Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
jungli napisał/a:
Ja mam 1.2 na sekwencji

To tak, ale mało kto zakłada wtrysk gazu do małego auta, bo koszty są jednak duże, większość ma parowniki i ja takie auta czuję na 20 metrów, mam natychmiast odruchy wymiotne :-(
Jestem nieprzekonywalnym wrogiem gazu w autach benzynowych przerabianych na to paliwo (może za wyjątkiem fabrycznych wypusków).
A jeśli chodzi już o ekonomię, to jednak w dłuższym okresie czasu (i sumując nie tylko paliwo), olej napędowy wychodzi taniej (do pojemności 2 litry). Dlatego wolę starego klasycznego diesla spalającego nawet olej z Biedronki (takim jeżdżę).
I znowu temat podbity do góry :-)
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Cytat
Jestem nieprzekonywalnym wrogiem gazu w autach benzynowych przerabianych na to paliwo (może za wyjątkiem fabrycznych wypusków).

czym się różni fiat z fabryczną instalacją od fiata z instalacją założoną i wyregulowaną w dobrym zakładzie :?:

przecież producenci aut sami nie produkują instalacji LPG, tylko wykorzystują instalacje najzwyklejszych dostawców
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Yeti napisał/a:
Jestem nieprzekonywalnym wrogiem gazu w autach benzynowych przerabianych na to paliwo

Bo gaz się nadaje do smażenia jajecznicy, a nie do jazdy samochodem.
Yeti napisał/a:
olej napędowy wychodzi taniej

Jesteś chyba jednym z nielicznych, który policzył i porównał rzeczywiste koszty. Większości w cudowny sposób gaz z całą otoczką wychodzi taniej.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Yeti napisał/a:
to jednak w dłuższym okresie czasu (i sumując nie tylko paliwo)

masz na myśli droższy o kilkadziesiąt złoty przegląd i te mityczne świece, kable wn, filtry gazu :?:
toż to przecież grosze są w odniesieniu do ceny paliwa
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
opiszon napisał/a:
producenci aut sami nie produkują instalacji LPG

W dodatku instalują je w stacjach serwisowych, a nie w zakładzie produkcyjnym. Wyjątkiem chyba były tylko koreańczyki produkowane w Polsce.
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
Zdano napisał/a:
Wyjątkiem chyba były tylko koreańczyki produkowane w Polsce.
Opel też sprzedaje bezpośrednio w wersji gazowej, ale to nie LPG tylko CNG
 
jungli
[Usunięty]
Dziwne, no mi wychodzi taniej i juz dawno sie zwrocilo? No ale ja z matmy cienki bylem, bo na maturze dalem zrzynac od siebie i dostalem za to po zlosci mierniacza...

Coz, tylko w jednym przypadku jestem za niegazowaniem auta, gdy mamy moc pod maska, by nie zabic fanu z jazdy w zaden sposob, a tak sekwencja sie sprawdza, jezdze tylko na wymiane filtra co 15-20tys gdzie przy parownikach w kilku poprzednich autach pomimo posiadania gazu od nowosci ciagle cos grzebalem

hej
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
jungli, bo źle liczysz :-P

ja mam parownikową, kupiłem z przebiegiem 70kkm na gazie, zrobiłem już prawie dodatkowe 40kkm i oprócz wymiany filtra nic nie robię (po co grzebać w czymś co dobrze działa), choć pewnie powinienem już parownik wymienić - ale nie widzę żadnej różnicy w mocy i spalaniu ze stanem sprzed 2.5 roku
 

wojtek_c  Dołączył: 28 Lut 2008
Mniej ważne, jaki gaz, ważniejsze, czy ten co zakłada, zna się na rzeczy...
Choć w dzisiejszych czasach ja bym zakładał tylko sekwencję - różnica w cenie do IIgen jest duuuużo mniejsza niż dawniej, a szansa, że nic się nie popieprzy, dużo większa.... Zdecydowanie warto dopłacić. A bez względu na wybór - pojechać do dobrego gazownika.
 

Rumpel  Dołączył: 08 Lut 2007
Przy dzisiejszych cenach benzyny - tylko gaz ! Jedynym racjonalnym powodem jazdy na benzynie ( mając oczywiście silnik zasilany tym paliwem ) to :

1) posiadanie samochodu wiekowego/zabytkowego - szkoda dziadka zagazować
2) posiadanie samochodu ultra sportowego - szkoda tego szyku i lansu ;)
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
3) jeżdżenie poniżej 15 tys. na rok
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
plwk, przy dzisiejszych cenach benzyny, to aż tyle nie trzeba jeździć
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
opiszon, jeżeli doliczysz zakup instalacji i jej montaż to trzeba.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Istotny jest też rodzaj i konstrukcja silnika. W tym co ja mam można montować tylko wtrysk sekwencyjny z zabezpieczeniami.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Zdano, brat zakładał tydzień temu sekwencję do Bravy 1.6

nie wiem jak liczył, ale po tygodniu jeżdżenia wyliczył, że przy takim spalaniu + przegląd + serwisowanie instalacji, montaż zwróci mu się po 15kkm

czyli następny rok jeździ już taniej (bo robi ok 15kkm rocznie)
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
plwk napisał/a:
można montować tylko wtrysk sekwencyjny z zabezpieczeniami

Chyba większość współczesnych siników tak ma, tylko do starych silników można włożyć cokolwiek i jakoś to będzie działało.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
ale u plwk konieczność włożenia sekwencji z zabezpieczeniami spowodowana jest konstrukcją kolektora dolotowego

mam rację (Fabia z plastikowym dolotem :?: )
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
opiszon napisał/a:
nie wiem jak liczył

Ja też nie wiem ale coś nie bardzo wierzę w te wyliczenia, za bardzo optymistyczne są, pomijając fakt, że trochę koni pójdzie się paść na łąkę.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
U mnie są mała pojemność, trzy cylindry i plastikowy kolektor ssący a to razem powoduje duże problemy. Na forum skody piszą, że trudno znaleźć fachowca który potrafi to wyregulować.
Mi z wyliczeń wychodzi około 30 tys. do zwrotu instalacji.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Zdano napisał/a:
pomijając fakt, że trochę koni pójdzie się paść na łąkę.

wiemy to bardzo dobrze - wszystkie autka w rodzinie (ojciec, brat i ja) od 8 lat jeżdżą na LPG

czy zbyt optymistyczne, to nie wiem
wg cen na stacji najbliżej mnie, różnica między LPG a noPb95 to 2,8
licząc że na LPG zużyje ok 1.5 litra więcej (mieszka w małym miasteczku, więc nie stoi w korkach tylko praktycznie cały czas użytkuje auto "na trasie"), na 100km zyskuje 17zł, co po 15kkm daje ponad 2500 zł

za instalację sekwencyjną gazu dał 2200zł
300zł powinno pokryć wyższy koszt przeglądu + ew świece, filtr gazu ;-)

[ Dodano: 2009-07-10, 21:59 ]
plwk napisał/a:
U mnie są mała pojemność, trzy cylindry i plastikowy kolektor ssący

aaa, 1.2 HTP zwany "wiertarką" ;-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach