Nie wiem jak to określić - Od sprzedającego za pośrednictwem PayPala. Może gdyby doszło do przekształcenia sporu w roszczenie dostałbym od PayPala, a ten dochodziłby dalej swoich należności od sprzedającego lub Canada Post.
Po 4 tygodniach od transakcji zacząłem wysyłać do sprzedającego pierwsze mejle, że przesyłki nie widać. On to niestety olewał i nie odpowiedział na żaden więc przed upływem limitu dni (wtedy był inny dla ebaya i inny dla paypala - jak jest teraz nie wiem) otworzyłem spór w paypalu. Od tamtej pory kontaktowałem się ze sprzedającym tylko przez formularze z paypala (na wszelki wypadek wszystko pozostaje do wglądu przez pracownika paypala). Od razu odpowiedział mi, żebym poczekał pełne 8 tygodni od daty jego wysyłki. Czekałem tyle ile było możliwe żeby można jeszcze w razie czego ubiegać się o pomoc paypala (na spór było wtedy chyba 20 dni od założenia sprawy do rozwiązania lub przekształcenia w roszczenie). W międzyczasie wydałem niezłą sumkę na telefony do urzędów celnych w naszym kochanym państewku - nie muszę nadmieniać, że niczego się nie dowiedziałem - jeśli już ktokolwiek odbierze telefon to oczywiście nikt nic nie wie i nikt za nic nie odpowiada, a na ten cały, za przeproszeniem, b....l nie ma się nawet do kogo poskarżyc lub odwołać, bo celnicy podlegają bezpośrednio ministrowi finansów
. Przekształcać sporu w roszczenie PayPal nie musiałem, bo tuż przed upływem tych 20 dni sporu napisałem jeszcze jedną wiadomość, że obdzwoniłem urzędy celne, byłem na poczcie i nikt o mojej przesyłce nie słyszał, a ten obiektyw kosztował mnie 100 godzin ciężkiej pracy i żądam zwrotu lub przekształcam sprawę w roszczenie i otrzymałem zwrot. I tak to właśnie wyczekałem się 8 tygodni bez obiektywu AF na szkiełko, które mi gdzieś po drodze ukradziono, a potem dostałem wprawdzie zwrot ale już po gorszym kursie $. Ale nie narzekam, bo może dzięki tej przygodzie wyprzedałem prawie cały mały obrazek i cieszę się średniakiem
.
Pozdrawiam,
Piotrek
6x7, 1/2.33"