 2008
Mi się hp5 w xtolu nie podoba, z kolei neopan ladnie w nim wychodzi tyle, że nie forsowalem tych filmow. A forsowanie na 1600 to bym chyba sobie odpuścił.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
matth napisał/a:
Nie byłem i nie będę miał okazji być wcześniej w kościele zobaczyć warunki, ale chcę wykorzystać światło zastane.

Jesli mialbym tam nedzne swiatlo z jakichs zarowek, to w ogole odpuscilbym film..

matth napisał/a:
Dan, jakieś nowe wyniki i wnioski z pchanego HP5?

Ostatnio nie forsuje filmow. To co wczesniej Alkos napisal w tym watku jest prawda - lepsze efekty uzyskuje sie naswietlajac nominalnie i podnoszac kontrast w postprocesie.

matth napisał/a:
Właśnie HP5 + xtol'a planuję wstępnie, ale chcę dość małe ziarno uzyskać i ładne tony w bielach sukni.

Ta kombinacja moim zdaniem swietnie nadaje sie do zdjec slubnych, bo daje piekne mocne czernie i jasne biele, a ziarno male.

matth napisał/a:
Może Neopan?

Neopan gubi cienie. To nie jest dobry film do forsowania. Jesli go niedoswietlisz, to z cieni prawie nic nie wyciagniesz. Kto nie wierzy, niech sprawdzi.

matth napisał/a:
Trixa nie chcę, nigdy mi się nie podobało to co dostawałem.

Zrobilem na slubach kilka rolek trixa na 800 w Xtolu i bardzo ladnie wyszedl. Dzieki niedoswietleniu zwieksza sie kontrast i nie jest taki szary jak przy naswietlaniu nominalnym.

kefa napisał/a:
A forsowanie na 1600 to bym chyba sobie odpuścił.

Zarowno Hp5 jak i Trix swietnie sie forsuja na 1600 w Xtolu. Moim zdaniem to jedna z najlepszych kombinacji na kiepskie swiatlo.
 
kefa  Dołączył: 13 Mar 2008
dan napisał/a:
Dzieki niedoswietleniu zwieksza sie kontrast i nie jest taki szary jak przy naswietlaniu nominalnym.
Spróbuję tego świadomego niedoświetlania, bo taki szarawy trix mimo, że ładny do jednak brakuje mi czasem większego kontrastu.
dan napisał/a:
Zarowno Hp5 jak i Trix swietnie sie forsuja na 1600 w Xtolu
Ale w kontekście owego nedznego światła z zarówek może wyjść naprawdę nieładnie.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
kefa napisał/a:
Ale w kontekście owego nedznego światła z zarówek może wyjść naprawdę nieładnie.

Zgadza sie, wyjdzie kiepsko. Chyba ze... wszystko bedzie jechane na 400, (czyli szklo f2-f1.4) i wolane kapke dluzej niz 400-ka. To powinno skompensowac obnizona czulosc filmu BW na widmo zarowek. Jako drugi fotograf najlepiej byloby miec jakis dobry korpus z AF-em (f100/f5/EOS-3,1) szklo 85/1.8-1.4, kadrowac dosyc ciasno i naswietlac jak mowilem. Jesli uda sie zrobic czas 1/80, to jest szansa na dobre foty.

Mozna by zaryzykowac z naswietlaniem na 800 i wywolaniem na 1600, ale... to trzeba by sprawdzic. Generalnie mam kiepskie doswiadczenia z filmem BW i swiatlem zarowym. Moze jakies filtry? Nie probowalem nigdy.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach