mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
To ilford
Też to miałem
To już nie jest ten sam material co kiedyś naciąłem sie ze 3 razy na wadliwy i teraz tylko Kodak.
http://mike-666.blogspot....wszystko%20inne

tu widac na 5 focie od góry w prawym górnym rogu coś jakby zaciek emulsji na kliszy...może źle rozlweają emulsje na klisze??
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
mike666 napisał/a:
To ilford
Też to miałem
To już nie jest ten sam material co kiedyś naciąłem sie ze 3 razy na wadliwy


Oby to nie był przyrodzony feler, bo się zaprzyjaźniłem z tym filmem a końca szpuli nie widać :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
mike666 napisał/a:
tu widac na 5 focie od góry w prawym górnym rogu coś jakby zaciek emulsji na kliszy...może źle rozlweają emulsje na klisze??


No tak, tylko ze u ciebie plama jest ciemniejsza, u mnie wszystkie jasniejsze... A jeszcze - oprocz polypana i swemy - nie widzialem firmowow zepsutej kliszy... Napisze do Ilforda, pewnie sie wykręcą ale zobaczymy.
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
alkos napisał/a:
Napisze do Ilforda, pewnie sie wykręcą ale zobaczymy.


A może będą wiedzieć co to jest, kto wie
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
alkos napisał/a:
plama jest ciemniejsza,


To raczej wynik obróbki w ps bo troche przycisnąlem i dlatego ciemniejsze. Musiałbym poszukac tych negatywów ale dokładnie tak to wyglądało i bylo na srodku . Ja akurat przesiadki na kodaka nie żałuje jest ostrzejszy a w średnim formacie to już bez porowniania
Polypana mam jeszcze w lodowce sporo ale mimo jego calej ogolnej dziwności jeszcz sie na nim nie zawiodlem tylko te 50 asa.......

A co do l ilforda to pewnie zaproponuja zwrot materiału o ile odpiszą. Proponuje im wkrecić w ramach rekompensaty rolke barytu 1x20 metrów.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
mike666 napisał/a:
Ja akurat przesiadki na kodaka nie żałuje jest ostrzejszy a w średnim formacie to już bez porowniania


Hp5+ jest bardziej miesisty i lepiej miesci skrajne swiatla, lubie ten material...

mike666 napisał/a:
Polypana mam jeszcze w lodowce sporo ale mimo jego calej ogolnej dziwności jeszcz sie na nim nie zawiodlem tylko te 50 asa.......


Czarnych kropek nie miales? ...Poszukaj watku - kupa luda sie z tym meczyla, w tym ja...

mike666 napisał/a:
Proponuje im wkrecić w ramach rekompensaty rolke barytu 1x20 metrów.


:evilsmile:
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
alkos napisał/a:
jest bardziej miesisty i lepiej miesci skrajne swiatla, lubie ten material...

To są tzw preferencje osobiste i tu nie ma o czym gadać
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
mike666 napisał/a:
Ja akurat przesiadki na kodaka nie żałuje jest ostrzejszy


To tez preferencje osobiste :-P
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
Jak zrobiłem 2 odbity 50x60 ilford i kodak to już nie byly preferencje osobiste tylko ostre i mniej ostre ziarno po prostu kodak wygrał , ale i tak go jeszcze męczylem z przyzwyczajenia tylko te plamy mnie dużo poźniej zupełnie zniechęcily.

Ale dobra to też może być preferencja osobista
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ostre ziarno... z jakiego kodaka, w czym i na jakim kontrascie?
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
trix w d23 1:3 20c 20 minut Papier agfa to był Nie używałem wtedy filtrów tylko głowicy kontrast spory tak na 4 może obstawiam ale to bylo czas temu jakis wiec głowy nie dam.

Najlepiej bylo by dać przykłady ale nie wiem jak zeskanować 50 x60 a cyfry nie posiadam zresztą to trzeba oglądać na "żywo"
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Na 4-5 to z kazdego filmu bedziesz mial ladne ostre ziarno :-P
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
UPDATE:

W wątku na www.apug.org http://www.apug.org/forum...ese-stains.html powoli wychodzi na to, ze zawinilo nakrecanie filmu na porzadnie mokre szpulki... nie bylo az tak ciezko jak mowia, ale prawdopodobnie krople wody spowodowaly szybsze wywolywanie zamoczonych obszarow.

To pierwszy sensowny argument za - lub przeciwko! - wstepnemu namaczaniu ;-)
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
alkos napisał/a:
To pierwszy sensowny argument za - lub przeciwko! - wstepnemu namaczaniu ;-)

Jestem przeciwko ;-)
No, rozpętałeś niezłą burzę (a'propos wklejonego linku).
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
alkos napisał/a:
prawdopodobnie krople wody spowodowaly szybsze wywolywanie zamoczonych obszarow.[/b]

Dobrze uzasadnili a ma to sens, bo przynajmniej na tych dwoch klatkach mazy wychodza od jednej strony. Zapewne od gory do dolu :-)
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
alkos napisał/a:
Na 4-5 to z kazdego filmu bedziesz mial ladne ostre ziarno


No jak napisałem nawet nie wiem czy to mogla być 4 nie mówiąc o 5 ale nie ma to znaczenia bo nawet jeśli by była to 4 to ilford wyglądal mnie ostro niż w tej samej gradacji kodak tylke zamykając wątek ziarna

A rolki muszą być suche to fakt ja nigdy w mokre nie ładowalem filmu ale filmy namaczam przed wolanie zwlaszcza szerokie
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
mike666 napisał/a:
A rolki muszą być suche to fakt ja nigdy w mokre nie ładowalem filmu ale filmy namaczam przed wolanie zwlaszcza szerokie


Tego jeszcze nie zglebilem. Po co i w czym sie namacza?
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Namacza sie w wodzie. To znaczy nie trzeba, tak robilem do tej pory bez zadnych zlych efektow. Ten przypadek jest wyjatkowy - jesli masz podejrzenie, ze na filmie przed wolaniem sa kropelki wody, lepiej zmoczyc caly.
 
mike666  Dołączył: 23 Gru 2008
Dokładnie
Z szerokiego dodatkowo schodzi jeszcze maska w postaci fioletowej lub zielonej cieczy
( zależy od filmu) w którą zamiena sie woda.

Z kodak 3200 też jasny fiolet
Ja robie tak zawsze wypłukuje też ewentualny kurz lub cokolwiek tam może być zanim wleje chemiczną zupę.
 

fotostopowicz  Dołączył: 06 Lut 2009
radekone napisał/a:
Tego jeszcze nie zglebilem. Po co i w czym sie namacza?

ja tez o tym nie wiedziałem :shock:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach