Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
A czy ja już pisałem, ze ja mam sklerozę?!? :oops:

[ Dodano: 2010-02-23, 12:49 ]
A właśnie kumpel z biurka obok mi pokazywał ofertę w sieci na nową Lagunę 2.0 dCi za 79tys. brutto z 2009 roku. Dość ciekawa oferta.
 

PiotrR  Dołączył: 03 Maj 2006
YellowLabel napisał/a:
jacekh, mnie jeszcze nikt nie przekonał do tego abym płacił za wyjazd z salonu 30% ceny auta.

YellowLabel, mnie tam nikt nie przekona do kupowania używanego w sytuacji, kiedy stać mnie na nowe. A budżet 100-120 tysi, o którym wspominał Doktor_Vincent, starczy na całkiem niezłe nowe wozidło. Podobnie jak jacekh, mając do dyspozycji z góry określony budżet, wolę kupować trochę gorsze/gorzej wyposażone, ale nowe auto (chyba, że budżet starczałby najwyżej na kompakta, a mnie potrzebne by było rodzinne kombi - to inna sytuacja). A że po wyjeździe z salonu straci 30% wartości? Co mnie to obchodzi, przecież nie zamierzam go od razu sprzedawać.
Ale to są dwie różne filozofie kupowania samochodów i wiem, że zwolennicy jednej nigdy nie przekonają zwolenników drugiej i vice versa. :mrgreen: :-B
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
PiotrR napisał/a:
Ale to są dwie różne filozofie kupowania samochodów i wiem, że zwolennicy jednej nigdy nie przekonają zwolenników drugiej i vice versa.

Ale to bardzo dobrze, no w koncu komuś będziemy musieli sprzedać swoje jak już nie będą nowe. :evilsmile:
Poza tym mi wyszło, że ja nie uzytkuję samochodu 2-3 lata a sporo więcej i spadek wartości już tak nie przeraża.
 

Doktor_Vincent  Dołączył: 04 Lip 2009
A w moim przypadku wiek auta raczej nie przekroczy 5 lat więc, z salonu się nie opłaca, no i już 4 były z salonu, to czas na używkę.
PiotrR, to jest właśnie taka sytuacja, za tą kasę mogę kupić nową klasę średnią, a celuję w premium (średnią-wyższą) ;-)
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
Doktor_Vincent, no to jak chcecie premium'a to wybór jest bardzo prosty :-) Określić wielkość > czy segment 3, A4, C, czy większą taczkę klasy 5, A6, E. Później odbyć jazdy próbne każdym i wybrać to co pasuje. Niezależnie od klasy zdecydowanie okolice 3.0 w dieslu. Wszystkie są bardzo dobre. Całkiem fajną opcją jest nowa A4 B8, bo gabarytowo to niewiele poniżej A6, a dużo nowszy model, dobre silniki i jeszcze w quattro poszukać - fajne auto.
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11605225

Ewentualnie jest ma się dusze ekscentryka i nie lubi jeździć tym co wszyscy to jest Volvo S80, Jaguar S-type i jeszcze parę innych aut by się znalazło. Np. coś co strasznie mi się podoba:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11468510

Och i ach, przez tydzień nie miniesz drugiego takiego na drodze :-)
 

Doktor_Vincent  Dołączył: 04 Lip 2009
Fajna ta a4 (cytrynka też się podoba), ale jak się silnik zachowuje w niej po kilometrach wielu?
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Doktor_Vincent napisał/a:
A w moim przypadku wiek auta raczej nie przekroczy 5 lat więc, z salonu się nie opłaca, no i już 4 były z salonu, to czas na używkę.

Ale w Twoim przypadku przebieg, zdecydowanie wyższy od średnio-statystycznego, załatwia sprawę a nie wiek w latach.
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
Doktor_Vincent napisał/a:
Fajna ta a4 (cytrynka też się podoba), ale jak się silnik zachowuje w niej po kilometrach wielu?


Hmm.. Normalnie ;-) Bardzo udany klekot, w jaguarach jest ten sam :-P
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Szef mój na policjancie urwał w jaguarze całe tylne zawieszenie. Naprawa kosztowała około 40-tu.
 

Doktor_Vincent  Dołączył: 04 Lip 2009
Wniosek z tego taki, że nie wolno urywać zawieszenia na policjantach ;-) :-B szczególnie Dżagiem
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
plwk, :-D W jakim modelu?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Ja się na tym nie znam, taki płaski krokodyl :mrgreen:

[ Dodano: 2010-02-23, 17:16 ]
W każdym razie po naprawie zaraz go sprzedał i kupił Volvo XC90.

[ Dodano: 2010-02-23, 17:20 ]
Popatrzyłem po zdjęciach i wygląda na XJ.
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Podłączę się pod wątek. Ojciec ma zamiar zmienić 10-letniego Opla Zafirę na 5-letniego Renault Espace (IV generacja). Bardzo napalił się na wersję z silnikiem diesla i nawet znalazł w jednym komisie ładnie utrzymane auto z 2.2dci 150KM ale poczytałem w sieci o tym silniku i to jest jakiś koszmar :shock: . Obracające się panewki, korbowody przebijające blok silnika i wychodzące bokiem, pęknięcia bloku, awarie koła masowego... i to zazwyczaj w samochodach regularnie serwisowanych w ASO. Na forum Espace krąży opinia, że te silniki nie przeżywają dłużej niż 150tys km i "nie istnieją szczęśliwi posiadacze Espace z silnikiem 2.2dci". Auto jest bardzo wygodne, i komfortowe ale jak już ktoś napisał - samym fotelem się nie pojeździ. Jeśli ktoś z Was miał styczność z Espace proszę o poradę jakiej wersji silnikowej szukać, żeby jadąc w trasę kilkaset km nie mieć obaw czy się uda dojechać bez lawety ;-) .
 
MMM  Dołączył: 19 Cze 2009
Arti napisał/a:
A czy ja już pisałem, ze ja mam sklerozę?!? :oops:

[ Dodano: 2010-02-23, 12:49 ]
A właśnie kumpel z biurka obok mi pokazywał ofertę w sieci na nową Lagunę 2.0 dCi za 79tys. brutto z 2009 roku. Dość ciekawa oferta.


i za 2 lata ją opchniesz za 30 przy nutce szczęścia :mrgreen:
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
matth napisał/a:
Niezależnie od klasy zdecydowanie okolice 3.0 w dieslu.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem.

Taką maksymę gdzieś ostatnio wyczytałem.
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
jak szukałem vana dla sibie to sporo czytałem forum espace i ten silnik był dyskwalifikujący.
jak już to 2.0 lub 2.0T benzyna lub jescze lepiej v6 (kiedyś 3l , a teraz może i 3.5l) ale też w benzynce. Z ropniaków wzglądną opinię miał tylko 1.9 DCI, ale on chyba słabiutki.
2. opcja ma wadę - automat, który może wymaga na starcie nakładu na generalny remont - dotyczyło ściąganych EIII z 3 litrowym motorkiem.

Pisali też coś o padającym i drogim w serwisie alternatorze - ale to było 2 lata temu.



Sam kupiłem puga 807 w benzynie
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
matb napisał/a:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem.
Gdzieś już coś podobnego czytałem. :mrgreen:
To, plus to co masz nad avatarem i powinna się pojawić sugestia wypróbowania auta z silnikiem 2.3T. ;-)
 

jacekh  Dołączył: 08 Maj 2007
piotrecius napisał/a:
2.2dci 150KM

Niech Pan Bóg broni z tym silnikiem! To co piszą w sieci to prawda. Ten silnik to porażka. To samo 3.0 dCi - te silniki lubią się gotować i jak to mówimy u mnie w serwisie - koń pije wode ;-)
Jak Espace IV to najlepiej 2.0T benzyna, 3.5 V6 jest niezły ale tylko automat i pożera paliwo i dość drogi w serwisowaniu (głupia wymiana świec kosztuje majątek). Ewentualnie z nowymi Dieslami 2.0 dCi (oznaczenie silnika M9R)- 150 lub 175 KM to już extra furka.
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Ok, dzięki za sugestie. :-)
 
slivus  Dołączył: 05 Sie 2006
matb napisał/a:
matth napisał/a:
Niezależnie od klasy zdecydowanie okolice 3.0 w dieslu.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem.

Taką maksymę gdzieś ostatnio wyczytałem.

o, kolega z saabklubu :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach