zenza  Dołączył: 22 Kwi 2006
Chcę kupić analoga
Co byście polecili :
MZ-7 z obiektywem Tamron 28-80 - 300zł
ZX-7 z obiektywem FA 28-80 i lampa błyskowa Soligor AF zoom TIF 340?/? - 400zł
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
MZ-7 i ZX -7 to ten sam korpus! :mrgreen:
bierz opcję nr 2 [chyba, że ten tamron jest dużo jaśniejszy]
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
ja bym polecił dowolny korpus AF
+ 28-70:4 koniecznie zamiast kitowca :)
 

zenza  Dołączył: 22 Kwi 2006
narazie kit chyba wystarczy zreszta na kadyszke zbieram ten będzie dla żony:)
 
ClicoFantastico  Dołączył: 14 Paź 2006
zenza napisał/a:
narazie kit chyba wystarczy zreszta na kadyszke zbieram ten będzie dla żony:)


Zawsze możesz używać kita 18-55, od 24mm nie winietuje. Ja zrobiłem nim parę klatek na mz-50 i wyszły całkiem fajnie :-) . Na skanie da się zauważyć lekkie mydełko w rogach, ale podejrzewam że analogowe kity 28-80 mają podobnie.

Przy okazji, jakbyś był zainteresowany tanim MZ-50 (ZX-50), to daj znać :-) .
 

zenza  Dołączył: 22 Kwi 2006
Tak tylko ja już nie kupuję KIT-a do K10D, bo uważam, że był dobry z ist DS-em którego sprzedaję, ale do k10 raczej 16-45/4. Ja ani trochę nie znam sie na analogowych Pentaksach nie wiem, który jest nowszą konstrukcją, MZ-50, czy seria MZ-7 i który lepszy. :?: Ciekawe jak będzie działał na K10 ten 28-70/4 od analoga, bo taki zamierzam kupić do Analogowego Pentaka :-P
PS
Mam pytanie za 100 punktów czytałem gdzieś, że filmy do aparatów dla amtorów są już w dzisiejszych czasach na przyzwoitym poziomie, ale doradźcie w jaki sie zaopatrzyć przyzwoity film do analoga? Czy są jakieś preferencje w tym względzie?
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
zenza napisał/a:
MZ-50, czy seria MZ-7 i który lepszy

Ja bym wolał MZ-7, choćby z uwagi na to, że MZ-50 ma wykastrowany bagnet. Zresztą - sam sobie prównaj, co lepsze:
http://kmp.bdimitrov.de/bodies/MZ-ZX/index.html
zenza napisał/a:
jaki się zaopatrzyć przyzwoity film do analoga

10 lat temu w specjhalistycznej prasie wyczytałem, że Fuji Superia jest niezła i tego się trzymam ;-) Ostatnio załadowałem kodak'a profoto 100 i nie było źle, choć materiału porównawczego nie mam na tyle, by tu jakoś autorytarne sądy głosić. Teraz mam Agfę Vista 200, co w promocji dostałem, tylko mi jeszcze kilka klatek zostało do wystrzelania.
ALe chętnie też się dowiem, co ładować do puchy - tak w miarę uniwersalnego (ISO 200) ;-)
 
ClicoFantastico  Dołączył: 14 Paź 2006
zenza napisał/a:
Ja ani trochę nie znam się na analogowych Pentaksach nie wiem, który jest nowszą konstrukcją, MZ-50, czy seria MZ-7 i który lepszy. :?: Ciekawe jak będzie działał na K10 ten 28-70/4 od analoga, bo taki zamierzam kupić do Analogowego Pentaka :-P


MZ-50 ma jedną wadę - nie współpracuje z obiektywami bez styków, czyli seria K i M, poza tym to sprzęt nie do zdarcia i bardzo prosty w obsłudze. 28-70/4 na cyfrze to raczej tak sobie... ten 16-45/4 będzie o dużo lepszy.

zenza napisał/a:

Mam pytanie za 100 punktów czytałem gdzieś, że filmy do aparatów dla amtorów są już w dzisiejszych czasach na przyzwoitym poziomie, ale doradźcie w jaki się zaopatrzyć przyzwoity film do analoga? Czy są jakieś preferencje w tym względzie?


Ale interesuje Cię negatyw b&w czy slajd ? Bo chyba nie negatyw kolorowy ?

Sam zaczynałem od cyfry a od niedawna bawię się w ciemni z b&w, natomiast moim zdaniem jak już masz lustrzankę cyfrową, to nie ma sensu bawić się w noszenie do labu negatywów i robienie odbitek, bo nic Ci to nie da w porównaniu do cyfry (laby i tak są w 99% przypadków cyfrowe, czyli skanują negatyw a potem robią odbitkę ze skanu).

Co innego jak bawisz się w czarno-bieli i sam wywołujesz, to po pierwsze jest zabawa :-) , a po drugie efekty zupełnie inne niż z cyfry (można w cyfrze się bawić z mikserem kanałów, dodawaniem ziarna itp. ale to jak wbijanie gwoździ śrubokrętem - można, ale po co skoro jest młotek :mrgreen: ).

No i slajdy też mają jeszcze jakiś sens, bo zawsze można obejrzeć na wielkim ekranie, zamiast na monitorze czy odbitce :-) i reprodukcja kolorów takiej np. Velvii też chyba nie jest łatwa do podrobienia na cyfrze, ale to detale, nie każdy to widzi (ja się nie znam, tylko sobie teoretyzuję o slajdach :-P ).
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
jeśli chodzi o kolorowy negatyw to polecam Agfę Vista 200. Tanie, pospolite, ale ja długo na nim robiłem i byłem zadowolony. Znam ludzi, którzy wkładają Kodaka Gold ->takiego:
i są zadowoleni, ale ja jakoś przekonany nie jestem.

Zdecydowanie bierz MZ7. Dobra puszka. [chyba, że możesz kupić MZ5n, to jeszcze lepiej]
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
ja polecam Fuji Reala 100. Naprawde swietny negatyw. I niedrogi teraz. Na lepszy negatyw nigdy nie trafilem, a bylo tego troche. Ostrosc, kolorki i takie cos tam niesprecyzowane jeszcze, czego cyfra jeszcze dlugo miec nie bedzie.
 
ClicoFantastico  Dołączył: 14 Paź 2006
tref napisał/a:

Zdecydowanie bierz MZ7. Dobra puszka. [chyba, że możesz kupić MZ5n, to jeszcze lepiej]


Na allegro właśnie się pojawił MZ-6 z batterypackiem.
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
ClicoFantastico napisał/a:
Na allegro właśnie się pojawił MZ-6 z batterypackiem.


koles jest niezly, ani jednego zdjecia samego body, tylko kartony :mrgreen:
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Lepszy jest ten z MZ-50-ką za 900 zl :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
albo ten z PZ-10 tez za 900 stowek. No ale tu przynajmniej aparat prawie juz kultowy :-P
 

zenza  Dołączył: 22 Kwi 2006
Dzieki!
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
zenza napisał/a:
Dzieki!


z cz-b TRIX 400 i Tmax 100 (jest na llegro po 9pln rolka przeterminowany jakieś 2miesiące, nie powinno robić rożnicy, wlasnie kupilem dwie rolki więc moge dac znac czy warto)
a kolor to za przedmówcą Reala 100 a jak więcej czułości to superia 400

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach