argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
jeden z pierwszych testów DA 21
Niestety po niemiecku, ale mozna obejrzeć.

test DA 21
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
jaki jest sens robienia testu w jpg?
wole raczej jak ktos zrobi test na plaskiej scianie bo to co jest na tej niemieckiej stronie to bzdura......
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Albo coś mi się stało z oczyma (to prawdopodobne) albo to najbardziej odjechany test, jaki widziałem. Odnoszę bowiem wrażenie, że ostrość ustawiona jest gdzieś z przodu, a gość strzela wycinki z tła.

 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
moje oczy może nie są w najlepszym stanie, ale nie widzę różnic między zdjęciami o różnych przesłonach :-?
 

sylwiusz  Dołączył: 19 Kwi 2006
sołtys napisał/a:
moje oczy może nie są w najlepszym stanie, ale nie widzę różnic między zdjęciami o różnych przesłonach :-?

Test nie do konca szczesliwy, bo nie wiemy jakie ustawienia w aparacie byly no i JPEG z DSa to nie do konca mistrzostwo ostrosci. Poza tym brak odniesienia - np. porownania do uchodzacego za znakomite A 20/2.8.
Ale poza tym jesli jest tak jak widac - czyli ostrosc podobna bez wzgledu na przeslone, nie tracaca nic w rogach i praktycznie brak aberracji chromatycznych (zobaczcie na drzewo na tle nieba) - i wszystko to w "szkielku" wazacym jakies 150 g i pieknie wykonanym - to ja juz chce je :-) Zdaje sie, ze nowe Limitedy w "trojcy" - 21 - 40 -70 beda stanowily smaczny kasek do cyfrowek Pentaxa (ja juz jestem zachwycony DA 40, ktory rowniez nawet na pelnej dziurze oferuje bdb jakosc obrazu), szczesliwie sa jakies 30-40% tansze od dotychczasowych, pelnoklatkowych Limitedow :-)
 
Alek  Dołączył: 20 Kwi 2006
sylwiusz napisał/a:
sołtys napisał/a:
moje oczy może nie są w najlepszym stanie, ale nie widzę różnic między zdjęciami o różnych przesłonach :-?

Test nie do konca szczesliwy, bo nie wiemy jakie ustawienia w aparacie byly no i JPEG z DSa to nie do konca mistrzostwo ostrosci. Poza tym brak odniesienia - np. porownania do uchodzacego za znakomite A 20/2.8.
Ale poza tym jesli jest tak jak widac - czyli ostrosc podobna bez wzgledu na przeslone, nie tracaca nic w rogach i praktycznie brak aberracji chromatycznych (zobaczcie na drzewo na tle nieba) - i wszystko to w "szkielku" wazacym jakies 150 g i pieknie wykonanym - to ja juz chce je :-) Zdaje się, ze nowe Limitedy w "trojcy" - 21 - 40 -70 beda stanowily smaczny kasek do cyfrowek Pentaxa (ja juz jestem zachwycony DA 40, ktory rowniez nawet na pelnej dziurze oferuje bdb jakosc obrazu), szczesliwie sa jakies 30-40% tansze od dotychczasowych, pelnoklatkowych Limitedow :-)

Ja tez rozwazam DA 21mm, mysle czasem o 40mm ale za waski i w sumie kupilem FA 35mm, bo i jescze robie slajdy a tu jako lekko szeroki do widokow , gdzie trzeba sporo szczegolow uzyskac sadze ze b b dobry, jeden z najostrzejszych szkielem P i b ladny bokeh
tak w sumie 32mm to dosc ciekawa ogniskowa, i co mysle ze na dzis Pentax raczej lansuje wcale nie takie jasne szkla, moze na matrycy lepiej sie sprawuja?ALbo tez chodzi o cene, jakosc itd. Majac stabilizacje nie musi miec super jasnych. Ciekaw jestem co na dslr wypadnie lepiej , 77 czy DA 70, ten pierwszy jasniejszy ale....moze faktycznie do cyfry trzeba miec juz dedykowane szkla?

[ Dodano: 2006-06-14, 09:26 ]
Michu napisał/a:
Albo coś mi się stało z oczyma (to prawdopodobne) albo to najbardziej odjechany test, jaki widziałem. Odnoszę bowiem wrażenie, że ostrość ustawiona jest gdzieś z przodu, a gość strzela wycinki z tła.

Tak, test fatalny mialem wczoraj pisac ale juz nie mialem zdrowia po tych zdjeciach...to juz lepsze byly o wiele zdjecia goscia co byl w Meksyku. trzeba poczekac na RAW i potem jpeg.
Ciekaw jestem czy zostawia 77 dalej jak wejdzie 70mm i czy np nie lepiej sie bedzie sprawowaly nowe DA na dslr niz analogowe?Jasne ze z analoga jest wycinana najlepsza czesc ale...moze jednak dodatkowwe powloki od strony matrycy, jak sie uwaza sa jednak konieczne?Sam nie wiem.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
sylwiusz napisał/a:
czyli ostrosc podobna bez wzgledu na przeslone

czy to jest w ogóle możliwe?? :shock:
 

sylwiusz  Dołączył: 19 Kwi 2006
[quote="Alek"]tak w sumie 32mm to dosc ciekawa ogniskowa, i co mysle ze na dzis Pentax raczej lansuje wcale nie takie jasne szkla, moze na matrycy lepiej się sprawuja?ALbo tez chodzi o cene, jakosc itd. Majac stabilizacje nie musi miec super jasnych. [/size]
To jest raptem o 1/3 EV ciemniejsze szklo od FA 20/2.8, za to az 3 razy mniejsze. To mial Pentax glownie na mysli - zeby te nowe Limitedy tworzyly piekny, wyjatkowo maly i jakosciowo doskonaly komplet szkiel - wszystkie sa plaskie, razem z korpusem wejda do malej torby i jeden typ filtra - 49 mm - zalatwi wszystkie trzy :-)
BTW - Arnold jednak wspomnial w tescie o FA 20/2.8 - zeby osiagnac ta jakosc co z DA 21 na calej powierzchni klatki, tzeba go przymknac do f8 :lol: No mi drodzy, skoro FA 20/2.8 wypadal w roznych testach zawsze bardzo wysoko a DA 21 jest jeszcze lepszy, to po prostu super! Pewnie wypadnie w testach jak DA 14/2.8, ktory pobil na glowe wszystkie inne 14 mm na rynku ;-) Jak widac przynajmniej przy szerokich katach - zrobienie dobrego szkla dedykowanego pod mniejsza matryce daje wiele!

[ Dodano: 2006-06-14, 10:33 ]
sołtys napisał/a:
czy to jest w ogóle możliwe?? :shock:

Ano jest. Tzn. roznica bedzie na korzysc przymkniecia, ale nie beda to az tak duze roznice jak w przypadku szkiel niededykowanych do matrycy APS-C.
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
Alek napisał/a:
co mysle ze na dzis Pentax raczej lansuje wcale nie takie jasne szkla, moze na matrycy lepiej się sprawuja?ALbo tez chodzi o cene, jakosc itd. Majac stabilizacje nie musi miec super jasnych.


nie są już aż tak potrzebne do wielu zastosowań, 2.8 a 1.9 przy 70/77 mm nie robi wielkiej różnicy w głębi ostrości - (tzn zawsze zależy co się robi ale ogólnie) , a szkła nie musza być aż tak jasne - ISO do 800 ładne na każde zawołanie + stabilizacja..

zresztą, wole dostać 40 2,8 niż 40 np.1,4 za 3 razy tyle dolarów :)
 
Alek  Dołączył: 20 Kwi 2006
guerilla napisał/a:
Alek napisał/a:
co mysle ze na dzis Pentax raczej lansuje wcale nie takie jasne szkla, moze na matrycy lepiej się sprawuja?ALbo tez chodzi o cene, jakosc itd. Majac stabilizacje nie musi miec super jasnych.


nie są już aż tak potrzebne do wielu zastosowań, 2.8 a 1.9 przy 70/77 mm nie robi wielkiej różnicy w głębi ostrości - (tzn zawsze zależy co się robi ale ogólnie) , a szkła nie musza być aż tak jasne - ISO do 800 ładne na każde zawołanie + stabilizacja..

zresztą, wole dostać 40 2,8 niż 40 np.1,4 za 3 razy tyle dolarów :)

dokladnie przynajmniej ceny beda w miare...
czyli jest szansa ze za jakis czas bedzie b wysoka jakosc na APS 10mln z tych szkiel z RAW, pytanie tylko co bedzie jak C i Sony wkrotce np bedzie w miare dobrych cenach miec FF.....tyle ze pewne Da 21mm bedzie dawac lepsza jakosc na APS niz FF z 28mm..tak czy owak szkielko sie zapowiada b dobrze, czyli jak zawsze optyka Pentaxa niezwykle dobra

[ Dodano: 2006-06-14, 15:57 ]
tak roznica jest mala w jasnosci, a faktycznie b maly. ten 70mm tez musi byc b fajny i jak pisalem ciekaw jestem porownania 77 i 70mm na 10mln tyle ze jak np Pentax jesli w ogole wejdzie w FF 77 zostanie...coz tak czy owak zakup 77 i 21mm DA jest za drogi dla mnie wiec poewnie sie skonczy na DA 21mm jak wejde w cyfre, ciekaw jestem czy wypuszcza cos okolo 50mm, 35mm wyszla z produkcji wiec mzoe cos pokaza, aczkowliek jest 31mm ale cena....coz zaczne jak juz od 35mm ktore na dzis ma do slajdow
 

sylwiusz  Dołączył: 19 Kwi 2006
guerilla napisał/a:
nie są już aż tak potrzebne do wielu zastosowań, 2.8 a 1.9 przy 70/77 mm nie robi wielkiej różnicy w głębi ostrości - (tzn zawsze zależy co się robi ale ogólnie) , a szkła nie musza być aż tak jasne - ISO do 800 ładne na każde zawołanie + stabilizacja..

Doklladnie, poza tym to roznica 2.4 vs 1.8, wiec jeszcze mniejsza w praktyce, tym bardziej, ze podejrzewam, ze DA 70/2.4 bedzie ostrzejszy na pelnej dziurze niz 77/1.8 ;-)

Cytat
zresztą, wole dostać 40 2,8 niż 40 np.1,4 za 3 razy tyle dolarów :)

Ano, sugeorwana cena DA 21 to 550$, podczas gdy 31/1.8 ma sugerowana 1599$ :-D Roznica zasadnicza, mysle, ze w sklepach 21 bedzie kosztowala ponizej 500$ a u nas ponizej 500 Euro.
 
Alek  Dołączył: 20 Kwi 2006
sylwiusz napisał/a:
guerilla napisał/a:
nie są już aż tak potrzebne do wielu zastosowań, 2.8 a 1.9 przy 70/77 mm nie robi wielkiej różnicy w głębi ostrości - (tzn zawsze zależy co się robi ale ogólnie) , a szkła nie musza być aż tak jasne - ISO do 800 ładne na każde zawołanie + stabilizacja..

Doklladnie, poza tym to roznica 2.4 vs 1.8, wiec jeszcze mniejsza w praktyce, tym bardziej, ze podejrzewam, ze DA 70/2.4 bedzie ostrzejszy na pelnej dziurze niz 77/1.8 ;-)
moze tak byc, roznica mala, 2/3 EVtyle ze 77 moze byc lepszy do portretow na 2,5 i mniej.... i jest wycinana nalepsza jego czesc w APS...tyle ze DA jest dedykowany do cyfry juz ale jak wejdzie FF to....wszystko gdybanie chodzi o to tez zeby juz kupic dobrze, inna sprawa ze jak wejdzie np FF to i pewnie bedzie wersja 77Lt do cyfry juz wiec jak zawsze zalety i wady, 77 tez na slajdach piekny by byl. ale w moim przypadku jesli nabede cyfre kupie juz Da21mm, bo brakuje cos szerszego od 30 czy 35mm na dslr. A tele ala kat 120mm nie robie tak czesto.

Cytat
zresztą, wole dostać 40 2,8 niż 40 np.1,4 za 3 razy tyle dolarów :)

Ano, sugeorwana cena DA 21 to 550$, podczas gdy 31/1.8 ma sugerowana 1599$ :-D Roznica zasadnicza, mysle, ze w sklepach 21 bedzie kosztowala ponizej 500$ a u nas ponizej 500 Euro.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
sylwiusz napisał/a:
sołtys napisał/a:
czy to jest w ogóle możliwe??

Ano jest. Tzn. roznica bedzie na korzysc przymkniecia, ale nie beda to az tak duze roznice jak w przypadku szkiel niededykowanych do matrycy APS-C.


aa to ciekawe :shock: aa czym jest to spowodowane, ze roznice w dedykowanych są mniejsze?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach