espresso napisał/a:Prace pokazane przez Tomaszewskiego to raczej kierunek fotografii społecznej, który to kierunek chyba umarł śmiercią z chwilą nastania DSLR.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
iczek napisał/a:To NIE SĄ reportaże. Nie noszą znamion reportażu. Są to luźne zdjęcia, nazwane reportażem lub zgłoszone jako reportaż, ale nie wypełniają jakiegokolwiek wymogu tego gatunku, poza ilością zdjęć :)
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
nie ma mnie w internecie
iczek napisał/a:I o tym chciałbym chwilkę napisać. Przejrzałem wyniki po raz piąty, szósty i stwierdzam arbitralnie, że poza materiałem Tomaszewskiego, nie ma tutaj ŻADNEGO reportażu. W sensie rodzaju twórczości. To NIE SĄ reportaże. Nie noszą znamion reportażu. Są to luźne zdjęcia, nazwane reportażem lub zgłoszone jako reportaż, ale nie wypełniają jakiegokolwiek wymogu tego gatunku, poza ilością zdjęć :)
CytatTomaszewski ładnie świat ustawia, to wszystko ;)
espresso napisał/a:zakładając że znasz tylko jego to fakt.Ex3 napisał/a:Jedna z najbardziej pozytywnych osób które mają coś do powiedzenia na temat fotografii
Byłem na wielu "występach" Tomaszewskiego i zawsze niestety okazywało się, że więcej gada niż robi. W kwestii gadania zresztą też nie jest najmocniejszy. Co do sprzętu, to mam wrażenie, że właśnie on jak rzadko kto w świecie polskich fotografów ma duuużo do przekazania od swoich sponsorów.Ex3 napisał/a:Byłem dzisiaj na spotkaniu z Tomaszewskim i powiem wam że ten człowiek wie co robi i dlaczego. Jedna z najbardziej pozytywnych osób które mają coś do powiedzenia na temat fotografii a nie sprzętu.
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:Dopóki sam T.Tomaszewski nie przekona mnie do swoich zdjęć, swojego gadania itd nikt inny nie przekona mnie, że jest dobrym fotografem.
espresso napisał/a:plejady ikon polskiej fotografii
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
M.W napisał/a:O co chodzi z tym ustawianiem
Ex3 napisał/a:Z tego co opowiadał do dużej części tych zdjęć używał dwóch a nawet trzech lamp do oświetlania ale tylko przy niektórych "ustawiał" kadr.
tref napisał/a:Ja po prostu nie ufam jego pracom, a to podstawa odbioru.
[rK] napisał/a:Zastanawia mnie reportaz z trzema lampami [...] Ciezko mi sobie wyobrazic subtelny, nieinwazyjny fotoreportaz w takich warunkach. Raczej cyrk bardziej.
jorge.martinez napisał/a:Z jakiegoś powodu ludzie walą drzwiami i oknami na jego wernisaże
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
Dlatego, ze Tomaszewski to jest jedyny znany powszechnie polski fotograf. tak jak dla wiekszosci odbiorcow, objazdowe wystawy National Geographic, to jedyny swiadomy kontakt z fotografia.jorge.martinez napisał/a:Z jakiegoś powodu ludzie walą drzwiami i oknami na jego wernisaże, wyglądając w międzyczasie kolejnego reportażu dla NG.
pozdrawiam,
dzerrry
iczek napisał/a:. Staram się odrzucić te wszystkie elementy związane z używaniem cyfry i obróbki, a także cały PR ( z czegoś musi żyć) i patrze na fotki.
"Available light is any damn light that is available..." W.E. Smith
blog | 4x5" 6x6 6x7 24x36 | soczewki & pinhole | iPh
CytatTechnika
Duża część zdjęć została zrobiona na czułości 6400 ISO. Chcąc zachować spójność materiału fotografował na wysokich czułościach nawet wtedy, kiedy miał dobrą ekspozycję.
Jakość techniczna w fotografii cyfrowej jest już tak zadowalająca, że nawet przy tych ogromnych czułościach nie widać szumu, nie widać też zbyt dużego ziarna, jest dobra ostrość i rozdzielczość - twierdzi reporter. Starał się fotografować na przysłonie 8, która jest według niego najlepszą przysłoną dla fotografii cyfrowej, jeżeli nie przeszkadza nam oczywiście duża głębia ostrości.
CytatFotograf nauczył się używać lamp błyskowych, z których wcześniej nie korzystał w swojej pracy. Do tej pory miałem z tym niewielkie doświadczenie, ponieważ w swojej fotografii nie stosowałem żadnych sztucznych świateł, ale w niektórym miejscach na Śląsku było tak ciemno, że widziałem, że nic nie będę mógł zanotować - zauważa. System fleszy umożliwiał połączenie ich za pomocą podczerwieni, albo wyzwalać błyskiem głównego flesza zamontowanego na aparacie. Zasadnicze znaczenie miało dla niego to, że fleszami można sterować z poziomu aparatu.
Największą tajemnicą uzyskania dobrego efektu jest umiejętność zastosowania odpowiedniego podziału światła. Trzeba wiedzieć, w jakich proporcjach światło powinno oświetlać sytuacje z boku, a w jakich proporcjach powinno być światłem skierowanym na wprost, czy odbitym od sufitu.
Zależało mu na wykreowaniu nastroju, który byłby jak najbliższy temu co czuł patrząc na dana sytuację. Miałem trzy małe fleszyki, z reguły dawałem je robotnikom, z którymi się zaprzyjaźniałem, po kilkunastu minutach byliśmy dobrymi kolegami - wspomina. Czuli, że zależy mi na tym, żeby to wyszło lepiej niż gorzej i niezwykle żywo na te moje prośby reagowali. Problem polegał na tym, ze zapominali, że trzymają w rękach źródło światła i zaglądali do obiektywu, przyglądali się jak pracuję, szczególnie, że bardzo często kładłem się na podłodze, w smarach, albo gdzieś się wspinałem.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl