M.W napisał/a:Slajd mozna delikatnie prześwietlić (w odróżnieniu od negatywu, który lepiej znosi lekkie niedoświetlenie)
Jesteś dobrze poinformowany.takseo napisał/a:Albo jestem źle poinformowany, albo negatywy lepiej znoszą prześwietlenia, niż niedoświetlenia...
Ja od jakiegos czasu uzywam swiatlomierza tylko jako punktu odniesienia. Przy pogodzie takiej jak dzisiaj, czyli pelne slonce, jade wg slonecznej szesnastki (czas=ISO i przyslona 16 w pelnym sloncu) i mam gdzies co mi pokazuje swiatlomierz. W cieniu dodaje 2 lub 3 EV, wg wyczucia i jest OK. Nie ma sensu za bardzo sie przejmowac tym co pokazuje swiatlomierz - wtedy kiedy akurat jest naprawde potrzebny, to i tak nie mozna mu slepo wierzyc.M.W napisał/a:Na poczatku lat 70-ych ubieglego wieku, kiedy uczylem sie technik fotograficznych, postanowilem zaryzykowac fotografowanie na slajdach bez swiatlomierza!
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:przyslona 16
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez, to jest przeciez tylko okreslenie punktu wyjscia. Jesli mam Kodachrome 64 ISO, to wg sunny 16 bede mial 16 dla 1/60, czyli inaczej 4 dla 1/1000jorge.martinez napisał/a:Dla mnie tak przymknięty obiektyw to abstrakcja.
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:to jest przeciez tylko okreslenie punktu wyjscia
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
M.W napisał/a:"A propos pomiarów światła w trudnych warunkach, to polecam pomiar od otwartej dłoni. U mnie sprawdza się zwłaszcza tam gdzie jest dużo śniegu lub ma plaży."
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem, to klisza pękła, i ch*j!"
I ja wlasnie cos takiego chce osiagnac. Nie wiem jak to sie robi, ale mi nigdy na slajdzie nie udalo sie osiagnac takiej smoly. Gdy mialem czarno w cieniach, to swiatla tez mialem zmulone. Mysle, ze to jednak kwestia kadru. Potrzebne jest bardzo silne kierunkowe swiatlo - zachodzace slonce swiecace miedzy budynkami.M.W napisał/a:Wyszły mu fajne kontrasty z czarnymi jak smoła cieniami.
pozdrawiam,
dzerrry
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl