piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
Sprawa z gwarancją
Hej mam pytanie...
ostatnio wysłałem Pentka do serwisu... czy jak już go dostane w łapki.. to gwarancja będzie coś przedłużona czy nie ?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
piotrek0001 napisał/a:
czy jak już go dostane w łapki.. to gwarancja będzie coś przedłużona czy nie ?
Jeżeli nie ma nic o tym w gwarancji, to raczej nie.
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
piotrek0001, jeśli dobrze pamiętam, to będzie przedłużona o czas pobytu w serwisie.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Z całą pewnością nie będzie przedłużona. Jak oddajesz samochód do serwisu to też przedłużają Ci gwarancję na niego? Raczej nie.
Możesz dochodzić tylko swoich praw jak naprawa okaże się nieskuteczna, wtedy wymiana na nowy egzemplarz.
 

anduril  Dołączył: 31 Lip 2007
schwefel napisał/a:
Z całą pewnością nie będzie przedłużona. Jak oddajesz samochód do serwisu to też przedłużają Ci gwarancję na niego? Raczej nie.
Możesz dochodzić tylko swoich praw jak naprawa okaże się nieskuteczna, wtedy wymiana na nowy egzemplarz.

Porównanie niecelne.
Jeżeli w gwarancji jest zapis, że jest przedłużona o okres naprawy - to jest. Jeśli nie - to nie.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
Dokładnie tak: nie ma ustawowych regulacji jak mają wyglądać umowy gwarancyjne dlatego TRZEBA JE CZYTAĆ - najlepiej przed zakupem ;)
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
anduril napisał/a:
Jeżeli w gwarancji jest zapis, że jest przedłużona o okres naprawy - to jest.

Ale takiego zapisu nie ma, przeczytaj gwarancję.

izbkp napisał/a:
najlepiej przed zakupem ;)

Zakup nie oznacza automatycznej akceptacji warunków gwarancji, dopiero skorzystanie z niej oznacza akceptację. Jest też druga droga czyli skorzystanie z ustawy.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
schwefel, Masz na myśli użycie segregatora z rocznikiem DU celem użycia go jako broni zaczepnej? ;P Bo to jedyna metoda połączenia dwóch różnych rzeczy. Mam na myśli, że konsumenckie prawo do składania reklamacji to jedno a zawarcie i korzystanie z umów gwarancyjnych (tudzież ubezpieczenia oferowanego czasem przez sprzedawców) to druga sprawa. Nie można ich łączyć ze sobą w jednym zdaniu bo potem ludziom się to miesza ;)
 

anduril  Dołączył: 31 Lip 2007
schwefel napisał/a:
anduril napisał/a:
Jeżeli w gwarancji jest zapis, że jest przedłużona o okres naprawy - to jest.

Ale takiego zapisu nie ma, przeczytaj gwarancję.

Nie napisałeś, że odnosisz się do gwarancji na sprzęt Pentaksa, więc założyłem, że piszesz o ogólnym przypadku i do ogólnego przypadku się odniosłem.
Porównanie do samochodu wciąż nietrafione, bo jestem w stanie sobie wyobrazić gwarancję na samochód o okresie przedłużającym się o czas naprawy - nie jestem w stanie sprawdzić czy któryś z producentów to stosuje, ale nie użyłbym tu słów "z całą pewnością".
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
izbkp napisał/a:
Bo to jedyna metoda połączenia dwóch różnych rzeczy.

Ja napisałem o drugiej drodze a nie łączeniu gwarancji z ustawą (o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej).
W ustawie jest jasno napisane, że sprzedawca odpowiada przez 2 lata od wydania towaru, to konsument wybiera czy chce naprawy czy wymiany na nowy towar, a w przypadku tejże wymiany okres odpowiedzialności biegnie od nowa.
izbkp napisał/a:
Nie można ich łączyć ze sobą w jednym zdaniu bo potem ludziom się to miesza ;)

Tam była kropka i drugie zdanie ;)
anduril napisał/a:
bo jestem w stanie sobie wyobrazić gwarancję na samochód o okresie przedłużającym się o czas naprawy

A ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić gwarancji na aparat/obiektyw, która by przedłużała czas gwarancji o te kilkadziesiąt dni naprawy. Pentax na pewno nie prowadzi takich praktyk, Canon też nie, z tym że u nas są 2 lata gwarancji a tam tylko rok.
 

anduril  Dołączył: 31 Lip 2007
schwefel napisał/a:
anduril napisał/a:
bo jestem w stanie sobie wyobrazić gwarancję na samochód o okresie przedłużającym się o czas naprawy

A ja nie jestem w stanie sobie wyobrazić gwarancji na aparat/obiektyw, która by przedłużała czas gwarancji o te kilkadziesiąt dni naprawy. Pentax na pewno nie prowadzi takich praktyk, Canon też nie, z tym że u nas są 2 lata gwarancji a tam tylko rok.


Jeszcze raz, ale już ostatni :)
Czepiłem się tego:
schwefel napisał/a:
Z całą pewnością nie będzie przedłużona. Jak oddajesz samochód do serwisu to też przedłużają Ci gwarancję na niego? Raczej nie.

To co napisałeś jest równoważne:
Ponieważ raczej nie przedłużają gwarancji przy naprawie samochodu, to z całą pewnością nie będzie przedłużona gwarancja na obiektyw.
Dlatego napisałem, że analogia nie jest najlepsza.
 

piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
OK...
mam drugie pytanie...
czy od oddania pentaxa do sklepu ( w celu reklamacji) mam od następnego dnia liczone te 14 dni roboczych ? czy one dopiero są liczone od dotarcia sprzętu do serwisu ?

- jeśli liczą się od oddania do sklepu - to co moge zrobić jak będzie np 15 dzień roboczy a aparatu nie będe miał ?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
pomyśl tak - gdyby sklep trzymał aparat przez 13 dni roboczych, to serwis miałby 1 dzień na naprawienie

dni są liczone od momentu dostarczenia sprzętu do serwisu

po co w ogóle oddawałeś aparat do sklepu - trzeba było od razu słać do serwisu
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
piotrek0001, 14 dni to termin *na odpowiedź* na reklamację. Np: 13 dnia dzwonią do Ciebie i informują: "Tak, uznajemy reklamację, przekazujemy do serwisu gdzie go naprawią" - czas tej naprawy nie jest już w przepisach określony.
 

piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
izbkp napisał/a:
Np: 13 dnia dzwonią do Ciebie i informują: "Tak, uznajemy reklamację, przekazujemy do serwisu gdzie go naprawią" - czas tej naprawy nie jest już w przepisach określony.


Nie jest tak źle... hehe.. następnego dnia już go wysyłali do serwisu, w tej chwili już tam jest.
 

amdman_24  Dołączył: 16 Lip 2010
Wiem że trochę nie w temacie, ale przestrzegam przed reklamacją przez sklep...
Mam notebooka MSI, tak jakoś wyszło że oddałem go na reklamację w sklepie 2.10, notebook wrócił do mnie 30.10...kilka razy dzwoniłem do sklepu co słychać z moim notkiem, odpowiedź była (po tygodniu ) że jest we Wrocławiu i oczekuje na części (z Chin ) 30.10 odebrałem notka a tam w karcie serwisowej przyjęcie notebooka 22.10. odesłany 29.10...Dostałem nauczkę że jeśli to tylko możliwe we własnym zakresie załatwiać serwis.
 

piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
Hej Wam.

Możecie mi zeskanować karte gwarancyjną od k200d ?
albo...
jak ktoś wie ile czasu ma serwis na naprawe sprzętu ?
oddałem do sklepu 14.07 pentka... troche czasu już minęło..

Chciałbym gwarancje bo z niej bym wyczytał... co się dzieje po tych 14 dniach ?
jest szansa że dostane nowy/ zwrot kasy ? ;)

I jeszcze jedno... pewnie to pośpiech i szok że pentek się zepsuł ale... w body zostawiłem baterie :/ wiem wiem powiecie k..... jak ty mogłeś... itd... no ale stało się, sdhc wyciągnąłem a o tym no na prawde zapomniałem... przypomniało mi się 2 dni później : /
Co mogę w tej chwili zrobić ? zadzwoić/ maila dać do serwisu ?
 
Pawelzqx  Dołączył: 22 Mar 2009
piotrek0001, nie mam co prawda korpusu, ale czytając z gwarancji lampy:
"Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana w możliwie najkrótszym czasie, nieprzekraczającym 30 dni roboczych licząc od daty przyjęcia produktu do Autoryzowanego Punktu Serwisowego Apollo Electronics. W przypadku konieczności wysłania produktu do serwisu producenta czas naprawy może zostać przedłużony."
Pozdrawiam
 
Radolex  Dołączył: 03 Kwi 2010
piotrek0001, ja bym dzwonił ;-) wystarczy podać numer seryjny i facet powie Ci na jakim etapie jest naprawa Twojego aparatu.
O baterie... warto spytać, ale czasem mogą w tajemniczy, nikomu nie znany sposób zniknąć...
 

piotrek0001  Dołączył: 05 Sty 2009
Radolex napisał/a:
piotrek0001, ja bym dzwonił

W Pon. zaatakuje.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach