Crow  Dołączył: 08 Paź 2008
Nikon D300s
 

tatsuo_ki  Dołączył: 01 Mar 2009
czyichś na pewno...

 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Crow napisał/a:
Pusia marzeń
Mam zupełnie inne skojarzenia.
 
MMM  Dołączył: 19 Cze 2009
Subiektywnie wolałbym K7.
 

perl  Dołączył: 24 Wrz 2006
spośród bliźniaków, bez zastanowienia biorę ten bez "s".
 

boober  Dołączył: 28 Wrz 2009
perl napisał/a:
spośród bliźniaków, bez zastanowienia biorę ten bez "s".

Czemu? Co jest w nim lepszego? Serio pytam.

[ Dodano: 2009-12-05, 23:50 ]
oprócz ceny off course.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Jarek Dabrowski napisał/a:
Crow napisał/a:
Pusia marzeń
Mam zupełnie inne skojarzenia.
Cytat
Subiektywnie wolałbym K7.

Niektórzy nazywają K7 Kasią...

"Pipcia, Pupcia, Dziubutek".
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
jorge.martinez napisał/a:
Jarek Dabrowski napisał/a:
Crow napisał/a:
Pusia marzeń
Mam zupełnie inne skojarzenia.

Cytat:
Subiektywnie wolałbym K7.


Niektórzy nazywają K7 Kasią...

To ja czekam na Wacka.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
mygosia napisał/a:
To ja czekam na Wacka.
:oops:
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
mygosia napisał/a:
To ja czekam na Wacka.

ekhm.... no to pojechałaś :mrgreen:
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Nie owija dziewczyna w bawełnę. :mrgreen:
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
no ale wie CZEGO chce :-P
 

perl  Dołączył: 24 Wrz 2006
boober napisał/a:
Czemu? Co jest w nim lepszego? Serio pytam.
oprócz ceny off course.
Cena.
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
D300s od D300 różni się nie tylko nagrywaniem filmów z którego raczej nie będę korzystał , lepszy efekt da mała tania kamerka . Przełomem dla mnie to praca na dwóch kartach . CF i SD w różnych konfiguracjach . Zapisuje rawy (nefy - niestety ) na CF a jpg na SD . I mam w razie awarii karty drugi komplet i nie martwię się . Nikon wymusza pracę na kompatybilnych z nim kartach . Mam kingstona niestety blokował sie okrutnie i nie była to szybka karta mimo zapewnień . Sandisk 4 Ekstrema okazał sie odpowiedni . Szybkość zapisu na szybkich kartach Sandiska CF to mit . Obliczyłem że 25mb/s i ani ani wiecej . Jest choryzont dosyć wygodny , podgląd lepiej rozwiazany niż w D300 tam trzeba przekręcić aparat i wyszukać pierścieniem . Tu wystarczy tylko jeden przycisk . Ogólnie Nikon D300s ma bardzo skuteczny AF dużo skuteczniejszy w pracy niz jakikolwiek Pentaxa K7 też (zastanawia sie czy włączyć doświetlanie czy nie , skuteczne śledzenie) . Praca z lampa błyskowa na dedykowane szybkiej lampie jest wspaniała . Tutaj Pentax ma problem . Nie zastanawiam się czy suknia Panny Młodej utnie błysk . Po prostu SB900 doświetli w punkt po podniesieniu żarnika z załozonym dedykowanym rozpraszaczem . Mogę wygodnie założyć na lampę filtry dołączone do lampy która jest sporo tańsza od 540FGZ . Na Duracelach (akumlatorach) lampa gotowa jest do błyskupo pełnym wyładowaniu po 2 sekundach , w 540FGZ po 5sek . To czasem sporo gdy scena jest dynamiczna . Mocowanie lampy na szynie jest wspaniałe , nasuwam lekkie przekręcenie dzwigni i nie zastanawiam się czy lampa sie nie odblokuje jak miałem kilka razy w 540tce w ferworze akcji . Stopka jest z metalu nie z tworzywa jak w 540 tce . Zostawmy już lampę . Niestety balabs bieli w Nikonie pozostawia wiele do życzenia . W cyfrze chciałoby się pracować na wysokich czułościach a tutaj zonk . To nie ziarnistość bo tutaj D300s sptrawuje się nieźle . Chodzi o światło mieszane . Ludzkie oko widzi barwy w jednym odcieniu , natomiast Nikon który posiadam , wszystkie kolory tęczy halogen inaczej , żarówka inaczej i to jak mu się praktycznie zwidzi . W praktyce na sali są wszystkie kolory tęczy . Najlepiej zgasić wtedy kolory i dać czarno białe zdjecie . Lub zmniejszyć czułość i dobijać wspaniale działającym fleszem . Nastepnym niemiłym zaskoczeniem była koniecznosc dokupienia sterownika do pracy bezprzewodowej za całe 599zł gdzie w Pentaxsie mam to za darmo . Wspominałem też o Rawach Nefach . Nie ma DNG co nie było dla mnie miłym zaskoczeniem . Tak na prawdę konieczność upgrade CS2 do CS4 które muszę przeprowadziń i znowu 1000zł w plecy . Programy inne niż photoshop nie daja takiej swobody pracy . Po za tym aparat jest intuicyjny . Przyciski wspaniale rozwiązane . Nie jest tak pancernie uszczelniony jak K7 ale też posiada uszczelki . Gdybym zdecydował sie na Tokine 16-50 odpowiednik Pentaxa to mam go za 40procent taniej . W Pentaxsie system przeciwwstrząsowy jest bardzo skuteczny . Ten z D300s moge porównać do K10 a Pentax zrobił juz krok naprzód . Mam i zachowam cudowny aparacik starego DSa z długim 70-200 i F28-80/3,5-4,5
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
pawel1967 napisał/a:
Ludzkie oko widzi barwy w jednym odcieniu , natomiast Nikon który posiadam , wszystkie kolory tęczy halogen inaczej , żarówka inaczej i to jak mu się praktycznie zwidzi
to najdziwneijsze zdanie jakie widziałem -każda elektronika ma problem ze światłem mieszanym - gdyby nie to nie istaniałyby filtry korekcyjne do lamp
 

pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
pawel1967 napisał/a:
Nie ma DNG co nie było dla mnie miłym zaskoczeniem .


Na stronach Adobe jest do ściągnięcia RAW-> DNG konwerter. I jest to chyba darmowy produkt. Więc nie musisz robić upgrade.

pawel1967 napisał/a:
D300s od D300 różni się nie tylko nagrywaniem filmów z którego raczej nie będę korzystał , lepszy efekt da mała tania kamerka .

A to chyba nie widziałeś filmów nawet z aparatów kompaktowych, bo są wcale nie gorsze od tych z tanich, czy średniotanich kamer. Co prawda sterowanie zoomem jest wygodniejsze w dedykowanej kamerce, ale te najazdy są często właśnie nadużywane w takich domowych filmikach. :-P
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Mam ściągniętyten konwerter ale dużo lepsze rezultatay daje program który od razu je otwiera i w dodatku ma sporo więcej możliwości korekcji i poprawy juz na etapie rawów . Dlatego można ale nie jest to opynalne . Tak jak Lingtrom . Po co gdy mozna Photoshopem

[ Dodano: 2009-12-06, 14:30 ]
Każda elektronika ma problem ze światłem miszanym . Bodaj u człowieka nazyw się to akomodacja duzo bardziej doskonała od elektroniki . Ale tutaj rodzi się pytanie czy naprawdę w takim wypadku kupowanie D700 dla wyższej czułości ma sens skoro fotografując w 90 procentach mama do czynienia ze światłem mieszanym,

[ Dodano: 2009-12-06, 14:32 ]
Przepraszam za szybkie pisanie ale neostradę mam wyłączaną co dwie minuty . Sama się rozłącza
 

mishieck  Dołączył: 16 Paź 2008
pawel1967 napisał/a:
Nastepnym niemiłym zaskoczeniem była koniecznosc dokupienia sterownika do pracy bezprzewodowej za całe 599zł gdzie w Pentaxsie mam to za darmo .


Gdybys przeczytał instrukcję , miałbyś 599 zł w kieszeni... :evilsmile:
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
pawel1967 napisał/a:
Mam ściągniętyten konwerter ale dużo lepsze rezultatay daje program który od razu je otwiera i w dodatku ma sporo więcej możliwości korekcji i poprawy juz na etapie rawów .
Nie bardzo rozumiem. Przecież po konwersji NEFa do DNG, możesz go tak samo obrabiać, jak NEFa. I nie musisz kupować nowego PSa. Wystarczy Ci stary z ACRem.
Ja tak obrabiam CR2 z EOSa 5DII. Nie mam jeszcze PSa4, używam PSa2 i ACR otwiera mi DNG, w którym mogę dokonać tych samych modyfikacji, co w oryginalnym CR2.
 

tatsuo_ki  Dołączył: 01 Mar 2009
pawel1967 napisał/a:
Ludzkie oko widzi barwy w jednym odcieniu

jesli chodzi o odbior koloru, ludzkie oko nie rozni sie wielce od matrycy. To ze nie widzimy przeklamanych barw jest zasluga tego, ze zanim cos "zobaczymy" zostaje to poddane "obrobce" przez mozg, ktory na podstawie zdobytego wczesniej doswiadczenia interpretuje scene i "pokazuje" poprawne barwy. poki co procesory aparatow nie sa w stanie tej interpretacji dokonac dostatecznie szybko i dokladnie, ale moze kiedys, pewnie...
pawel1967 napisał/a:
Bodaj u człowieka nazyw się to akomodacja duzo bardziej doskonała od elektroniki

akomodacja to umiejetnosc tozsama z AF aparatu. swoja droga rzeczywiscie duzo doskonalsza od elektronicznej odpowiedniczki...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach