Crow napisał/a:Do Eizo S2233W
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
andrusz napisał/a:To już klasa wyżej i wyświetla 95% AdobeRGB
"Living is easy with eyes closed"
sołtys napisał/a:Tylko trzeba pamiętać, że w takim przypadku nie skalibrujesz takiego monitora zwykłym kalibratorem tylko potrzeba spektrofotometru
sołtys napisał/a:Żeby Ci bardziej namieszać ja mam NEC P221W i jestem zadowolony aczkolwiek nie miałem porównania z niczym innym.
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
andrusz napisał/a:Akurat mam, ColorMunki Photo
andrusz napisał/a:sołtys, ale widzę że ten NEC rozdzielczość ma jakąś "dziwną" (jak na 22 cale), bo 1680x1050 - prawda to?
"Living is easy with eyes closed"
sołtys napisał/a:andrusz napisał/a:Akurat mam, ColorMunki Photo
Super, tylko, że EIZO sprzętowo nie skalibrujesz a NECa tak (cokolwiek by to nie znaczyło, bo się nie znam, ale podobno sprzętowo lepiej
sołtys napisał/a:andrusz napisał/a:sołtys, ale widzę że ten NEC rozdzielczość ma jakąś "dziwną" (jak na 22 cale), bo 1680x1050 - prawda to?
Prawda to.
rad500 napisał/a:Ja bym polecil Belinea 1980S2
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
EIZO "S" nie kalibruje się sprzętowo bo nie ma programowalnej LUT ... jedynie profiluje. NEC P221W jest kalibrowalny sprzętowo do wewn. LUT (odpowiedni soft potrzebny i spektro. które z tym gada). Oczywiście z NEC też profil dla programu ściągasz.andrusz napisał/a:sołtys napisał/a:andrusz napisał/a:Akurat mam, ColorMunki Photo
Super, tylko, że EIZO sprzętowo nie skalibrujesz a NECa tak (cokolwiek by to nie znaczyło, bo się nie znam, ale podobno sprzętowo lepiej
Sprzętowo skalibruję oba, ale pewnie chodzi o to, że NEC ma własną tabelę LUT, którą można modyfikować, która pewnie i tak obsługują tylko niektóre kalibratory I taka kalibracja trzymana jest w monitorze. Czy to lepiej? Przecież wyświetlane kolory zależą też od karty graficznej! Ja kalibruję cały tor karta graficzna+monitor i czy mi ta kalibracja zostaje w pamięci LUT karty czy monitora, to dla mnie rybka Nie widzę tu korzyści tabeli LUT w monitorze, ale może o czymś nie wiem - nie zajmuję się tym zawodowo.
Masowa Belinea ... jedyne co pamiętam to różowy zafarb, o kiepskiej linearyzacji nie wspominając ... to zupełnie inna (niższa) klasa niż EIZO "S" czy NEC P221W.rad500 napisał/a:Ja bym polecil Belinea 1980S2 bo sam taka mam, ale niestety firma upadla. Model ten jest PVA, kosztowal 1000 zl, kąty ma calkiem niezle, kontrast tez moze byc. Na pewno jest lepiej od troche tanszych TN. Ale jak widzialem pewien model EIZO wlasnie na TN za ok. 2000, to jego obraz wydawal sie jeszcze lepszy, no ale to bylo juz 2000. Takze TN za 2 tys. lepsze od PVA za 1 tys.
Musisz używać zarządzania barwą i tak (po to by aplikacja wiedziała jak dostosować przestrzeń barw zdjęcia do przestrzeni wyświetlacza). Sprzętowa kalibracja jednak standaryzuje to co jest wewnątrz tej przestrzeni (np. równa gamma 2.2 , temp. barw 6500K i linearyzacja tej całości z np. 10 bit dokładnością - efekt to mniejszy banding/brak bandingu pomimo korekcji)Crow napisał/a:A by was dunder świsnął. Teraz zachciało mi się NECa bo też go brałem pod uwagę.
Z tą sprzętową kalibracją chodzi o to że profil kolorów jest zapisany w chipie monitora i wtedy nie muszę używać ICC??
"Living is easy with eyes closed"
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
"Living is easy with eyes closed"
zapraszam!
k3II, k20d, 10-20, 16-50, 85, 8, af540, yn560
moje oczy są oczami wariata...
sołtys napisał/a:andrusz, jak widzę w ogóle nie zaglądnąłeś na stronę, którą podlinkowałem w ostatnim poście
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
Crow napisał/a:Zamówiłem tego Della. Jak nie będę zadowolony macie wkopane
"Living is easy with eyes closed"
K-7, 18-55 WR, 10-17 3.5-4.5 FE, Takumar 50 1.4, Takumar SMC 85 3.5, Tamron 28-75 2.8 XR Di, Sigma APO II 50-150 2.8 EX DC, Metz 48 AF-1
karmazyn napisał/a:Ciekawe jak ten nowy Formac W2300
To już będzie monitor profesjonalny (14 bit 3D LUT + IPS) ... będzie dużo lepszy niż wymieniane wyżej monitory ale ~2x droższy.darkduch napisał/a:Crow, z forum nikona gdzie właściciel tej (tak mi się chyba wydaje, bo ma ją w stopce) strony udziela informacji, zobaczyłem dziś coś o NEC PA241W, ponoć warto poczekać, [/URL]
yyyy ... którego DELL'a ? ... tego w którym odcienie szarości przechodzą przez ... nie do końca szary i nie do końca liniowo (2209WA) czy tego z zawyżoną gammą, też spapraną linearyzacją i dosyć wąskim zakresem regulacji jasności (U2410). DELL robi dobre monitory do zabawy, ale nie do foto. DELL U2410 miał spory potencjał ... który został zmarnowany (jest słabo zlinearyzowany - producent olał sprawę zapisując takie odbiegające od wymaganych dane w LUT, ... i ten wąski zakres regulacji jasności w dół). Natomiast 2209WA od początku miał być do zabawy (nie ma nawet odpowiedniej {10 bit lub więcej} LUT). Jedyna zaleta tych DELL to matryca IPS ... ale monitor to nie sama matryca, o czym się przekonałem mając amatorski NEC WGX2PRO na IPS .Crow napisał/a:Zamówiłem tego Della. Jak nie będę zadowolony macie wkopane
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl